verhuis naar haute-savoie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Chamonix Mont Blanc

Eindelijk is het zover,deze zomer verhuizen we naar de haute-savoie!Zijn er nog Belgen of Nederlandse inwijkelingen in de buurt van Chamonix? Hoe bevalt het leven ginds? Ik zie het alvast volledig zitten,maar ervaringen lezen zou leuk zijn. Alvast bedankt

Toen ik je titel las dacht ik: komt bekend voor :P… Ik ben ook van plan om die kant op te gaan (tussen la clusaz, morzine en chamonix)… Werk nu al 2 jaar in Val Thorens maar m’n wens is om me te settelen in de haute savoie! We gaan het zien of het dit jaar al gebeurd of volgend jaar! Zou mooi zijn om contact te houden ;-)

Groeten!

Bofkonten! Veel plezier en succes met hetgeen jullie daar gaan doen… :)

Mag ik vragen wat jullie daar gaan doen?? Qua werk bijvoorbeeld??

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Consulting zaak, mijn man werkt dus vanuit eender waar want hij reist de wereld rond, en ik ga het even bekijken. We hebben een klein chaletje aan de chalet om te verhuren,dus mischien dat. Ik zie wel. Ik wil gerust wel inboeten aan verdienen,als ik daar kan wonen!Shoppen zegt me niks,en van de natuur en de bergen genieten kost niets!Behalve mijn skipas plan ik geen grote uitgaven:)
Dus aan iedereeen die er echt van droomt:ga ervoor. Laat je niet ontmoedigen door allerlei praktische zaken,of mensen die (goedbedoeld)zeggen:ja,maar de realiteit is…Neen, op zeker ogenblik gewoon doen. En bevalt het niet,kan je weer weg. Maar van al mijn vrienden die verhuist zijn(vanuit B),ken ik er geen enkele die terug wil hoor!Dus in feite is het eender wat je doet denk ik.Ga voor je droom.

Nou we spreken wel een keertje af voor een bakkie. Geef maar een seintje als je aankomt. Ik woon sinds 1997 in het dal van Chamonix. Je kan contact met me opnemen via deze site"Ambassadeur van Chamonix" of je kan langs komem op het VVV en naar Astrid vragen.

Dankje Astrid,doe ik zeker!See you this summer,vive la france:)

Komende zomer ga ik voor de 6e keer naar de Savoie/Haute Savoie. Vaak in de omgeving van Annecy geweest en komende zomer na het lopen van de tour du mont blanc ook wel even gok ik.Chamonix is uiteraard ook erg mooi en aantrekkelijk.

Het lijk mij geweldig om daar ( een tijd ) te wonen en dan ook te werken. Dan met name Annecy/Chamonix. Regelmatig zoek ik naar vacatures maar het is niet altijd even makkelijk vinden of zijn niet geschikt.

Heeft iemand hier handige tips, sites of weet toevallig iets?! Ik heb eigenlijk geen speciale eisen maar "iets" met buiten, recreatie, tuin/bosbouw, toerisme of iets in die trend heeft wel een lichte voorkeur ;) sta in elk geval voor veel dingen open, cursus Frans uiteraard ook.

Groet,

Edwin

Meld je aan bij Trovit Emploi
http://www.trovit.emploi.fr

Dan kan je per streek alle vacatures ontvangen

Plaats een reactie