problemen skigebied Crans-Montana opgelost?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Crans-Montana

Wij hebben de kans om in het voorjaar 2019 een chalet te huren van kennissen voor een zeer schappelijke prijs in Montana.

Nu waren hier begin dit jaar nog berichten te lezen over problemen in het gebied tussen de uitbaters en de overheid, waardoor het skigebied gewoon werd gesloten.

Iemand een idee hoe het hier nu mee zit? Zijn deze problemen opgelost?

Verder benieuwd naar het gebied, de laatste keer in Zwitserland was voor mij al bijna 25 jaar geleden in St-Luc (Val d’Anniviers), ben de laatste jaren de grotere en moderne Oostenrijkse gebieden gewoon, naar wat ik lees is Crans-Montana toch wat verouderd?

Crans Montana heeft een leuk skigebied met voor kinderen/beginners een apart en zeer aantrekkelijk gebiedje (op de beroemde golfbaan). Vooral de FIS afdaling, waar ieder jaar een worldcup afdaling voor dames is, is schitterend. Zorg wel dat je niet in de week van worldcup wedstrijden komt want dan is het meest aantrekkelijke gedeelte alleen open voor training en wedstrijd.
Buiten de schoolvakanties en de weekenden is het er niet extreem druk.
Het dorp is internationaal, erg mondain, heeft luxe boetieks en nergens gratis parkeren. Veel accommodaties liggen niet aan de piste. Het prijsniveau is hoog.
Het conflict tussen de eigenaar van het skigebied en de 7 gemeenten die Crans Montana vormen is voorlopig opgelost, De liftmaatschappij (CMA) heeft de concessie die het kanton had afgenomen weer terug gekregen.

bon ski

bedankt voor de info.

Hopelijk zijn die problemen helemaal van de baan, je zal het maar meemaken dat alle liften plots gesloten zijn door een dergelijk dispuut.

Normaal zou ik niet snel spontaan naar dit gebied gaan maar we kunnen er echt heel goedkoop verblijven.

Plaats een reactie