Condities Les Brévières-Tignes 8-15 december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Wij zijn van plan 8-15 december naar Les Brévières-Tignes te gaan. Sneeuwcondities in de hogere regionen van dit gebied zullen goed zijn, maar valt er iets te zeggen over de kans dat de zwarte piste naar Les Brévières geopend zal zijn? Hoor graag jullie ervaringen. Dank alvast!

Zoals je nu ziet ligt er geen sneeuw. En vorig jaar lag er begin december nog geen vlok sneeuw (ook op 2000 meter niet). De 2e week begon het te sneeuwen (en hard). Zie de historische beelden van de webcam op tignes.net
Voor zwarte pistes is sowieso meer sneeuw nodig. Over de kans? Is niks over te zeggen denk ik voor die hoogte begin december. Kan groen zijn, maar ook een dik pak sneeuw.
Afwachten dus en zoals je zegt zullen de pistes die eindigen op 2100m hoogstwaarschijnlijk gewoon goed zijn!
Veel plezier in dit fantastische gebied… Wij moeten nog even wachten tot 19 januari alvorens naar Tignes af te reizen :)

wij overwegen ook naar Tignes te trekken, in de week van 17/12.
Aangezien de skipas dan nog aan herfsttarief is, heb ik ook mijn twijfels of er wel genoeg zal liggen en bovendien of alle liften wel open zullen zijn.

Espace Killy gaat 1 december open, maar niet met alle liften gok ik. Half december is de kans overigens wel erg groot dat alle pistes en liften die boven de grofweg 2000 meter zeker open zijn (uitgezonderd misschien enkele steile/zwarte pistes). Vorig jaar was het hele gebied volgens mij half december open (dus van 1550 tot 3400m), ondanks dat begin december veel hellingen nog groen waren.
Maar het blijft de natuur en is dus een gokje!

De pistes naar Les Brevieres gaan 16 december om 9:31u open, maar misschien ook niet.

Als de pistes dan nog niet open zijn, hoe kom ik dan van Le Brévieres in Tignes?

Volgens mij rijd er geen skibus vanuit Les Brevieres naar Tignes 2100, dus zou je met de auto moeten. Nadeel is alleen dat je betaald moet parkeren.
Wellicht even contact opnemen met Tignes Information via http://www.tignes.net/en/contact-54.html. Kan gewoon in het Engels en die weten je vast wel antwoord te geven! :)

Dank je wel Jeroen. Ik heb ze zojuist gemaild. Ik ben benieuwd naar hun reactie, die zal ik hier dan nog wel plaatsen.

Ben benieuwd k zelf ga er zaterdag ook heen

Kan je wel stiekem influisteren, dat er zo wie zo, wel afdalingen open gaan, die naar het dal van
Les Brévières gaan.
Zeker met de verwachte temperaturen en hoeveelheden sneeuw die er nog gaan vallen komende week.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken, ik zit zelf die week in val claret alhoewel ik morgen pas een slaapplaats ga regelen maar ja laag seizoen dus moet geen issue zijn

Plaats een reactie