Omdat mijn geheugen aan slijtage onderhevig is en al van zichzelf geen topkwaliteit is, dit keer een verslag per dag. Nou ja, in verschillende delen. De OP zal dus regelmatig aangepast worden, maar of nu iedere dag vraagt om een verslag, geen idee.

Op speciaal verzoek zal ik proberen ook geregeld wat foto’s te maken en toe te voegen.

Dag 1: de heenreis

Lekker doordeweeks rijden heeft zo zijn voordelen. Geen file gehad. Ok, daarvoor wel de 65 moeten nemen en door Karlsruhe rijden, maar dat is op zichzelf ok. Fernpass was wel een enorme file, maar de goede kant op. Laders nauwelijks bezet en zowaar kun je tegenwoordig wat eten bij de SuC op de Brennero.

10 uur gereden en dus vroeg in het hotelletje. Waar al aangegeven was dat de receptie vroeg gesloten zou zijn. Mij dunkt. Er kwam dus niemand. Uiteindelijk maar tussen de sleutelhokjes gekeken en daar zag ik mijn naam staan. Kamer 102.

Klein. Oud. Maar voldoet. Ik ben hier slechts 1 nacht met een specifiek doel: Gitschberg-Jochtal. Daar rustte al enige tijd een vloek op. Steeds stond het in de planning, maar ook was er steeds een reden om niet te gaan (zoals vorig jaar, longontsteking waardoor ik eerder huiswaards moest keren).

Nu dus meteen gepland als eerste gebied. Op de kaart ziet het er veelbelovend uit. De omgeving is prachtig. We gaan het meemaken…

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 16 dec 2020 16:48

Leuk! Welke gebieden kunnen we allemaal verwachten?

Aftellen maar!

Leuk! Welke gebieden kunnen we allemaal verwachten?

Matthieu op 3 jan 2020 10:38

1 t/m 12 lees ik als allemaal :).

Ik ben benieuwd naar wat je van Gitschberg. Die staat, samen met Plose, op mijn lijstje voor de aankomstdag (en mijn vriendin wil heel graag met mooi weer nog een dagje Seiseralm, dat zou dus ook kunnen).

Dit zijn dan toch de gebieden?

  1. Cortina
  2. Kronplatz
  3. Alta Badia
  4. Val Gardena / Seiseralm
  5. Val di Fassa / Carezza
  6. Arabba / Marmolada
    7.3 Zinnen
  7. Val di Fiemme (Obereggen, Cermis)
  8. San Martino / Passo Rolle
    10.Gitschberg / Plose
  9. Alpe Lusia / San Pellegrino
  10. Civetta

Op mijn lijstje staan de noordelijke gebieden (Kronplatz, 3 Zinnen en Cortina) en Civetta nog. Ben benieuwd naar de verhalen!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Oh leuk! Ga dit verslag zeker volgen. Fijne tijd toegewenst in de Dolomieten… :)

Het gaat inderdaad om alle gebieden. Tipke van den sluier: hierna naar Obereggen en Carezza, dan Cavalese, San Martino di Castrozza en Rolle Pass, San Pellegrino en Alpe Lusia, Alleghe, dan twee weken La Villa (de gekende gebieden daar en Kronplatz), daarna naar Cortina, dan naar Sexten en de laatste dag Plose.

Aldus is de planning.

Ik had gedacht de OP te kunnen aanvullen, maar kennelijk kan een edit slechts een beperkte tijd. Dus dan maar zo.

Dag 2: Gitschberg-Jochtal

De dag begon goed. Met een heerlijk ontbijt. Het hotelletje waar ik zat was slechts twee sterren en goedkoop (maar wel nog op het laatste moment beschikbaar en lekker dicht bij de lift), dus dan verwacht je niet veel, maar het ontbijt was gewoon erg goed. Veel keuze, lekkere dingen. Zo begin ik graag. Al is al dat lekkere eten ook wel weer een valkuil in Italië.

Vervolgens moest ik op zoek naar iemand om af te rekenen (O, was jij diegene die gisteravond aankwam?). Iets zegt mij dat ze hier ook nog de achterdeur gewoon in de nacht open laten (als in niet op slot, anders te koud, veel te koud).

Vervolgens in de reeds opgewarmde auto gestapt voor een ritje van enkele honderden meters (ja, ik ben lui en zeker met ski's, op skischoenen vind ik 10 meter al een reden om na te gaan denken over het pakken van de auto).

