Liften staan stil vandaag...en wellicht nog vaker komende tijd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

@Rogier:
Waar ik woon zijn de huizen ook pokkeduur aan het worden, dat geld echt niet alleen voor de bergen :).

Waar vakbonden de plak zwaaien wordt nu eenmaal minder verstand gebruikt en meer gestaakt.
Chance dat ik niet naar daar ga skiën of er was!

Je begrijpt me verkeerd locals hebben niet meer recht dan andere mensen. Maar om locals uit te buiten en zeer slechte tijdelijke contracten te geven is weer de andere kant. Dus je vraagt aan mensen voor een matig salaris te werken in een zeer dure omgeving, en daarmee is de vergelijking naar groningen al scheef.

Eerlijke beloning voor arbeid, daar gaat het om. En dat is momenteel soms ver te zoeken. Hier staken ook de pisteurs. Die duidelijk een prima opleiding hebben, veel kennis, veel ervaring, een grote verantwoording en rond de 1300-1400 euro per maand verdienen. Dat vind ik niet heel goed betaald voor dit serieuze werk.

Click. Click. Peace

@pvdh We schrijven ongeveer hetzelfde ;-)

Click. Click. Peace

@RRski, @rogier doelt eigenlijk op koopkracht pariteit, anders gezegd “wat je kunt doen met je geld”. In Groningen wonen met een salaris van 1500 euro netto is prima. Krijg je dit salaris in Amsterdam wordt het een lastig verhaal.

Zelfde gaat op in de alpen eigenlijk, waarbij de Alpen gelijk staan aan “Amsterdam” en centraal Frankrijk aan Groningen.

In regionale salaris verschillen moet altijd een koopkracht-pariteitscorrectie worden meegenomen in de berekening of er moet deflatie in zicht zijn…

Hmm, ik heb altijd het idee dat de liftbediendes in de grote gebieden helemaal geen locals zijn maar goed. Tenminste degene die ik spreek in de liften zijn dat zelden tot nooit…maar dat kan toeval zijn. Stel dat alle liftbediendes het hen aangeboden contract hadden geweigerd aan het begin van het seizoen, dan maak je een statement, dan heb je recht van spreken. Dan rest de maatschappij niets anders dan meer geld bieden of betere voorwaarden. Nu is het in mijn optiek mosterd na de maaltijd en win je nul sympathiek bij de inkomstenbron ( lees: toeristen).

Plaats een reactie