Piste restaurants

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dachstein-West

Lieve dachstein fan:-)
Wie weet de geheim tips van dit gebied. …welke restaurants zijn aan te raden. .wat was je lieveling piste?
En is er in de omgeving nop ergens een winter rodelbaan?
Wij verb lijven in Golling
Groetjes sebastiaan

Abtenau ligt tussen Gosau en Golling in en beschikt over een tevens verlichte rodelbaan

❄️

bedankt david

Je meerdaagse skipas is trouwens geldig in zowel Abtenau als Dachstein (en ook nog Lungötz, St Martin, Obertraun, Loser en Ebensee).

null

❄️

Van de week geboekt voor de Krokus 2017 in Russbach, skigebied Dachstein-west. Zijn er nog leuke do’s and don’t, leuke piste’s, restaurants etc? Ben benieuwd naar dit skigebied die zeker niet bovenaan m’n top 5 lijstje stond :-D

Aequilater Nubila

Reeds 2 x voor een week geweest (krokus).
Heel mooi skigebied, niet zo uitgebreid maar voor elk wat wils denk ik.
Wij zaten in Russbach. sommige verbindingsliften (slepers) soms wat aanschuiven (was ook krokus!).
Voor kinders een pracht van een skischool daar.!
Niet zoveel apres ki maar in het dorpje zelf enkele mooie restaurants.
Amuseer je

@Marc1. Dank. Kinderen zijn toch nog te klein dus het zal wsl een drankje worden bij de Schirmbar onder bij de gondel als die gasten nog een paar keer met het slepertje omhoog gaan :-D!
Nog tips voor leuke restaurantjes?

Aequilater Nubila

@ winterwonderland

Op de piste bij de Zwieselalm zit restaurant Sonnenalm. Midden in het gebied, goed uitzicht en prima eten.

In Russbach zelf valt er weinig tot niets te beleven… De schirmbar onder aan de gondel is de hele apres ski die je daar zult gaan vinden. In het dorp zit een kleine supermarkt waar je je dagelijkse boodschappen kunt doen.

De (rode) 17 vanaf Riedelkopf naar Annaberg is een hele leuke afdaling. Niet echt rood op een klein stukje na. En de (ook rode) 1 vanaf Hornspitz naar Russbach is ook geen straf om een paar keer af te dalen.

Dachstein West stond en staat niet in mijn top 5. Ik vond het echter prima voor een shortski. Alleen jammer van het geringe aantal horeca gelegenheden.

Tip: de prijzen van de skiverhuur onder aan de gondel in Russbach zijn aan de (hele) hoge kant.

@McMeany. Dank voor de info. We zijn met een grote groep in de leeftijd van 5 tot 63 dus denk prima gebiedje voor ons.

Aequilater Nubila

Het gebied viel mij erg mee.mooie uitzichten. Niet te druk leuke pistes prachtige ski vakantie gehad…

Wij vonden de pizza (en bier) erg lekker bij Jausenstation-Harreit, bij de rode afdaling 19:

http://www.dachstein.at/winter/service/infrastruktur/skihuet…

De rode 17 afdaling van Riedlkopf naar Astauwinkel was ook onze favoriet!

Plaats een reactie