Off-piste in La Grave vanuit Les 2 Alpes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Ha Anne,

Dat klinkt goed moet ik zeggen. Ik ben op dit moment aan het inventariseren wie er van onze groep allemaal mee wil, dus ik hou je op de hoogte. Is de grootte van de groep nog aan regels gebonden of maakt dat niet uit?

groeten,

Thijs

Powder, powder everywhere!

Anne,
kun je alle snowsafetyspullen ook huren via jouw vriend? Ik bezit zelf geen pieper schep en sonde. En ik wil wel met mijn groep in de 1e week van februari naar la grave, maar uiteraard alleen met gids en de juiste uitrusting.

liever 2 weken in de sneeuw dan 1 in de zon!!

Hoop dat jullie genieten van deze zonnige week! Zijn jullie naar St.Christophe en OIsans geskied? Boris was daar ook gister met 2 klanten. Jullie hebben in La Cordee gegeten toch?

Misschien tot de volgende keer,

Anne & Boris
Encompany

ESF Deux Alpes / Bureau des Guides Deux Alpes

Beste martijn,

Hierbij ons telefoonnummer 0033(0)6.45.74.07.93 en mail adres eisenloeffel@hotmail.com om de reservering te bevestigen en zodat u kunt uitleggen wat u graag wilt beleven/ leren.

Boris ( Berggids UIAGM en Skileraar ESF) kan het materiaal verzorgen ( arva, pelle, sonde) Handig is het wel als je zelf een goede rugzak meeneemt waar je je skies of board op kunt binden.

Denk eraan, tijdens de vakantie tijden vroegtijdig kontakt met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Anne & Boris
Encompany

Is dit de ‘Anne’ die ook dat mooie stuk incl. foto’s op wepowder heeft geschreven?

I guess so, maar even vragen voor de zekerheid.

When life gets too complicated.... SKI

@Anne klopt we zijn naar St Christophe geskied en hebben daar gegeten. Verder hebben we nog een paar afdalingen richting La Fee en Thute gemaakt, de namen weet ik niet meer. Vandaag zijn we met Eric naar La Grave geweest.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

@anne, ik
Ik heb jou en Boris gemaild met wat info en vragen over een dagtocht.

Ik ben benieuwd!

liever 2 weken in de sneeuw dan 1 in de zon!!

Hey,
begin februari vertrek ik met nog een aantal vrienden naar Les Deux Alpes, na alle comments hier kan ik denk ik wel tot de conclusie komen dat La Grave een brug te ver is. Nu staan er nog 3 andere buitenpistes op de pistekaart (https://www.wintersport.nl/skigebieden/deuxalpes/kaarten…) aangeduid, zou iemand mij wat informatie kunnen geven over deze pistes? (doenbaarheid/gevaar/weg vinden/…)
De meeste ervaring die ik heb met buitenpistes zijn pistes die al honderd keer gebruikt zijn (onder skiliften etc. ) maar meestal zoek ik ook wel naar ‘echte’ buitenpistes die enigszins veilig zijn, hoewel dat niet elk jaar lukt.
Max

Gast029 op 3 jan. 2013 22:05

Als er verse poeder ligt en je bent wat ervaren op off piste is dit zeker te doen. Is de sneeuwconditie slecht of heeft het lang niet gesneeuwd, liggen veel rotsen bloot en veel ijs.
2 jaar terug gedaan, bij matige/weinig sneeuw was geen fun voor mijn board ;)

http://www.powderguides.nl/

Voor als je heerlijk onderweg wil zijn in La Grave!

Never ski faster than your guardian angel can fly!

Plaats een reactie