Reizen in & naar Serre Chevalier

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

Ticketje voor de Fréjus al maar geboekt, maar ik hoop dat je voor dat kleine stuk Italië geen nieuwe tol/wegenvignet moet kopen of iets dergelijks @Mikael?
En dan lekker voor Albertville eraf richting Modane en Serre.

Had nog lekker voorvalletje… Door meerdere tabs te gebruiken om vijf skipassen te bestellen, op één tab besteld maar met de foute data (op die andere had ik nl. wél aangepast :D), willen ze gelukkig zaterdag wel even regelen aan het loket om zondag eerste dag te kunnen skiën.

Cheers

Het is o zo hard genieten.

Nee hoor voor de tolweg draai je af naar Oulx. Na de tunnel hoef je niets meer te betalen.
(Rij in de tunnel braaf 70 trouwens. Veel flitspalen.)

Click. Click. Peace

Over reizen naar Serre Che gesproken… weet iemand of er bij de telecabine Prorel kluisjes zijn? Ik huur geen materiaal dus de Intersport valt waarschijnlijk af. Moet in de ochtend bij aankomst wat spullen kwijt omdat we gelijk gaan skiën.
Weet jij dat @Rogier?

Uitrusten doe je maar in de lift.

Hoe kom je aan @roko in skigebied geen kluisjes op sncf trein station wel volgens mij.

Click. Click. Peace

Per trein inderdaad

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ticketje voor de Fréjus al maar geboekt, maar ik hoop dat je voor dat kleine stuk Italië geen nieuwe tol/wegenvignet moet kopen of iets dergelijks @Mikael?
En dan lekker voor Albertville eraf richting Modane en Serre.

Had nog lekker voorvalletje… Door meerdere tabs te gebruiken om vijf skipassen te bestellen, op één tab besteld maar met de foute data (op die andere had ik nl. wél aangepast :D), willen ze gelukkig zaterdag wel even regelen aan het loket om zondag eerste dag te kunnen skiën.

Cheers

Hendrik5 op 30 jan 2019 10:26

Ga al een paar jaar naar Serre Che en Montgenevre zowel februari als pasen. Col is perfect te rijden en een ongelooflijk mooi stuk natuur waar je door gaat. Extra plus punten aan Col: je kan lifters mee nemen die la grave la meije doen, hebben al fantastische mensen met waanzinnige verhalen in de auto gehad (goed frans spreken is dan wel een must) en je kan vlak voor je de vallei met serre che binnen rijdt tanken bij een onopvallen blauw tank stationnetje (ik denk van e.leclerc) waar het aanzienlijk goedkoper is dan in de rest van de vallei. Barretje waar wij elke skivakantie naar toe blijven gaan is de bar soleil. Happy hour met reggae tot classic rock, dus geen zat feest maar een pint met kameraden. Personeel kent je op t einde van de week en voor je het weet krijg je gratis rondje van de uitbater, persoonlijk geniaal toffe ervaring daar. De natuurlijke halfpipe ligt als je boven aan lift staat en naar beneden kijkt rechts van de fun cross, neem lift serre blanc en je ziet hem links liggen. Een in mijn ogen onder gewaardeerde piste is de eychauda en erna de tetras, wordt gebruikt als beginners piste, maar het is een brede perfect onderhouden piste waar je fenomenaal kan carven , snelheid kan maken en technisch kan werken. Als je nog tips nodig hebt, vraag gerust. Serre che is beste sportieve gebied (samen met monte rosa ski) waar ik al ben geweest, dus vakantie gaat sowieso fantastisch zijn.

Vergeet niet een paar uurtjes in Briancon door te brengen, leuk stadje binnen de muren met veel leuke restaurantjes en barretjes. Je waant je direct in Zuid-Frankrijk.

Wij zijn net terug van een weekje Serre Chevallier per nachttrein. Dat is goed heel goed bevallen; relaxed en gezellig reizen voor een schappelijke prijs en een goed alternatief voor de auto. De nachtrein is geen speciale wintersport trein, maar rijdt elke nacht van en naar Braincon.

Vertrek Schiphol 15.34 uur aankomst Paris Gare du Nord 18.35 uur, overstappen Gare d’Austerlitz in Parijs met de metro lijn 5, hapje eten in de buurt van het station, 20.52 vertrek met de Intercites de nuit en aankomst Brancon 8.22 uur (zie ook http://noordwestexpress.nl/project/intercites-de-nuit-naar-d… ). Reistijd dus ongeveer 17 uur. Om 10.30 stonden we boven op de berg. Op de laatste dag skiën tot 16 uur Om 20 uur vertrok te trein, pizza in de trein, lekker slapen,/rusten, 's ochtends ontbijten in Parijs tegenover Gare du Nord, een korte wandeling in de stad en door naar NL.

We hebben vroeg geboekt met goedkope prijzen: Thalys naar Parijs voor 39,- per persoon (of 45,- vanaf elk station in NL) en slaaptrein voor 45,- per persoon (alles enkele reis). We hebben een extra bed bijgeboekt voor 22,50 om er ‘eigen’ cabines van te maken. Voor 6 personen (met 2 ‘eigen’ cabines met elk 4 bedden) waren we €1100,- kwijt.

Wij vonden het een prettige manier van reizen naar Braincon en zeker een aanrader om eens te onderzoeken.

*bericht bewerkt door barbuitenhuis op 12 jan 2022 14:46

Plaats een reactie