Kinderopvang

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Weet iemand of er kinderopvang mogelijk is in Tignes?

We zullen volgend seizoen (2013) waarschijnlijk Tignes weer bezoeken en zoeken dan voor halve dagen kinderopvang voor onze kleine man (hij is dan 1,5 jaar).

Weet niet of je van Belgie dan wel van nederland afkomstig bent maar bij Josk Reizen uit Lokeren is er in de schoolvakanties steeds bij vele reizen kinderopvang voorzien door Belgische kinderjuffen + animatie + een arts erbij.

RoCo

Ben zelf aan het uitzoeken geweest wat de mogelijkheden zijn in Frankrijk voor kinderopvang. Mijn ervaring is dat het nog behoorlijk zoeken is naar kinderopvang, vooral als je kids nog heel klein zijn (die van mij zijn in januari 1 jaar). Een paar tips:
-probeer de ESF skischolen maar let heel goed op de leeftijdscategorieen. ik heb zelf ook gezocht in Espace Killy en ik geloof dat er in Tignes vanuit de ESF niets is voor kinderen onder de 3 jaar oud
-zoek op garderie of halte garderie + Tignes (of om het even een andere locatie) op het web
-in de kleinere, kindvriendelijke dorpen bij een skigebied hebben ze meestal meer opvangmogelijkheden. Tignes is best prijzig dus misschien ook daarin duur.
-de prijzen lopen nogal uiteen! Let ook op halve dagen van 2 uur, 3 uur, of 5 uur of de mogelijkheid om hele dagen te doen.

Al googelende kom ik een heel handige site tegen:

http://www.skidimension.net/pratique/

klik op het station van keuze en je krijgt meteen een overzicht van de kinderopvang mogelijkheden, veel beter dan ik tot op heden elders heb aangetroffen!

Plaats een reactie