Parkeren is gratis en naast de lift. We konden beginnen.

Het gebied Gitschberg-Jochtal bestaat eigenlijk uit twee delen, verbonden door een lift die je twee kanten op vervoert (je kan niet skiënd van het ene naar het andere deel). Het ene deel heet Gitschberg en de naam van het andere deel is mij even ontschoten.

Het is niet enorm groot. Ze claimen meer dan 50 pistekilometers, maar het voelt geen donder groter aan dan Carezza bijvoorbeeld. Graag niet vragen hoeveel pistekilometers Carezza heeft. Ik denk minder dan 50, maar geen idee. Het klonk gewoon groter dan het lijkt. Punt.

Maar voor een dagje is het wel een leuk gebied. Ik zou er geen week gaan zitten, maar van de andere kant, met carnaval zit ik wel een week bij Carezza. Ik denk ook een beetje dat de combinatie met de drukte (naweeën van de kerstvakantie) maakt dat ik denk dat het vooral een gebiedje is om ook langs te gaan, maar niet om te kamperen (lees: hotel, want breek mij de bek niet open over kamperen, laat staan in de sneeuw!).

In de ochtend waren de pistes in het Gitschberg gedeelte voorzien van een zachte toplaag. Niet helemaal mijn voorkeur, maar voor veel mensen is het juist ideaal. Het laat zien dat er voldoende verse sneeuw voorhanden is. Later op de dag kwam op veel plekken de harde onderlaag tevoorschijn. Beter.

Het gebied heeft veel pistes die wat meer door de bossen kronkelen en vaak daarom ook net wat smaller zijn. Bovenaan de berg zijn bredere pistes, want boven de boomgrens. Als je wil kun je van helemaal bovenaan in een ruk doorskiën naar het dal. Laatste stuk is daarbij wel heel erg blauw (denk Tschein, Carezza). Toch, leuk om wat langer af te kunnen dalen.

Na alle pistes op Gitschberg te hebben gedaan de oversteek gemaakt. Bovenaan ski je in één ruk naar het dorp (Vals). Aldaar moet je de weg oversteken (had ik al iets gezegd over hoe fijn ik lopen met ski's vind?) en kun je omhoog naar het stuk waar ik vind dat de leukste pistes liggen. En wel de pistes terug naar het dorp. Twee zwarte pistes en een rode. De zwarte pistes waren overigens bepaald niet populair. Ik was er steevast alleen.

Achter deze berg heb je ook nog een verzameling aan pistes, maar daar was het druk, lange wachtrijen voor de lift. Leuk, maar niet heel erg bijzonder vond ik. Ook al omdat het zo druk was. Je bent dan vooral bezig met anderen niet ondersteboven skiën.

Uiteindelijk vandaag rustig aan gedaan. Enerzijds omdat mijn knieën mij de afgelopen twee weken heel erg duidelijk hebben gemaakt dat een dag gas geven op de piste als ik mijn braces niet aan heb voor overbelasting zorgt, anderzijds omdat ik nog steeds wat last heb van een buikgriep met lichte koorts. Daardoor heb je ook net wat minder kracht en uithoudingsvermogen. En aangezien ik dit jaar wel de maand vol wil maken moet ik net doen alsof ik verstandig ben.

De lunch was overigens uitstekend. Ik heb natuurlijk maar één tentje uitgeprobeerd, maar ik schat in dat je er erg goed kan eten.

Vervolgens snel door naar het volgende hotel. Morgen naar Obereggen. Wisseldag. Hopelijk rustig(er).

Foto's van vandaag post ik even met de mobiel.

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/6e0d85ad7f5fdd55ea43a7ca...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/5aef9ff7f9041e7f569471f8...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/8454b818f29f1a9cdc17f19e...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/1bea064f10d7a2aca50fa265...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/0e7ce627eb67b07d8560bd7f...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/e36918f677c3673d712762db...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/0501c5a33cdac76b41711755...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/25ee755c4d19c0bf3ddae95f...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/dcd212d99abe42b694019fd2...

*bericht bewerkt door DSvier op 03 jan 2020 20:49

Leuk. Op papier lijkt Gitschberg-Jochtal inderdaad groter dan bijvoorbeeld Plose of Carezza, maar dat valt in de praktijk dus wel mee. Veel plezier in Obereggen vandaag!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je had het weer ook niet heel erg mee, voor Dolomieten begrippen. Obereggen vind ik echt een prachtig gebied. Veel plezier vandaag!

