Disentis 17 mei 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Disentis 3000

Ja, je leest het goed: 17 mei!

null

Disentis gaat ieder jaar, de weekends van hemelvaart en pinksteren open.

Hier is het verslag:
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=436…

The older I get, the better I was

Heerlijk verslag! Echt ook prachtig dat contrast tussen het groen in het dal en de poeder op de top. Blijkbaar openen die ook nog met Pinksteren(26-28 mei)! Daar moet ik ooit eens een shortski naar doen op een verlengd weekend :D

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Ziet er echt heel goed uit. Mijn vraag is dan gelijk ook of niet meer skigebieden dit nog zouden kunnen doen?

Met de sneeuw die afgelopen week over de hele Alpen is gevallen zou het zeker mogelijk zijn voor meer skigebieden om dit te doen. Maar niet elk jaar is zo goed als nu, en om het financieel haalbaar te maken lijkt me best lastig. Alhoewel ik voor zou zijn ;-)

Click. Click. Peace

By the way: jaloersmakende condities daar!

Click. Click. Peace

Ja dat begrijp ik dat het dit jaar uitzonderlijk is. Maar er staat dat Disentis ieder jaar rond deze tijd nog twee weekenden open gaat. Hoe kan het zijn dat het dit skigebied wel lukt en andere niet? Het ligt niet extreem hoog… iets van een apart microklimaat ofzo?

Ja dat begrijp ik dat het dit jaar uitzonderlijk is. Maar er staat dat Disentis ieder jaar rond deze tijd nog twee weekenden open gaat. Hoe kan het zijn dat het dit skigebied wel lukt en andere niet? Het ligt niet extreem hoog… iets van een apart microklimaat ofzo?

Rutger op 19 mei 2012 17:45

Geen speciaal microklimaat, Disentis is wel een skigebied dat wel wat sneeuw krijgt. De kabelbaan vanuit Disentis gaat naar 1850m van waaruit het skigebied begint en het gaat tot bijna 3000m.

Andere skigebieden zouden net hetzelfde kunnen doen, maar ze doen het niet. Misschien doen ze er geen financieel voordeel mee of is het moeilijk om ineens na meer dan een maand terug open te gaan (personeel+geprepareerde pistes+materiaal).

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Misschien doen ze er geen financieel voordeel mee of is het moeilijk om ineens na meer dan een maand terug open te gaan (personeel+geprepareerde pistes+materiaal).

Mathijs op 19 mei 2012 20:01
  • de Horeca die voor ocharm 4 en 3 daegen terug moet opengaan.

Het prepareren van de pistes achterwege laten? Enkel liften open. Genoeg om je te amuseren!

Plaats een reactie