Skilift Pontillas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

Beste wintersporters, Ik vroeg me af of men via de Pontillas lift het skigebied in kan of enkel de Bez piste naar beneden kan nemen, op de nieuwe skimap staat de fréjus 2 lift er niet meer bij dus weet ik niet of dit nog mogelijk is. Ik weet wel dat er plannen zijn om een Le Bez Fréjus lift te bouwen maar die is nog niet voor dit seizoen.

FULL SEND

Ik ga deze winter naar Serre Che en heb dus al het nodige opzoekwerk gedaan ;)
Fréjus 2 lift is afgebroken en de Pontillas lift staat daar maar eenzaam te wezen. Je kan aan het dal de groene piste route Fréjus nemen om nadien de bakjes Fréjus te pakken. Dan kom je op hetzelfde punt.

Die Pontillas moet je zien te vermijden, oud en dus vreselijk langzaam en inderdaad: geen aansluiting op de rest. Ook veel storingen en stilstand afgelopen voorjaar.

Life is what happens while you were checking your phone

Bedankt voor de reacties. 's ochtends vroeg dus slimmer om de andere lift te nemen

FULL SEND

De pontillas lift zal je niet gemakkelijk verder het gebied in helpen maar toch vind ik de rode afdaling er naar toe leuk om te doen. De lift is een oude cabine lift maar redelijk snel. Wat scheelt is dat het er erg rustig is. Ik was afgelopen januari in serre Chevalier en het was sowieso ontzettend rustig. Vooral op de pistes, die kon je echt voor jezelf alleen hebben.

Weet iemand wanneer dit gedeelte van het gebied wel vernieuwd gaat worden met nieuwe liften?

Die rode piste Route Bez is inderdaad een leuke piste om te doen, lekker steil afgewisseld met vlak en met leuke bochten. Vrijwel onderin kun je rechts doorsteken (vaart houden) naar de Casse du Boeuf stoeltjeslift en zo verder het gebied in. Let op: einde middag bij warme temperaturen kan Route Bez een flinke uitdaging zijn.

Mr. Slow

Die rode piste Route Bez is inderdaad een leuke piste om te doen, lekker steil afgewisseld met vlak en met leuke bochten. Vrijwel onderin kun je rechts doorsteken (vaart houden) naar de Casse du Boeuf stoeltjeslift en zo verder het gebied in. Let op: einde middag bij warme temperaturen kan Route Bez een flinke uitdaging zijn.

Quick op 10 okt 2020 22:08

Klinkt als een piste om de dag mee te beginnen :) lijkt mij geen probleem om in de namiddag te skiën, de uitdaging lijkt mij wel leuk

FULL SEND

Weet iemand wanneer dit gedeelte van het gebied wel vernieuwd gaat worden met nieuwe liften?

Chris. op 10 okt 2020 20:14

Ik heb op skiresort gezien dat ze binnenkort de hele Fréjussector willen vernieuwen. Twee gondelliften ipv Pontillas en Frejusgondel. En dan een 6zitter ter vervanging van Crete, clot en Méa. Misschien weten Rogier en/of Henri meer over stand van zaken.

Zou in ieder geval heuse verbetering zijn.

De vernieuwing van de Fréjussector wordt gehinderd wegens een constructieverbod. De lift ligt in een zone die volgens de ruimtelijke ordening/bestemmingsplan is ingekleurd als zone waar niet gebouwd mag worden. Dit moet men eerst zien op te lossen, i.e. een uitzondering verkrijgen.

De vernieuwing van de Fréjussector wordt gehinderd wegens een constructieverbod. De lift ligt in een zone die volgens de ruimtelijke ordening/bestemmingsplan is ingekleurd als zone waar niet gebouwd mag worden. Dit moet men eerst zien op te lossen, i.e. een uitzondering verkrijgen.

woutervdb op 11 okt 2020 01:15

En hoezo zouden ze een bouwverbod hebben op een traject waar al liften stonden?

FULL SEND

De vernieuwing van de Fréjussector wordt gehinderd wegens een constructieverbod. De lift ligt in een zone die volgens de ruimtelijke ordening/bestemmingsplan is ingekleurd als zone waar niet gebouwd mag worden. Dit moet men eerst zien op te lossen, i.e. een uitzondering verkrijgen.

woutervdb op 11 okt 2020 01:15

En hoezo zouden ze een bouwverbod hebben op een traject waar al liften stonden?

Gillesski op 11 okt 2020 09:59

Vroeger was de regelgeving in Frankrijk veel relaxter over zulk soort bouwprojecten. Het is sinds de invoering van de Loi du Montagne in 1985 dat er een strenger regelgevend kader is. Voorts kan het ook zijn dat inkleuring het gebied waarin de DMC Pontillas ligt gewijzigd is, ruimtelijke ordening is aan verandering onderhevig.

In Tignes heeft men een gelijkaardige situatie voor: de Marais-stoeltjeslift is afgebroken, maar een nieuwe lift is nog niet voor morgen gezien dat stuk grond is ingekleurd als natuurgebied en er dus niet zomaar gebouwd kan worden.

*bericht bewerkt door WouterVdB op 11 okt 2020 10:43

De twee cabines in Villeneuve aan de de Monetier kant zouden dit jaar vervangen worden. Jammer dat er vertraging is. Na de vernieuwing is Villeneuve misschien wel een optie als uitvalsbasis. Tot dan lijkt Chantemerle toch centraler gelegen en sneller om het hele gebied in te komen.
Algemeen gaat het wel de goede kant op met Serre Che en de vernieuwingen van de liften.

*bericht bewerkt door Hupla op 11 okt 2020 12:30

De twee cabines in Villeneuve aan de de Monetier kant zouden dit jaar vervangen worden. Jammer dat er vertraging is. Na de vernieuwing is Villeneuve misschien wel een optie als uitvalsbasis. Tot dan lijkt Chantemerle toch centraler gelegen en sneller om het hele gebied in te komen.
Algemeen gaat het wel de goede kant op met Serre Che en de vernieuwingen van de liften.

Hupla op 11 okt 2020 12:28

Villeneuve is een goede budgetbestemming in het gebied en met de casse de boeuf lift valt het op zich wel mee

FULL SEND

De vernieuwing van de Fréjussector wordt gehinderd wegens een constructieverbod. De lift ligt in een zone die volgens de ruimtelijke ordening/bestemmingsplan is ingekleurd als zone waar niet gebouwd mag worden. Dit moet men eerst zien op te lossen, i.e. een uitzondering verkrijgen.

WouterVdB op 11 okt 2020 01:15

Iemand nog nieuws hierover? @Rogier misschien?

FULL SEND

Plaats een reactie