ESF -> cursus off-piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Hallo,

Ik ben van zin om de eerste week van februari naar les 2 alpes te komen. Nu las ik op website van ESF dat ze een cursus van week off-piste geven. Ik zelf ben deftige snowboarder en vroeg mij af of iemand hier mee ervaring heeft? Is dit de moeite? Is het gevaarlijk? Welke bescherming heeft men nodig?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen?

Alvast bedankt

Om off-piste te skieen/boarden heb je drie-eenheid nodig. Om in geval dat je in een lawine komt, je snel gevonden wordt. Dit bevat een pieper om te zoeken of gevonden te worden, een sonde om te ‘prikken’ naar een slachtoffer en schep om het slachtoffer op te graven. Dit zal ongetwijfeld bij de cursus aan de orde komen. In sommige gevallen kun je de drie-eenheid bij de cursus huren. Als je met een gids opstap gaat tijdens zo’n cursus zit er weinig gevaar aan. Het is altijd een mooie uitdaging om na de piste een stapje verder te gaan, meestal wordt zo’n cursus op meerdere niveau’s gegeven dus ik zou het zeker aanraden!

It's all about the turns duuuuuude!

Als deze link is waar je op doelt (http://www.ski-school-les2alpes.co.uk/adultes/special-hors-p…) dan staat alle informatie er volgens mij duidelijk op.

iemand hier mee ervaring heeft? -> Met de cursus of offpiste skien?
Is dit de moeite? -> Zeker weten
Is het gevaarlijk? -> Hangt er van af
Welke bescherming heeft men nodig? -> Minimaal een helm
Wie kan mij hier iets meer over vertellen? -> Zie vraag over ‘ervaring’

De antwoorden zijn misschien een beetje kort door de bocht en soms suggestief, maar na alle commotie rondom Friso kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die helemaal blanco zijn als het gaat om offpiste skien en de risico’s die er aan kleven.

Als de beschrijvingen die bij de link vermeld staan kloppen dan wordt je aardig ingelijfd in de wereld van lawines, terrein, niveau etc. Ik zeg: DOEN :-)

When life gets too complicated.... SKI

Als je een 3 eenheid hebt leggen ze goed uit en oefen je eerst hoe het moet.

En ik kan het je alleen maar aanraden. Is echt super leuk. Veel beter als piste snowboarden !

Andersom…wat houdt je tegen? als je de middelen financieel hebt, je vrij kunt krijgen, en er kan komen… dan moet iets je tegen houden om het niet te doen???

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Plaats een reactie