Tignes of les2Alpes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Hello,
Welk van beide skigebieden is het sneeuwzekerst met pasen, begin April?

Alvast bedankt

Beiden even sneeuwzeker: beiden hebben een gletsjer. Als je kan wachten is een last-minute een goede keuze, dan zie je het moment zelf wel waar de beste condities zijn.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

livigno is ook nog een beikomende optie, is deze aan te raden of beter niet?

Ik zou voor Tignes gaan, hier heb je het meeste kans op nog veel geopende kilometers. Volgens mij is in die periode zelfs nog bijna de gehele 300km open hoor. Les deux alpes is veel minder sneeuwzeker (buiten de gletsjer dan) en ook minder aantrekkelijk in mijn opzicht.

Da’s simpel: Tignes.

Eerst de sneeuwkwaliteit. Die is in Tignes stukken beter, want dat ligt binnen in het gebergte waar de kou beter blijft hangen; op gelijke hoogte is het in Tignes kouder. L2A is ook gevoelig voor instromende warme lucht vanaf het Franse laagland, want het ligt aan de buitenkant van het gebergte.

Dan de hoogte. De maximale hoogte in L2A is groter. Maar het aantal piste kilometers dat relatief laag (onder 2300) ligt is groot. Kijk naar het pistenkaartje, en je ziet dat het onderste stuk van de helling aan de gletscher kant werkelijk vol geplakt is met pistes.

Tenslotte de kwaliteit van de hellingen. Die is in Tignes echt stukken beter, geen vergelijk. Lange pistes, met veel variatie. Verdeeld over een heel aantal bergen en valleien, met verschillende richting tov de zon. Als het hard waait, is niet gelijk de helft van het gebied dicht.

The older I get, the better I was

Plaats een reactie