skibus Chamonix

Dit onderwerp gaat over de bestemming Chamonix Mont Blanc

Volgende week ga ik een weekje naar Chamonix, alleen nu heb ik mijn kuitbeen gescheurd en kan ik niet skiën. Hierdoor zal vaak maar dorpjes in het chamonix dal gaan verkennen. Alleen weet iemand of dat de skibussen er gratis zijn of moet je er toch voor betalen? Of zijn de skibussen gratis wanneer je een skipas heb?

Met een Carte d’hôte, die je van je hotel of appartement eigenaar kunt (en zult) krijgen kun je gratis met de sibus, maar nog beter (en mooier) met de trein van dorpje naar dorpje. Helemaal gratis.

Click. Click. Peace

de busjes "mulets" zijn gratis in cham zelf;en ga ook eens naar les aiguilles du midi met de kabelbaan, en steek over naar italie(helbronner),en ga naar de mer de glace met het treintje;er is een hele goeie spa in vallorcine

Helaas ik was een week met vakantie maar mocht je nog internet hebben. Hier nog wat extra informatie.

Voor de trein heb je ook de carte d’hôte nodig en daarmee kan je inderdaad gratis met de trein tussen servoz en vallorcine reizen.

Wat betreft “Helbronner” deze is helaas gesloten tijdens het winterseizoen. Een retourtje naar de Aiguille du Midi is zeker de moeite waard en eventueel de trein Montenvers - Mer de Glace ook. Verder kan je voor alle kabelbanen een retourtje “wandelaar” kopen en bij de Planpraz/Brévent kan je een “Cham’Gourmand” kopen (ca 29 €) waarmee je in de bergerie in de Planpraz voor dat bedrag kan eten. Misschien leuk om te lunchen met je vrienden/familie.

Mocht je toch van het skigebied willen genieten dan kan je ook informeren bij de ESF Chamonix naar de taxi-ski, bestaat al jaren voor gehandicapten maar nu ook open voor mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen skieen, weet niet de prijzen en of het deze week met de drukte te regelen is.

Veel plezier en mocht je bij de VVV langs komen dan kan je altijd vragen of ik er ben.

Plaats een reactie