Prijzen in les deux alpes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Ik ben samen met vrienden druk aan het kijken om naar L2A te gaan, alleen sommige zitten beetje met een kleiner budget dan andere. Daarom wordt er veel gesproken over je kosten (beetje jammer, want plezier kent geen prijs) maar ik ben erg benieuwd of iemand mij is kan vertellen of het beetje te betalen is in L2A of dat er zelfde prijzen als in valtho gehanteerd worden 5 euro voor een biertje en lunch van al snel 15 euro?? Of worden er meer oostenrijke prijzen gehanteerd in L2A?

Als je nog relatief jong bent is Sneeuwkoorts wel een optie. Dan heb je sowieso goedkopere drankjes door een pasje. Verder was het iedere dag van 15:00 -16:00 happy hour in de Pano Bar. 4 euro voor halve liter. Best prima prijs.

Aeterna Nive

Als je op je budget moet letten vind ik het zelf wat vreemd dat je naar relatief dure gebieden gaat als Valtho en L2A. Maar de prijzen die je hier noemt kun je inderdaad ook wel verwachten in L2A.

Durf zonder twijfel te zeggen dat van alle wintersport vakanties die in L2A het duurste was.

Ja ik zit er niet zo mee, het is meer dat we met een groep zitten waar iedereen verlschillende eisen heeft. Waar t op neer komt is dat we een aantal km-vreters bij ons hebben dus die willen dat er genoeg km piste zijn en sneeuwzekerheid in februari, verder zijn er ook die wel een gezellig apres-ski willen en zijn er die met het budget zitten. Dus dan moet je toch een modus zien te vinden waar iedereen een beetje zn ding heeft. Maar enige andere goede opties dan voor plekken om heen te gaan??

Wij zaten in l’oree des pistes in les 2 alpes. Buiten seizoen nog geen 600e voor hotel hp en skipas. Zowel via bizz als sunweb te boeken. Op piste was het wel redelijk aan de prijs allemaal.
Febr is volgens mij overal wel sneeuwzeker maar gelijk ook een dure maand. Goedkoper (en dichterbij) is in frankrijk portes du soleil en in oostenrijk wilder kaiser.

Tip: Ga naar Oostenrijk. Daar zijn de prijzen nog redelijk normaal in vergelijking met frankrijk. Biertje 2,50 a 3,- euro. Snitzel met friet 7,95. tosti 4,-. Apres ski is er prima. Wat wil je nog meer! En voor ieder wat wils. Hier zijn ook gebieden van 150 a 200km, Kun je toch behoorlijke tochten maken. Succes met je keuze.

Soieso zou ik niet naar Oostenrijk gaan! Ben er vorig jaar nog geweest na 5 jaar Frankrijk en heb niks gemerkt van het zogenaamde goedkoper wintersporten (appartement, skipas eten)… en een biertje is in val tho of les 2 alpes ook 3 euro… ze hebben het hier over een halve liter 4 euro…

En dan hebben we het nog niet over het skien gehad… ik ben van mening: iemand die voor de km’s en mooie pistes gaat, gaat niet meer naar Oostenrijk als hij Zwitserland of Frankrijk heeft gehad. Maar is mijn mening ;-)

Durf zonder twijfel te zeggen dat van alle wintersport vakanties die in L2A het duurste was.

Rene Sebastian op 6 nov. 2012 11:02

Vorig jaar last minute geboekt, met de auto gegaan, zelf gekookt. Totaalprijs: 344.43 euro (heb wel eigen materiaal).

Les 2 Alpes kan best wel goedkoop ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Maar enige andere goede opties dan voor plekken om heen te gaan??

Gast223 op 6 nov. 2012 11:07

Ik heb sowieso meer voorkeur kwa prijzen op Oostenrijk dan Frankrijk, maar andere zullen dat weer tegenspreken (zie 2 posts boven mij ;) ). Een paar gebieden die een goede combi apreski / km’s bieden zijn o.a. Mayrhofen, Gerlos, Solden, Ischgl. Al is de laatste wel weer wat aan de duurdere kant.

Edit; @Lieven met die combinatie kun je inderdaad goedkoop naar veel gebieden. Helaas ben ik afhankelijk van een busreis (geen winterbandjes) EN hoogseizoen( door een studerende vriendin). Dan houdt het helaas vaak op…

Helaas ben ik afhankelijk van een busreis (geen winterbandjes) EN hoogseizoen( door een studerende vriendin). Dan houdt het helaas vaak op… [post]Rene Sebastian op 6 nov. 2012 14:43[/post][/quote] Wij hebben het zelfde probleem, meerdere van ons studeren nog en passen niet in 1 auto met zn alle en andere bezitten of geen auto of geen winterbanden.

Maar zitten nu te denken om te wachten en op t laatste moment voor een last minute te kijken ergens heen, Mensen daar ervaring mee?

Ik kijk wederom weer naar eigen ervaringen; maart vorig jaar nog gekeken of ik last minute nog mee kon. Echter omdat ik dus weer met 1 persoon was kom je dan al snel wat duurder uit. Al met al vond ik de last minute prijzen niet heel erg verschillend met de doorsnee prijzen. Het is maar net waar je je kwa prijs tevreden mee stelt.

