Serre Chevalier

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

null

Zoon vanmiddag in het funpark druk aan het oefenen.

Het is al dagen een mix van blauw, wolken en soms wat lichte sneeuwval. Pistes over het algemeen goed, onder wel zwaar na de middag.

Voor de periode is het niet echt druk, route via Gap - Grenoble zal zaterdag wel weer vol zijn

@roberthoogenboom Ziet er goed uit! Is dit het funpark onder de Fôret lift?

En hoe zit het met de sneeuw in het dal? Keek vandaag op de webcam van Mônetier maar vond het vies tegenvallen. Hogerop zijn de condities ongetwijfeld prima!

Mr. Slow

@roberthoogenboom Ziet er goed uit! Is dit het funpark onder de Fôret lift?

En hoe zit het met de sneeuw in het dal? Keek vandaag op de webcam van Mônetier maar vond het vies tegenvallen. Hogerop zijn de condities ongetwijfeld prima!

Quick op 26 feb 2016 16:28

Klopt helemaal, is inderdaad dat funpark. Mooi park met jumps voor beginners, gevorderden en vergevorderden.

Sneeuwcondities zijn boven (2200+) bijzonder goed, daaronder duidelijk minder. In de ochtend hard, in de middag slushy en zwaar.

De Casse du Boeuf dalafdaling is momenteel nog de beste omdat die niet zo veel zon pakt (als bv de Vauban) en niet zo druk is (als bv de Luc Alphand). Condities zijn m.i. minste in de afgelopen 3 jaar, echter is een goede sneeuwdump voldoende om dat totaal te veranderen.

Nog wat tips: De zwarte Pylones ligt er ook prima bij en is zeer rustig. En qua boodschappen doen loont het de moeite om de grote Carrefour in Briancon Sud te pakken, scheelt (bv qua drank, fruit en groente) echt een enorme slok op een borrel (iig met de Carrefour/Sherpa in Chantemerle.

O en nog 1 die me te binnen schiet: download de Serre Ché App en gebruik deze voor het tracken van je runs etc. Zeer goed en leuk en ook diverse tips (voor bv rustige pistes, uitdagende pistes etc)

Serre Che app heb ik al! De website geeft aan dat er komende week tot 50cm sneeuw bij gaat vallen dus als dat uitkomt zullen de condities lager flink verbeteren.

Luc Alphand en Casse du Boeuf zijn beiden besneeuwd met kunstsneeuw dacht ik dus die zullen sowieso wel redelijk goed blijven?

Mr. Slow

@quick: Je gaat met je neus in de boter vallen, super condities, alles open, niet druk. Enkhuizen

Enjoy! (Spellingcontrole…)

Plaats een reactie