Skischool Schladming

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schladming - Dachstein

Komende week gaan we in Schladming skien. Welke skischool zouden jullie voor de kinderen adviseren en op welke lokatie? Planai of Hochwurzen? De kinderen zijn 6 en 4 jaar. Volgende week is het wat kouder dus ik zou het laag zoeken, want de lessen op de Planai zijn boven, toch?

De planai is inderdaad hoger. Wel een mooi gedeelte, veel pistes en liften.
Ik zou het ook deels aflaten hangen van waar in het dorp je zit. Het zijn 2 bergen die wel verbonden zijn maar om van de ene naar de kant van het dorp te komen moet je wel liften nemen of met de auto.
Verder geen ervaring met de skischolen, alleen met het gebied zelf.

Ik zit in Schladming zelf precies tussen de 2 liften in. Vandaar dat het voor mij niet veel uitmaakt qua afstand.

Ik zou Hochwurzen kiezen. Het plateau van Rohrmoos ligt hoger dan de dalbodem (dus betere sneeuw), heeft een mooie blauwe hellingshoek en vooral: het is er zonnig, dat kan je van de rest van het gebied niet zeggen.

The older I get, the better I was

We gaan volgende week, dus veel zon zullen we niet zien als ik de weerberichten mag geloven. Maar ik denk dat ik inderdaad maar Rohrmoos kies gelet op de weersomstandigheden. Bedankt!

Toch gekozen voor de Planai, omdat ons depot en skihuur bij het dalstation zaten. Nadeel hiervan was inderdaad dat je een stukje moet skien(pad) voordat je bij de oefenweide bent. Bij Rohrmoos is het allemaal ook wat vlakker en kan je met de auto naar toe rijden. Handig voor ophalen en wegbrengen eventueel. Nu was je afhankelijk van redelijk drukke lift. Wachttijd maximaal 10 minuten.
Verder positieve ervaringen met Schladming. Afwisselend gebied en drukte viel erg mee. Dorpje zelf heeft alleen niet echt een wintersportsfeer, omdat het een “normaal” dorp is en niet alleen gericht op wintersport. Infrastructuur verder heel goed in orde.

Allie, waren er ook Nederlandse skileraren op de skischool waar je kinderen les hadden, welke schischool was dat?

Plaats een reactie