Sleepliften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val d'Isère

Als snowboarder heb ik een enorme hekel aan sleepliften, het is vermoeiend en het zal niet de eerste keer zijn dat ik er halverwege uit val. In Oostenrijk ben ik ze nauwelijks tegengekomen op de vakanties die ik daar heb gehad. Een enkele keer slechts en dan was het meestal omdat we een tocht aan het maken waren en we er dus niet omheen konden.

Mijn vraag is dan ook, hoe is dat in Val d’Isere / Tignes? Zijn er nog veel sleepliften? En zo ja, mis je veel pistes als je deze wilt vermijden?

Bert, kom al jaren in Tignes en zeker in het seizoen kan je nagenoeg elke piste doen zonder de sleepjes lift in te moeten (of hoe je het zegt).

Groeten vanuit een super zonnig Tignes.

Martijn, hartelijk dank voor de snelle reactie. Blij om dit te horen, als ik de verhalen op internet zo lees, moet het een fantastisch gebied zijn. Daarom wil ik er ook wel eens heen, maar vanwege mijn hekel aan sleepliften was ik nog in twijfel, omdat deze in Frankrijk (en zeker ook Zwitserland) toch nog heel wat vaker voorkomen dan in Oostenrijk. Maar nu kan ik dus met een gerust hart hier naar toe.

bert

vorig jaar het hele gebied geskied
hebben nergens een sleeplift moeten nemen
de rest van de liften zijn ook niet altijd super modern maar als je alles samen neemt vind ik tignes-val d’isere zeker de moeite

have fun

rudi

Plaats een reactie