Ik ben zelf meer van in de zomer al op zoek gaan naar je vakantie en dan zo goedkoop mogelijk uit proberen te zoeken. Zo zitten we met oud op nieuw in Gerlos voor 11 dagen incl. bus, skipas en half pension voor "maar" € 485,- .

L2A is duur als je niet zelfvoorzienend bent.
4 euro voor 1/2 L bier is even leuk, maar dat zijn HappyHour prijzen om je binnen te lokken daarna is het terug 3,5 , 4 euro voor een klein biertje (mogelijk meer, ik spreek over jaren geleden).
eten is overal overpriced. Ben er ooit 25 euro voor een burger en een cola kwijt geweest…

kook zelf en neem een kratje bier mee het zal geld besparen.

ivm oostenrijk: het is echt goedkoper om daar goed te eten en te drinken. 3 euro voor een pint (1/2 liter) en inderdaad een echt bord eten (Grillteller met frieten) voor 12 euro. De gebieden zijn soms wat kleiner, maar L2A is ook niet zo groot. na een week heb je het allemaal wel gezien…(tenzij je lagrave bezoekt)

oja, nog vergeten 2jaar geleden het meltdown weekend van globeevents gedaan laatste week dat de liften open waren. Er lag sneeuw tot aan de deur. 200 euro; verblijf, skipas 3dagen en halfPension.
zelf gereden.

Soieso zou ik niet naar Oostenrijk gaan!

Dit vind ik dus echte onzin, ik ben in Oostenrijk,Frankrijk,italië en Zwitserland geweest.
En vind in Oostenrijk met alles goedkoper.
Het enigste wat er in Oostenrijk vaak iets anders is is dat de skipas niet bij je reis inbegrepen zit, en in Frankrijk wel.
Maar dit is ook al heel erg aan het veranderen.
Kijk is naar een gebied als mayrhofen, Dit heb je misschien in 3 dagen al gezien, maar doordat je overal in het zillertal kan skien, kan je ook nog naar het Zillertalarena gaan,hochfugen, fugen enz enz.

Als je nog relatief jong bent is Sneeuwkoorts wel een optie. Dan heb je sowieso goedkopere drankjes door een pasje. Verder was het iedere dag van 15:00 -16:00 happy hour in de Pano Bar. 4 euro voor halve liter. Best prima prijs.

Paul op 6 nov. 2012 11:02

Ik ben samen met vrienden druk aan het kijken om naar L2A te gaan, alleen sommige zitten beetje met een kleiner budget dan andere. Daarom wordt er veel gesproken over je kosten (beetje jammer, want plezier kent geen prijs) maar ik ben erg benieuwd of iemand mij is kan vertellen of het beetje te betalen is in L2A of dat er zelfde prijzen als in valtho gehanteerd worden 5 euro voor een biertje en lunch van al snel 15 euro?? Of worden er meer oostenrijke prijzen gehanteerd in L2A?

Gast472 op 6 nov. 2012 10:56

Hallo iedereen. Ik organiseer Sneeuwkoorts en is inderdaad een goede optie in Les Deux Alpes. Je zit er al vanaf €349,- inclusief appartement, 6-daagse skipas en Royal Class Busvervoer! Je hebt ook duurdere appartementen, dus voor ieder wat wils. Als je met de auto gaat, krijg je €80,- korting op de reis!

Sneeuwkoorts neemt heel veel DJ’s en artiesten mee, dus het zal, net als vorig jaar een groot feest worden! En overdag natuurlijk lekker knallen in het skigebied!

Het is er allemaal niet duur als je de PartyPas erbij koopt voor €35,-. je krijgt dan een Sneeuwkoorts hoody, SnowBBQ met 3 drankjes, kaartje voor snowworld en overal korting. Zo betaal je €2,- voor een biertje in de Prins van Oranje (i.p.v. €2,50) en tijdens happy Hour €1,50 en in de PANO2600, waar elke dag Sneeuwkoortsfeesten plaatsvinden met Nederlandse DJ’s, betaal je €2,80 voor een biertje i.p.v. €4,-. Dat is heel schappelijk! En uiteraard zijn alle feesten van Sneeuwkoorts inclusief, als je via http://www.sneeuwkoorts.com boekt.

Mocht je vragen hebben over Sneeuwkoorts, laat het me weten op info@sneeuwkoorts.com!

@Gast032 Je hebt nu wel genoeg reclame gemaakt voor je reis. Bij nog meer reclame gaan we over tot verwijdering.

MAND!

Ik vond L2A duur net als Valtho overigens. Zeker als je zelf geen eten maakt en 3 keer per dag ergens moet eten. Je zou kunnen overwegen om dan alleen fastfood te eten maar dat vind ik dan weer geen goede optie. Uit eten in Oostenrijk is zeker goedkoper.

Misschien eten goedkoper (als je niet fastfood eet)… maar het skien is 10 x kutter in Oostenrijk ;-)… zo’n heerlijk gebied val tho… laat die Nederalnders maar naar Oostenrijk gaan… blijft het mooie over en hopelijk wat rustiger ;-)

Zo heeft iedereen zijn voorkeur, maar als antwoord op de vraag waar dit formum mee begonnen is: L2A is duur en Oostenrijk is over het algemeen goedkoper.

ik ben vorig jaar ook met een organisatie uit belgie geweest waardoor pintjes slechts 2 euro kosten. dus net zoals hier bij ons. jammergenoeg wel geen stella of jupiler maarja…

Plaats een reactie