Mooie plannen @DSvier. Ik lees de komende dagen graag even mee!

Bergen + Sneeuw = ❤

Ook ik lees graag mee. 👌👍
Voor mij verdien jij die rugzak. 😉

Ps 2 weken La Villa 😎👏 (waar verblijf je dan?)

Born to run. B.S.

Ik ga je verslag zeker volgen! Ben je in je eentje tijdens deze trip? Geniet er van met het lekkere weer dat voor de konende dagen voorspeld is. :)

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/daf138aebf3ccec93d2268ab...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/563868f5a4abdaf05717d5d7...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/7ce07421ddb6d1d39dfef2b5...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/7eaf7009d9ef16dc6eeffd11...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/a8e61d7caab8c04fcc17aa94...

Alvast de sfeerfoto’s. Later meer.

Schitterend! 👌

Bergen + Sneeuw = ❤

Dag 3: wisseldag in Obereggen?

De foto’s gaven het al weg, het weer was weer op en top Italiaans! Gewoon ideaal. Niet te warm (was ik wel even bang voor), gewoon perfect dus.

Minder perfect was de drukte. Ik had gehoopt op dat de kerstvakantiegangers huiswaarts zouden keren vandaag, maar nee. En gelijk hadden ze! Daarnaast nog een hoop lokalen die dit mooie weer graag meepakken. Ook gelijk.

Ook meteen even Obereggen langs de Gitsberg-Jochtal meetlat gelegd. Het is groter, maar voelt veel groter. En Obereggen heeft toch iets wat nooit verveelt. Nou ja, nooit. Ik hou van meer afwisseling, dus na een paar dagen daar wil ik ook weer iets anders, maar ik kom er nu al weer een aardige tijd (ik ben 20 jaar geleden begonnen met skiën op Carezza en ik vermoed dat ik 2 jaar later voor het eerst naar Obereggen ging) en ik kom ook altijd weer graag terug. Mooi gebied, maar daar kom ik de volgende keer op terug. Beetje de spanning erin houden.

De dag overigens prima begonnen door mijn vaste laadplek aan de piste te nemen. Ideaal, want in Obereggen moet je zeker als het druk is nogal eens flink lopen vanaf de auto. Hier niet. En dus meteen een volle lading. De Tesla heeft haar voordelen. ;)

Bij de Oberholz lift aangekomen stond er ook een forse rij en daarenboven had de lift opstartproblemen. Snel door naar Ochsenweide.

Maar ja, wachtrijen bij de liften bleken overal wel te zijn. Dus maar besloten om om 11.15u naar Oberholz te gaan. Hoewel vrijwel alle tafels vrij waren ving ik daar bot. Alles gereserveerd. Persoonlijk snap ik niet dat je als berghut daarin meegaat, want een groot deel van de reservaties zou pas komen nadat ik alweer er vandoor was. Nu missen ze dus omzet. Dan maar snel naar de Meierl Alm. Prima uitwijkplek voor als het drukker is. Ook daar stroomde het al snel vol, dus toen ik vertrok stonden er veel mensen verdwaasd te kijken waar ze nog terecht konden. Buiten zitten kon natuurlijk ook, maar daar was het toch net iets te fris voor, dus ruimte zat buiten.

Pistes waren in topconditie. Lekker hard, met na verloop van tijd uiteraard sneeuwhopen. Maar met het zonnetje erop goed zicht, dus geen probleem.

Door de drukte minder kunnen skiën dan normaal op een dagje Obereggen.

Voor mijn gevoel de drukste dag die ik daar ooit meemaakte. Nou ja, vanaf maandag moet het sowieso rustiger zijn en dan ben ik weer terug hier. Morgen naar Carezza.

Verheug mij nu al op de grillteller van Hennenstall. Als ik daar tenminste een plekje kan vinden.

Ook ik lees graag mee. 👌👍
Voor mij verdien jij die rugzak. 😉

Ps 2 weken La Villa 😎👏 (waar verblijf je dan?)

dan58 op 4 jan 2020 09:57

Rugzak? Die begrijp ik even niet.

In La Villa verblijf ik in Apartments Fisti. Nog nooit eerder geweest, mijn normale locatie kon mij niet 2 weken herbergen.

