Jaarwisseling in Jasna, Slowakije*

Dit onderwerp gaat over de bestemming Jasná Chopok

Zit erover te denken dit jaar de jaarwisseling in Jasna door te brengen… heeft iemand hier ervaring mee? Is het een leuk gebied tijdens de jaarwisseling? Ligt er uberhaupt wel lekker sneeuw in december/januari?

De titel even wat duidelijker gemaakt voor bezoekers in het algemene forum.

MAND!

gast 203,
2 x naar de Chopok geweest, dit is inmiddels wel 13 jaar geleden. Ben je de gangbare Alpenlanden gewend, moet je er niet zijn of het is voor de kosten. Het is een heel eind rijden en de piste’s zijn
over het algemeen klein en smal. Ga je met een reisorganisatie betaal je nog veel, daar staat tegenover
dat het verblijf zeer goedkoop is. Sneeuw ligt er over het algemeen genoeg. Alternatief is en blijft toch Andorra.
Adriaan.

Ik ben iets recenter naar Jasna geweest (2007 en 2008). Ik vond het wel een leuk gebiedje, met een behoorlijk hoogteverschil, en aardig wat variatie in pistes. Het liftennetwerk is afgelopen jaren flink verbeterd, als het goed is is er vanaf deze winter een nieuwe gondel naar de top waardoor de noord- en zuidkant beter verbonden zijn.

Ik zou dit gebied alleen eerder kiezen in de voorjaarsvakantie, aangezien het dan in Slowakije laagseizoen is.

Running against the wind

Plaats een reactie