Wie kent Zauchensee of Rohrmoos?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Rohrmoos

Wij hebben plannen om op skivakantie te gaan naar een van bovengenoemde plaatsen. Zijn met kinderen, 7 en 9 jaar en willen een redelijk rustig, overzichtelijk skigebied.
Ik begreep dat Zauchensee an sich niet zo veel voorstelt maar we hebben een hotel op het oog met veel voorzieningen. In Rohrmoos een appartement.
Is Rohrmoos verder een beetje gezellig, kan je naar Schladming lopen of moet je dan de auto pakken?
Hoe zijn de ski ervaringen? Wij hoeven zelf niet enorm heftig te skien, erg uitdagend skigebied hoeft het dus niet te zijn.
Graag hoor ik ervaringen met beide plaatsen, dank vast!

rohrmoos ken ik niet maar zauchensee wel.
zauchensee is een redelijk klein maar gezellig modern gebied.
goed overzichtelijk en aangenaam voor te skien.
als je een treintje neemt kan je naar flachauwinkel en zo nog daar naar kleinarl wat best te doen is.
het dorp heeft enkel een paar hotels en een paar winkels en een apres ski tent.uitbundige toestanden zoals hinterglemm en mayrhofen ga je hier niet vinden.ik heb me er altijd goed geamuseerd hier vind je nog de typische Oostenrijkse gastvrijheid…have fun

In Zauchensee staan een handjevol hotels, that’s it. Verder heb je er geen voorzieningen en ben je aangewezen op Altenmarkt om inkopen en zo te gaan doen. Het ligt ongeveer een kwartier rijden met de auto van elkaar af. Rohrmoos ligt op een plateau waar er her en der de hotels en acco’s verspreid liggen. Dus een echt dorp kun je het niet noemen. Het skien is er wel fantastisch, Hochwurzen is de huisberg van Rohrmoos en aan de ene kant heb je een verbinding van waar je naar Schladming (Planai) en Haus in Ennstal (Hauser Kaibling) kan skien en de andere kant op naar Pichl (Reiteralm). Het is te ver om naar Schladming te lopen, maar er rijden regelmatig bussen naar Schladming (ook 's avonds). Wat weer wel een heel gezellig stadje is. De skipas (Ski Amade skipas) is voor beide gebieden geldig, zodat je ook nog eens de mogelijkheid om in Zauchensee te gaan skien, als je in Rohrmoos zou zitten of andersom. Ook Radstadt/Altenmarkt (15 minuten vanaf Rorhrmoos) of Flachau
(20 minuten vanaf Rohrmoos) zijn leuk om een dagje te gaan skien. Mogelijkheden zat daar in die streek.

Ben ooit in Zauchensee geweest, vond er niks aan. Klein en gezellig dat wel, maar iemand die graag tochten maakt heeft er niks verloren.

@gast 956

je kan er wel tochten maken maar dan ben je even aangewezen op een treintje of bus…
flachauwinkel,kleinarl,flachau en wagrain samen met alpendorf zijn voor een geoefende skier zeker binnen de mogelijkheden…

In Rohrmoos zit je op of aan de piste, en het is nog zonnig doordat het op een hellend plateau ligt. Ik heb er goede herinneringen aan, ideaal voor met kinderen. Geen gesjouw of gedoe met skibussen. Hochwurzen zelf is leuk en je kunt 2 kanten op om tochten te maken.
Is ook minder door NL’ers overlopen, ze zijn er wel maar niet zo overheersend als in Flachau & co

The older I get, the better I was

Dat je er tochten kan maken zal ik zeker niet ontkennen, maar het is zoals je zegt, dat aangewezen zijn op bussen en/of treinen vind ik nu net als tochtenskiër toch niet het van het. Er zijn zoveel andere en betere gebieden om tochten te skiën en Zauchensee is zeker niet het meest sneeuwzeker gebied. Uiteraard zullen er wel jaren zijn dat er veel sneeuw ligt of heeft gelegen, maar er zijn er andere en betere.

Denk niet dat de TS om honderden km pistes verlegen zit met kids, Zou voor je hotel in Zauchensee gaan dan wordt je verzorgd en nergens omkijken naar. Zauchensee is leuk om te skiën ook met kids. Als je richting Flachau-Winkel gaat hoef je alleen een klein treintje (zo’n toeristen ding) te nemen onder de A10 door 5 min, en kun je vandaar heel eind skiën naar Kleinarl. Denk dat je met kids nog aardig door moet skiën als je weer op tijd terug moet zijn voor de laatste lift.

Dienten Die Alte schule

Super, dank vast voor de reacties.
Tochten daar gaat het me inderdaad niet om, kinderen al zeker niet.
Zoals ik het hier zie, lichte voorkeur voor Zauchensee. Nog meer ervaringen?

@Gast500: wanneer je kiest o.b.v. de aantallen positieve reacties, dan kan ik de uitkomst nu al voorspellen.
Altenmarkt Zauchensee en co. worden overlopen door Nederlanders; Schladming en Rohrmoos is relatief onbekend. Vraag is alleen of je daarop moet kiezen.

Kijk eens op het Engelse forum (snowheads) daar staan een aantal uitgebreide discussies met voor- en nadelen van de beide bestemmingen.

The older I get, the better I was

Ik ga kijken op snowheads, dank voor de tip!

Plaats een reactie