Ik ga je verslag zeker volgen! Ben je in je eentje tijdens deze trip? Geniet er van met het lekkere weer dat voor de konende dagen voorspeld is. :)

ThomJ op 4 jan 2020 12:01

Ik ben hier inderdaad alleen. Wellicht sluit zich nog iemand een paar dagen aan, maar ik vermaak mij sowieso wel. En zo heb ik meer tijd over om te werken, want de zaak draait ook door. Net als ik geregeld. Maar dat terzijde.

@DSvier

Hier sluipt ( of sloop) toch ergens een topic rond waar je voor het beste reisverslag een mooie rugzak kon verdienen.
Wij verbleven al 2 x in Hotel Ladinia, lekkere verzorgde keuken, ook voor niet verblijvers als je eens geen zin hebt om te kokkerellen.

Born to run. B.S.

Ah! Niet meegekregen.

Ladinia ken ik wel. Nooit geweest verder. Wie weet!

Verheug mij nu al op de grillteller van Hennenstall. Als ik daar tenminste een plekje kan vinden.

DSvier op 4 jan 2020 20:45

Oh jaaaaa, alleen voor dat restaurant ga ik over 2 maanden terug naar Carezza. Zo bijzonder vond ik het gebiedje namelijk niet. Waren vorig jaar wel met nieuwe lift bezig meen ik dus wellicht nu wat leuker…

Maar de Hennenstall, driewerf kwijl! Die grillteller zag er magisch uit en de ravioli burro salvia was zo’n beetje het lekkerste wat ik ooit gegeten heb…

Volgens mij is er nu nog niets veranderd in Carezza, toch? Wel veel plannen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volgens mij is er nu nog niets veranderd in Carezza, toch? Wel veel plannen…

Roy83 op 5 jan 2020 07:50

Ze waren vorig jaar aan het bouwen links in het gebied. Moesten we klein stukje klunen tussen liften/pistes. Of was dat enkel woning/hotel?

Tussen de 2 sleepliften? Ik weet niet wat dat was…ik was er van de zomer ook en toen zag ik nog niets, anders dan een grote bouwplaats langs de weg (maar dat werd een hotel denk ik).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dag 3: wisseldag in Obereggen?

De foto's gaven het al weg, het weer was weer op en top Italiaans! Gewoon ideaal. Niet te warm (was ik wel even bang voor), gewoon perfect dus.

Minder perfect was de drukte. Ik had gehoopt op dat de kerstvakantiegangers huiswaarts zouden keren vandaag, maar nee. En gelijk hadden ze! Daarnaast nog een hoop lokalen die dit mooie weer graag meepakken. Ook gelijk.

Ook meteen even Obereggen langs de Gitsberg-Jochtal meetlat gelegd. Het is groter, maar voelt veel groter. En Obereggen heeft toch iets wat nooit verveelt. Nou ja, nooit. Ik hou van meer afwisseling, dus na een paar dagen daar wil ik ook weer iets anders, maar ik kom er nu al weer een aardige tijd (ik ben 20 jaar geleden begonnen met skiën op Carezza en ik vermoed dat ik 2 jaar later voor het eerst naar Obereggen ging) en ik kom ook altijd weer graag terug. Mooi gebied, maar daar kom ik de volgende keer op terug. Beetje de spanning erin houden.

De dag overigens prima begonnen door mijn vaste laadplek aan de piste te nemen. Ideaal, want in Obereggen moet je zeker als het druk is nogal eens flink lopen vanaf de auto. Hier niet. En dus meteen een volle lading. De Tesla heeft haar voordelen. ;)

Bij de Oberholz lift aangekomen stond er ook een forse rij en daarenboven had de lift opstartproblemen. Snel door naar Ochsenweide.

Maar ja, wachtrijen bij de liften bleken overal wel te zijn. Dus maar besloten om om 11.15u naar Oberholz te gaan. Hoewel vrijwel alle tafels vrij waren ving ik daar bot. Alles gereserveerd. Persoonlijk snap ik niet dat je als berghut daarin meegaat, want een groot deel van de reservaties zou pas komen nadat ik alweer er vandoor was. Nu missen ze dus omzet. Dan maar snel naar de Meierl Alm. Prima uitwijkplek voor als het drukker is. Ook daar stroomde het al snel vol, dus toen ik vertrok stonden er veel mensen verdwaasd te kijken waar ze nog terecht konden. Buiten zitten kon natuurlijk ook, maar daar was het toch net iets te fris voor, dus ruimte zat buiten.

