Must Do's/Sees Espace Killy

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Nog een kleine maand en dan vertrekken we naar Tignes Val Claret. Dit wordt de eerste keer Espace Killy (veelvuldig naar 3V & Paradiski geweest).

Wat is de eerste must-do / must-see van dit gebied wat in je opkomt?
Piste, restaurant, bar, lift, crepes, whatever :D

Das lastig. Zijn zoveel must do’s wat dat betreft :)

Qua pistes: vanaf Grande Motte via Glacier en Piste M helemaal naar Val Claret.
De blauwe Grattalu
Glacier du Pissaillas

Qua lift sowieso de Leissieres Express. Naar boven, over de kam en dan weer naar beneden. Spectaculair!

Leissieres Express is inderdaad heel gaaf om te doen. Afdaling van Grand Motte helemaal naar beneden is erg mooi en lang.

Voor een Ibiza gevoel in de bergen vond ik L’Ouillette erg leuk om te zitten (eten wel aan de prijs) boven bij Val d’Isere. Prachtig uitzicht over een bevroren meer.
En voor een heerlijke BBQ lunch buiten kun je in Tignes Val Claret bij de Grizzly Bar terecht. Echt een aanrader!

vallée perdue in ieder geval

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

In val D’isere de piste Face de Bellevarde (olympische piste waar jaarlijks de mannenwedstrijd SL/GS wordt gehouden)
Op het pleintje in Val D’isere is een klein lekker restaurantje met terras : La Sana
Langs de afdaling richting La Daille ook een lekker restaurant : Le trifollet
Aguille Percee is ook een aanrader.
Super gebied waar ik elk jaar graag terug kom…

De afdalingen naar La Daille vind ik mooi, en vanaf Aguille Percee richting Les Brevieres.

Qua restaurant: Het restaurant boven aan de Bellevarde express is wel geinig. Mooi in de zon ook.

De dalafdaling naar les brévières vond ik echt fijn om te doen! Je bent toch wel even onderweg vooraleer je terug een lift hoeft te nemen dan :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Kijk is aan! Dat wordt een prima weekje zo te zien ;)

Is de zwarte piste Sache naar Brevieres een beetje te doen? We zijn geen experts maar een beetje zwarte piste lukt doorgaans wel.

Is de zwarte piste Sache naar Brevieres een beetje te doen? We zijn geen experts maar een beetje zwarte piste lukt doorgaans wel.

JordiDekker op 9 mrt 2016 11:38

De zwarte was niet open toen ik er was, de rode piste vond ik wel een erg fijne piste :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Is de zwarte piste Sache naar Brevieres een beetje te doen? We zijn geen experts maar een beetje zwarte piste lukt doorgaans wel.

JordiDekker op 9 mrt 2016 11:38

Ligt nogal aan de omstandigheden… Nu is dat bij een zwarte piste altijd wel zo, maar bij deze is dat nog een tikkie erger. Als er een tijdje geen sneeuw gevallen is wil het nog weleens een ijsbaan worden. Omdat ie in de schaduw ligt wordt ie ook niet snel een beetje zacht van de zon. Ook is het niet echt een prioriteit voor de pistedienst, in mijn ervaring is hij niet altijd geprepareerd. Oh en aan het eind is ie even tricky steil als ik het me goed herinner.

Maar als de sneeuw goed is (en daar lijkt het wel op!), dan vooral doen!

De Sache vind ik echt een prachtige piste. Het is net alsof je buiten het gebied bent. Net naast het kern gebied van het “Park national de la vanoise” zie je een hele tijd geen liften en het is er niet druk. Toch niet toen ik er was.
De piste kan soms wat uitdagend zijn als de bobbels hoog en ijzig zijn maar hij is niet zo lang steil.

la folie douce @JordiDekker

@Vlugge Jaapie ik denk dat @jordiDekker al geweest is ;-)

*bericht bewerkt door MichelV op 12 dec 2016 18:48

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Plaats een reactie