Tips Engelberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Engelberg

Wanneer Zwitserland geen code oranje wordt voor Nederland of wanneer Zwitserland geen verplichte quarantaine invoert voor Nederlanders zijn wij van plan om vrijdag 4 september voor 9 dagen naar Zwitserland te gaan. Vanwege de korte reisafstand is het plan naar de regio Engelberg te gaan om daar een lekker actieve vakantie te hebben.

Zijn er mensen die goede tips hebben voor wandeltochten die we echt gedaan moeten hebben, eventueel met lift access. De ervaring leert dat 1000 - 1200 hoogtemeters klimmen een beetje het maximum is voor de conditie van mijn vrouw. Indien mogelijk, en ook het weer het toelaat willen we graag ook nog naar een mooie top van 3000+ klimmen.

Verder willen we graag een keer racletten in een klassieke, sfeervolle berghut zijn er mensen die daar ervaring mee hebben in Engelberg?

Is het de moeite waard om met de gondel naar de titlis te gaan en daar te hiken, of is dit veel te touristisch en overrated en kunnen we bijvoorbeeld beter vanaf de brunnihutte naar de daarboven gelegen toppen hiken?

En zijn er verder nog dingen die we echt gezien of gedaan moeten hebben wanneer we daar zijn>

Alvast bedankt voor de tips!

Born to Ride

Niet direct in Engelberg, maar ik vond zelf wandelen op de alm van Niederbauen-Chulm erg de moeite. Relatief makkelijk toegankelijk routes met de kabelbaan, maar met schitterend uitzicht over het Vierwoudstedenmeer en de hogere Alpen de andere kant op. https://www.niederbauen.ch/

@Nuet dat ziet er mooi uit om eens een dagtripje te maken. Dankjewel

Born to Ride

@evr66 bekend gebied voor jou toch?

mama on a mission in the snow

@evr66 bekend gebied voor jou toch?

Skimams op 27 aug 2020 07:50

Ja, redelijk bekend, maar dan moet er wel wat sneeuw liggen ;)

Echt nog nooit in de zomer geweest. TS is vooral op zoek naar zomeractiviteiten ;)

Edwin van Riel

Ik ben inderdaad op zoek naar zomer activiteiten. Het skigebied is helaas nog niet open begin september dus boarden/skien is niet mogelijk.

Born to Ride

Als je dat van plan bent en een beetje conditie hebt, zou ik de Kleine Mythen beklimmen. Een mini versie van de Matterhorn, maar je komt wel heel spectaculair op de top terecht, met een nog mooier uitzicht op het meer en de Alpen.

Er zijn meerdere klettersteigen als je durft: Graustock, Furenwand en Brunnistockli (makkelijkste).
Rondje Trubsee is ook mooi. Er is de wandeling door de Aaschlucht.
Dagje Luzern is ook leuk bv. transportmuseum

*bericht bewerkt door Frank_inc op 02 sep 2020 14:39

Wie had gedacht dat een beetje glijden zo leuk kon zijn?

Dank jullie wel voor de tips. Klettersteig staat inderdaad ook op de planning. Luzern doen we alleen als het een dag echt slecht weer word.

Born to Ride

Ik ben inderdaad op zoek naar zomer activiteiten. Het skigebied is helaas nog niet open begin september dus boarden/skien is niet mogelijk.

Matthias123 op 04 sep 2020 12:09

Hopelijk niet te laat maar zowel in de zomer als in de winter in Engelberg geweest.

Wat ik je qua wandeling kan aanraden - en je kunt evt. 1 of meerdere liften betrekken naar wens - is om te hiken rond de Engstlenalp en Engstlensee. Mooie combi van meer, hoge bergkam en afwisselend qua helling(en). Je kunt zelfs helemaal naar Melchsee-Frutt

En wat buiten het dorp, dieper in het dal is het ook erg mooi lopen op/rond de Fürenalp.

Als je op de Brunni zijde gaat lopen heb je mooi uitzicht op op de Hahnen, een heel herkenbare en kenmerkende top.

Feitelijk opties zat hier

*bericht bewerkt door roberthoogenboom op 04 sep 2020 12:22

Dankjewel, wij zijn nu net in ons hotel in bazel, morgen de kleine en grote mythen doen en dan naar Engelberg. Die tips ga ik van het weekend zeker nog eens op het gemakje bekijken.

Born to Ride
Born to Ride

Nice, uitzicht richting Sattel.
Ik moet hem overigens nog wel zelf lopen, heb alleen daaronder geskied en het pad gezien.

Plaats een reactie