Pistes waren in topconditie. Lekker hard, met na verloop van tijd uiteraard sneeuwhopen. Maar met het zonnetje erop goed zicht, dus geen probleem.

Door de drukte minder kunnen skiën dan normaal op een dagje Obereggen.

Voor mijn gevoel de drukste dag die ik daar ooit meemaakte. Nou ja, vanaf maandag moet het sowieso rustiger zijn en dan ben ik weer terug hier. Morgen naar Carezza.

Verheug mij nu al op de grillteller van Hennenstall. Als ik daar tenminste een plekje kan vinden.

DSvier op 4 jan 2020 20:45

Alleen gisterochtend geskied rond Colfosco (nu weer thuis helaas) en daar was het extreem veel rustiger dan gedurende de afgelopen week. Maar daar zeer veel buitenlandse (als in niet-Italiaanse) toeristen.

Waren het in Obereggen veel Italianen? Want die hebben nl. een lang weekend ivm ‘la Befana’ (6 januari).
Zou wellicht reden kunnen zijn van de drukte.

*bericht bewerkt door roberthoogenboom op 05 jan 2020 12:31

Volgens mij waren er ook veel Russen nog, begreep ik.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Dag 4: Carezza

Het weer is onveranderd mooi. Iets voor half negen de lift gepakt. Ze gingen wat vroeger open. Meteen door naar Laurin's lounge, waar bovenaan bleek dat de rechter zwarte piste gesloten was wegens Super-G training. Geen nood, dan maar snel door naar de andere kant van het gebied.

Carezza heeft een groot voordeel boven de meeste gebieden. Het is er nooit te druk. Eigenlijk nooit wachtrijen dus (hier moet ik nog op terugkomen later, zul je altijd hebben). Redelijk ongestoord dus afdalinkje naar beneden rammen, liftje in, repeat kunnen doen.

De nacht was koud geweest, dus de pistes hard. Dit bleef de hele dag wel. Het is te warm voor het jaar (dal zou -5 moeten zijn, was +2 vandaag), maar op de berg geen last van gehad.

Tijdig bij Hennenstal aangekomen om daar mijn welverdiende grillplatte naar binnen te werken. Overigens, ook daar eigenlijk alles gereserveerd. Dat geldt sowieso in het weekend altijd wel.

Voor wie het gebied niet kent: Carezza is redelijk klein. Zelf claimen ze het meest zonnige skigebied van Italië te zijn. Ik moet zeggen, vaak meegemaakt dat je in Obereggen sneeuw en/of mist had en dat dan in het hotel iemand je onder de neus wrijft dat in Carezza de zon de hele dag scheen. Nou kan dat ook een mindfuck zijn (in dat geval: kudo's), maar ik heb het gevoel dat het vooral klopt.

Waar het dan aan ligt? Geen idee.

Tweede positieve is de eerder genoemde rust. Voor gezinnen met kleine kinderen is het dan ook echt ideaal. Het gebied mikt ook op gezinnen. Voorts heeft het gebied veel goede eetvoorzieningen en er is de laatste 10 jaar veel in het gebied geïnvesteerd. Maar goed ook, want er waren jaren dat het leek alsof het gebied een langzame dood zou sterven.

Maar een redder kwam. Een van de oprichters van Techno Alpin. Voor zijn vrouw kocht hij het hotel Moseralm (waar je ook prima kan eten) en daarnaast het hele gebied. Een grote gondel kwam om vanuit het dorp rechtstreeks met de lift omhoog te gaan (met opwaardering van de dalafdaling). Het stuk bij Laurin's lodge ging weer open. Het stuk bij Pra di Tori ook, ontsloten door een nieuwe lift Hubertus. De Paolina lift werd vervangen (handig voor de wat langere mensen, want de skydancer lift zorgde nogal eens voor hoofdpijn). Later ook de Tscheinlift.

Voor degenen die het gebied wel kennen, stel je eens voor dat beide zwarte pistes bij Laurin's lodge weg zijn en de Pra di Tori. En daar krijg je dan een heel beperkt (thans gesloten) pistetje voor terug naast de Paolina (wel met een geweldig restaurant erbij, al is die vooral dicht vanwege een familieruzie). Dan blijft er niet zoveel meer over, nietwaar?

