Skiles is Damuls of Faschina

Dit onderwerp gaat over de bestemming Faschina

Wij gaan met de kids 8 en 12 dit jaar naar het skigebied Damuls/Fashina. We hebben een appartement in Faschina. Beide dorpen hebben een skischool. Ik lees best veel over de skischool in Damuls maar kan weinig tot niets vinden over de Skischool in Faschina. Ik ben op zoek naar de volgende antwoorden ivm de skilessen voor onze kinderen.

  1. Wie heeft Ervaring met de skischool in faschina en wil dit delen?
  2. Gaat de skischool van Faschina ook in Damuls skiën. Of voornamelijk in Faschina?

Dat zal van het niveau afhangen, beginners kunnen hun lol ook voorlopig in Faschina wel op. Heb je in Faschina een appartement, of in Fontanella-Faschina? Scheelt een stukje rijden ;)

Ze kunnen al aardig skiën. Het gaat natuurlijk ook om papa en mama🤗 als de klasjes in Faschina blijven dan is dat voor ons niet leuk. We zitten in Faschina.

Gezien de leeftijd van jullie kinderen zou ik hen direct laten lessen in Damuls. Als ouders heb je dan de voordelen dat je samen met kinderen in zelfde gebied bent en jullie van het grotere skigebied kunnen genieten. Als kinderen jonger zouden zijn is les in Faschina handiger omdat je dan kort bij je verblijf bent en je niet met bus/auto hoeft te pendelen. Is overigens maar kleine 10 min. Wij zaten 2016 zelf in Faschina. Ligt op zich prima en leuk gebiedje. Helaas is er naast de accommodaties helemaal niets te beleven waardoor het bij deze ene keer is gebleven.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Bedankt voor de reactie. Het wordt waarschijnlijk lessen en voor ons skiën in Damuls.

Faschina is wel een klein skigebiedje met lange rechte pistes. Als je er genoeg van hebt moet je alsnog met de bus of auto naar Damüls.

Plaats een reactie