hoeveel tijd heb je nodig voor Ski-tour Panorama

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pozza di Fassa

Wij gaan eind januari naar de Dolomieten. Wij houden van lange tochten maken en nu ben ik op internet een beetje op zoek naar mogelijke tochten. Ik kwam de Panorama tour tegen :

http://www.ciampac.org/Portals/22/immagini/CARTINA%20SKITOUR…

Weet iemand hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt voor het volgende rondje : vanuit Canazei met de bus naar Alba. Vanaf Ciampac via Buffaure naar Pozza di Fassa en dan dezelfde weg weer terug. ?

Ik ben vooral benieuwd of je veel tijd verlies met de bus van en naar Canazei en of deze frequent rijdt.

Wij maken elk jaar deze ronde vanuit Selva, meestal nemen we dan de gondel in Campitelo naar beneden.
Het voordeel is dat de bus dan leeg vertrekt naar alba. Tijd heb je genoeg wij maken altijd eerst een aantal keren de zwarte dalafdaling van chiampac naar Alba.
Dit is echt een pracht afdaling vervolgens gaan we richting Pozza, de dalafdaling is prachtig onderste deel door het bos langs een kerkje en kapelletjes.
Vanuit Pozza kan je verder naar de Rosengarten en met de bus richting campitello of canazei. Dit heb ik nog nooit gedaan maar schijnt ook goed te doen te zijn.
Wij gaan altijd dezelfde route terug richting Alba en pakken daar de bus. Bussen rijden regelmatig, langer als 20 minuten heb ik nooit gewacht.
Bij het kerkje ligt een typische Italiaans restaurant waar detijd echt stil staat maar het eten en de service dik voor elkaar is riffugio grussificio.

Dit rondje stel niet veel voor ben je hooguit 2 uur kwijt en dan heb je alles gehad.
Je kan veel beter de gebirgsjäger skitocht doen. Deze staat beschreven op de http://www.altabadia.org
En het uitstapje maken naar Seiser Alm
Je gaat naar St Cristina naar saslong daar met het treintje omhoog nog een lift meer omhoog dan helemaal naar links uitwijken dan krijg je de langste afdaling 11 km lang naar Ortisei daar niet lift omhoog nemen maar de trap naar beneden richting de kassa daar zie je door de schuifdeuren een rolbaan die moet je nemen dan moet je een stukje lopen naar de volgende lift deze gaat naar seiseralm je moet nu in monte pana uitkomen ,dus goed op de kaart kijken en de weg vragen zodra je weer in monte pana bent kan je weer naar de selle ronde naar de plaats waar je logeert

Ik weet niet waar je logeert. Vanuit Canazei naar Alba is 2 km. Van Alba naar Pozza is inderdaad een mooie trip. Je kunt vanuit Pozza met de skibus naar Vigo di Fassa. Daar liggen een paar prachtige pisten, een mooie zwarte, een lange blauwe en de afdaling naar het dorp. Ieder jaar komen daar nieuwe pistes bij. Je kunt met de bus weer terug naar Canazei.

s.boersma

@s.boersma Bedankt voor de tip.

We logeren in Selva. Ik heb nu het volgende rondje in gedachten :

Van Selva naar Col Rodella. Daar nemen we de gondel naar beneden naar Campitello en vervolgens de bus naar Alba.

Als alternatief zouden we van Col Rodelle kunnen doorskieen naar Plan Frataces en vervolgens naar Canazei skien en daar de bus naar Alba nemen. Maar volgens mij moeten we dan eerst een stuk door Canazei lopen op bij de bus te komen.

Vanuit Alba willen we dan via Bufaure naar Pozza di Fassa skien.

Het is zeker een leuk idee om vanuit Pozza di Fassa de bus naar Pera of Vigo di Fassa te nemen.
Gaan deze bussen laten we zeggen tussen 11.00 uur en 14.00 uur een beetje frequent ?

Is het ook mogelijk om via de top van de Clampedie bijvoorbeeld van Pera naar Vigo di Fassa te skieen of is er op de top geen verbinding of doorgang. ?

Na dit rondje willen we dan weer de bus naar de gondel van Campitello nemen en via Col de Rodella eindigen in Selva.

De bussen rijden tussen +/- 11.30 en 14.00 bijna niet, dus hou daar rekening mee. Sinds vorig jaar is de bus ook niet meer gratis in Val di Fassa, ik weet niet hoe dat in Val Gardena is. In het hotel kun je misschien een buskaart kopen voor 6 euro voor een hele week, anders betaal je 3 euro per dag. Er wordt gecontroleerd. Maar misschien is het ook alweer afgeschaft.

s.boersma

Plaats een reactie