Zware lawine komt naar beneden tignes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

https://www.facebook.com/100009368765420/posts/2929771634011…
Une des nombreuses missions des pisteurs-secouristes: le déclenchement préventif des avalanches pour assurer la protection des biens et des personnes, la preuve en images, bravo aux équipes 👍❄👏
📸Ballot Seb & Jorioz Thierry

Service des pistes de Tignes

SAF Hélicoptères

Gelukkig blijft de lift staan , waarschijnlijk ook wel opgewekt

le déclenchement préventif klinkt mij in de oren als gewoon gecontroleerd eruit gehaald.

Edwin van Riel

le déclenchement préventif klinkt mij in de oren als gewoon gecontroleerd eruit gehaald.

evr66 op 19 jan 2021 12:50 [@evr66](/profiel/evr66) er staat toch opgewekt in tekst of heeft dat een andere betekenis over de grens

Zoals Edwin zegt toch? : , gecontroleerd. ( = zelf opgewekt)

Born to run. B.S.

Gewoon een voorbeeldje van de pistedienst (of aanverwante) die keurig haar werk doet. “Zware lawine komt naar beneden” heeft dan wat mij betreft een iets te hoog telegraaf gehalte. Dat het best leuk is om te zien is wat anders ;)

Edwin van Riel

Deze lawine is het bewijs van hoe onstabiel het sneeuwdek is (vanwege de zeer zwakke laag waard de sneeuw op is gevallen). Dus in mijn optiek is het zeker een zware lawine en erg interesant om te zien. Ook hoe lawine zelf weer andere lawines triggert. Deze maat lawines kun je momenteel als eenzame skiërs zelf ook triggeren…

Click. Click. Peace

Helemaal aan het begin van het filmpje, zie je de pluim van de explosieven… dus afgeschoten (gecontroleerde) lawine…
Echter… ik denk dat ie wel wat groter is dan ze verwacht hebben… en ik ben benieuwd of er schade is aan de lift.

Helemaal aan het begin van het filmpje, zie je de pluim van de explosieven… dus afgeschoten (gecontroleerde) lawine…
Echter… ik denk dat ie wel wat groter is dan ze verwacht hebben… en ik ben benieuwd of er schade is aan de lift.

Droopy2 op 19 jan 2021 15:35

gezien het lawinegevaar in de Franse Alpen, en andere ‘positieve PIDA’s’ in de buurt denk ik dat ze wel wisten wat er zou gebeuren… of kwam het in ieder geval niet helemaal als een verrassing.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie