Hoe steil is de weg er naar toe?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Evasion Mont-Blanc

Hallo beste mensen,

Ik heb een vraag over onze camperreis naar Megeve toe.

Wij hebben een hele grote en zware camper, vergelijkbaar met een dikke vrachtwagen en wij vragen ons af hoe dat laatste stukje weg is vanaf de snelweg naar Megeve toe.

We zien een paar scherpe bochten op google, maar belangrijker is te weten welke percentage de hellingen zijn. Als het goed schoon is komen we overal af en op, maar als er wel sneeuw ligt is 17 ton natuurlijk onhoudbaar bij een bepaalde steilheid…

Ik ben erg benieuwd of iemand ons dit kan vertellen. Alvast heel veel dank!

Gr, Jolies

Als je de D1212 neemt is er volgens mij echt geen enkel probleem. Deze weg is niet steil en in de bochten behoorlijk breed. De weg vanuit St Gervais direct, D909, is smaller en steiler.

Ik neem aan dat je genoeg ervaring hebt met zo’n dikke bak, maar vertrouw niet op de kortste / snelste weg van je GPS ;-)

Click. Click. Peace

En via ‘Streetview’ van Google maps kan je de hele weg al “voorrijden”. Zo krijg je een goed beeld

Wat voor camper is dat dan in hemelsnaam

Mijn schoonouders hebben een enorme cartagho maar die weegt geeneens 17 ton

17 ton?! Neem je je eigen helicopter mee?

17 ton?! Neem je je eigen helicopter mee?

kjiratsiekoedel op 11 feb 2020 23:23

Geen helicopter, maar hiermee wil het wel lukken

null

O.T. De weg vanaf Sallanches is idd wat bochtig, maar goed geasfalteerd en niet erg steil. Beter is de tip van Rogier om via St. Gervais te rijden. Vanaf Ugine is redelijk smal, dus laat die optie maar achterwege.

Hallo, dank voor jullie goede tips! Het is een Amerikaanse camper. Maar dan zonder auto erin… die doen we op de aanhanger. 😊

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/05c8e1cb60d7facd33cfa47d...

@Jolies Mooi ding zeg! Zijn daar nog een beetje makkelijk standplaatsen voor te vinden?

@Jolies Mooi ding zeg! Zijn daar nog een beetje makkelijk standplaatsen voor te vinden?

Bennie op 12 feb 2020 17:11

In de zomer is dat wel veel gemakkelijker dan een staplaats voor wintersport. Dan is het echt goed uitzoeken dat je niet in de problemen komt haha!

@Jolies Mooi ding zeg! Zijn daar nog een beetje makkelijk standplaatsen voor te vinden?

Bennie op 12 feb 2020 17:11

In de zomer is dat wel veel gemakkelijker dan een staplaats voor wintersport. Dan is het echt goed uitzoeken dat je niet in de problemen komt haha!

Kun je niet beter een hotel pakken dan het hele avontuur met die apparaat ondernemen? Hebben jullie hier ook sneeuwkettingen voor?

Kun je ergens je ski’s en schoenen laten na een dag op de piste?

Als jullie al vaker zijn geweest zullen jullie weten wat jullie doen, maar ik wil maar zeggen er bestaan hotels, appartementen, chalets etc…

Gedurfd

Pray for Snow!

Zo te zien is er wel plaats genoeg voor ski’s en schoenen :-)

Wauw super gaaf zeg!

Click. Click. Peace

Kun je niet beter een hotel pakken dan het hele avontuur met die apparaat ondernemen? Hebben jullie hier ook sneeuwkettingen voor?

Kun je ergens je ski’s en schoenen laten na een dag op de piste?

Als jullie al vaker zijn geweest zullen jullie weten wat jullie doen, maar ik wil maar zeggen er bestaan hotels, appartementen, chalets etc…

Gedurfd

nickcolaris op 12 feb 2020 18:02

Ik denk niet dat je in zo’n camper iets tekort komt…

Click. Click. Peace

Ieder zijn ding, zou ik zeggen… sommigen willen een oude chalet en anderen willen een luxehotel. Die camper is mss comfortabeler dan sommige studio’s.

Lijkt me wel een onderneming om mee rond te rijden, en het zal zeker wat rustiger aan zijn op de snelweg. Vooral langs de snelweg ergens een plekje vinden lijkt me niet zo evident op een drukke zaterdag.

#wakeupwhereyouwant

Plaats een reactie