Naast al deze zaken zijn er ook wat alternatieve pistes toegevoegd. Onder meer dit jaar is er een nieuwe variant bij Paolina. Niet heel spannend, maar toch.

Zoals iemand hierboven al zei, als gebied zelf is het niet heel spannend, maar met de voordelen die er zijn kom ik er graag terug. Maar het is wederom zo'n leuk voor een dagje gebied, tenzij je met het gezin gaat, of gewoon nog niet zo'n held bent en helemaal geen honderden kilometers piste nodig hebt.

Met carnaval ben ik er dan ook gewoon weer een hele week te vinden. En dan zit ik liever daar dan op overvolle pistes.

Dan ook nog een vraag over de veranderingen. Er is wat veranderd in de veranderingen. Franzin staat op een laag pitje momenteel, vanwege milieuactivisten. Daarom even van de kaart gehaald als 'komt binnenkort'. Dat begon na een paar jaar ook lachwekkend te worden. Jammer, want nu nog een sleeplift. Ik weet zeker dat de eigenaar het door zal drukken, want het is pottedimme naast het hotel van zijn vrouw (waar wel flink in is geïnvesteerd en uitgebreid).

Voor volgend jaar zal waarschijnlijk de lift naar Laurin's lounge vervangen worden. Alsmede Laurin 3. Er komt dan een snellere lift met middelstation (daardoor kan L3 verdwijnen). Het middelstation gaat net iets hoger komen dan L3 nu. Van daaruit kun je meerdere kanten op. Misschien gaat er ook nog wat extra aan piste komen, maar dat is nog niet zeker (wederom, milieudroeftoeters). Een zeer nuttige toevoeging, want de pistes bij Laurin's lounge zijn erg leuk, maar de rit er naartoe toch een beetje zuur en vaak ijskoud.

Dat was het weer voor vandaag.

Morgen wederom naar Obereggen.

Ps Ik post de foto's en zie ineens dat ik iets vergeten ben. De piste tussen Pra di Tori en Paolina werd nog afgezet. Halverwege. Dus die heb ik ook nog half omhoog moeten lopen (ik heb geen geduld) en dan maar met Hubertus terug naar beneden. Helicoptertje. Zet het extra lopen dan weer in perspectief. Toen de boel weer open ging ineens een wachtrij voor Paolina. Zo zie je maar weer, zelfs in Carezza kan je moeten wachten op een lift. Ik heb geen geduld (had ik dat al gezegd), dus de golflift gepakt. Bekijk het maar met dat wachten!

*bericht bewerkt door DSvier op 05 jan 2020 18:39

En de foto’s:

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/64aad6e1fc91b5369bb70780...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/9d62b1ae2a90bd74263bdc5b...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/1dbb945bf4b5e2ddaaed77ef...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/d1569d383e6c7bfeb9239fa2...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/9d8b318960bed0167b7c929c...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/fbaac7e53a918502c78dcd7e...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/bc4bf0b3c2250ba74adb6197...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/a25804df1f6f1f6a53ffb1b1...

Nice! Maar zonder die zwarte pistes is Carezza wel erg klein :). Wel goed dat die Laurin lift vervangen wordt. Die 2 zitter is echt te traag, al krijg je er wel rustige en mooie pistes voor terug…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Leuk en bekend stuje vandaag
Ik ben daar 6 jaar geleden met het zitskiën begonnen

Tussen de 2 sleepliften? Ik weet niet wat dat was…ik was er van de zomer ook en toen zag ik nog niets, anders dan een grote bouwplaats langs de weg (maar dat werd een hotel denk ik).

Roy83 op 5 jan 2020 10:58

Uitbreiding Moseralm dan vermoed ik.

Waren het in Obereggen veel Italianen? Want die hebben nl. een lang weekend ivm ‘la Befana’ (6 januari).
Zou wellicht reden kunnen zijn van de drukte.

roberthoogenboom op 5 jan 2020 11:40

Italianen en Duitsers

Volgens mij waren er ook veel Russen nog, begreep ik.

MountainHugger op 5 jan 2020 12:01

Die zullen er ook zijn, maar niet echt tegengekomen.

Maar die hebben dinsdag kerst en daarna nog nieuwjaar en daarom nu nog vrij (al vieren ze dat allemaal gewoon gelijktijdig met ons, het is vooral bedoeld om te kunnen uitbuiken volgens mij).

Plaats een reactie