Tips (route's, eten, overige) voor les 2 alpes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Beste wintersporters,

binnenkort (25jan) vertrek ik naar Les2Alpes om 7,5 dag daar te gaan snowboarden. Een mooi hooggelegen gebied met ruim 200 km pistes en 2 funparks.

Ik heb gezocht maar er wordt niet heel veel gediscussieerd op dit forum over dit gebied. Wie kan mij tips geven voor Les 2 Alpes?

Wat zijn de mooie routes, waar moet je eten, welke lift is handig, hoe koud is het op de piste, waar kan je offpiste en waar is het gevaarlijk ivm gletsjerspleten… etc.

Graag ontvang ik wat tips!

Bedankt

Een dagje naar la Grave is wel de natte droom voor veel freeriders. Zonder gids zou ik er niet aan beginnen. Gletsjerspleten & lawines & de kans om te verdwalen.

Ik was er half december en blijf het een leuk gebied vinden, met name om in één keer van de top tot het dal te skiën (3200m-1650m).

La grave is inderdaad fantastisch maar was nog niet open toen ik er was (heb het wel in het verleden eens gedaan). Er zijn ook zat offpiste mogelijkheden in L2A zelf maar ik ken het gebied niet goed genoeg om daar iets over te kunnen zeggen.

Het is sowieso aan te raden om aan het einde van de dag een drankje te doen in de pano bar (2600m) waar ze dagelijks live DJ’s hebben draaien tussen 15 en 17.

Wat betreft eten vind ik de L’Abri heel goed en niet duur, met name de pizza’s zijn er super! Het restaurant zit onderaan de pistes net naast de Jandri Express lift.

Ik vond L2D een erg leuk gebied en heb er genoeg plezier beleefd.

De afdaling van de gletsjer naar het dal is inderdaad erg leuk om te maken. Ook een borrel op de piste wilde ik je aanraden, maar dat heeft Joris al gedaan ;-).

Ik vond zelf wel dat de 200km die L2D zegt te hebben overdreven lijkt. Dit komt waarschijnlijk omdat de meeste pistes vlak naast elkaar liggen en het gebied niet heel erg uitgestrekt is. Het grootste gebied is de kant van de gletsjer, maar het mooiste stukje vond ik het veel rustigere stuk aan de Valleé Blanche kant. Hele leuke en rustige pistes met een paar leuke hutjes.

Het terug boarden naar het dorp vond ik erg vervelend. De keuze (was) tussen een lang, smal groen pad (dat helemaal is afgeragd aan het einde van de dag) of enkele hele steile zwarte pistes (welke alleen bij verse sneeuw niet ijzig zijn). Ik vond dat persoonlijk een stuk minder, maar ik zie op de kaart dat ze een nieuwe rode piste naar het dorp hebben aangelegd!

Tja en over de kou…Daar valt weinig over te zeggen. Ik kan je wel vertellen dat toen ik er was in januari het er verschrikkelijk koud was (-23 op de top overdag)…Ik zou zeggen hou de weerberichten in de gaten!

If you snooze, you loose!

La Grave moet je absoluut wegblijven zonder gids. Hoog alpine terrein waar andere regels gelden dan in een normaal skigebied. Laat je niet verleiden door verhalen van anderen, want het is spelen met je leven.

Veel plezier tijdens je vakantie.

ik ben er 6 jaar geleden met kerst geweest. bovenaan top brrrrrr heeeeeel koud. ik heb mij nergens dikker ingepakt dan daar!! lunchen deed ik graag onderaan lift bij la Sherpa. (sunweb hotel/restaurant). gezellige eenvoud en kwam er ook steeds guus meeuwis tegen trouwens.

Bedankt voor de tips! La Grave ga ik niet doen tenzij ik meekan met een persoon die er verstand van heeft.

Die bar en ook het eettentje zal ik gaan opzoeken!

Ik kan niet wachten, het gebied lijkt me een gebied waar je je 7 dagen makkelijk kan vermaken. Ik ben vooral benieuwd naar het gedeelte met het funpark.
Bedankt voor de tips en misschien tot daar.

tim, ga je ook met stuwi?

ik zit daar ook vanaf 25 janari…

even kijken wat een gids kost voor LaGrave :)

Ja precies, ik ga mee met stuwi. Ik stap op in utrecht! Jij?

Ja goed idee, al heb ik een ander topic gevonden waarin zelfs wordt vermeld dat voor ervaren personen la grave nog gevaarlijk is,

In Den Haag stap ik op.

Ik heb 2 organisaties een e-mail gestuurd met de vraag of zij gidsen in LaGrave! Ben benieuwd hoeveel personen er mee mogen met 1 gids op zo’n tour…

Perfect topic Tim! Hier nog een stuwi ganger, vanuit Eindhoven:). Dit was precies wat ik ook wilde weten.

Tilburg ook present op Stuwi !
Al 2x eerder in L2A geweest maar was nog steeds nuttige info ;)

Kleine aanvulling, als je een pas van 6 dagen of meer hebt geeft deze ook toegang tot bijv alpe D’Huez. zeker als er weinig verse sneeuw valt wordt het 2 Alpes wat mij betreft erg saai ivm enigszins beperkte mogelijkheden. Een dagje alpe d’Huez is dan zeker aan te raden. Moet je ff checken of je er met de bus kunt komen bijv via auris en Oisans.

Have fun

Plaats een reactie