Paasvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fendels

Beste,

wij zouden graag tijdens de 1e week van de paasvakantie naar Fendels willen gaan. Idealiter zou er daar nog sneeuw zijn, maar de paasvakantie in 2019 is vrij laat. Mensen die er ervaring mee hebben?

alternatief is natuurlijk de gletsjer, maar dat is een uur rijden…

Wat zijn de data van die paasvakantie? Veel gebieden sluiten rond 1 april en gaan het seizoen niet rekken omdat Pasen zelf inderdaad laat valt komend jaar (22 april). Afhankelijk van wanneer je exact wil gaan zal er al een hoop afvallen.
Sowieso zou ik kijken naar een gebeid waar het merendeel van de pistes hoog ligt en/of op noordhellingen. Op Google maps en op andere websites kan je dit prima zien. Wie weet heb je nog wel meer eisen voor het gebied. Als je die noemt kunnen we met je meedenken.

wij zouden de 1e week willen gaan, 6 april tot 13 april. Niveau is vooral beginnersniveau met 3 kinderen. Daarom zat ik inderdaad te kijken naar hoge pistes zoals Kaunertal maar blijkbaar is het toch vrij ver.

We zijn niet gebonden aan Kaunertal, maar had gelezen dat het daar ideaal zou zijn voor beginners. Eisen voor het gebied: buiten dat er voldoende blauwe pistes zijn, eigenlijk niet. Accomodatie vinden is een ander paar mouwen :)

Zo te zien sluiten ze 07/04/2019.

Veel gebieden zullen rond die tijd sluiten inderdaad. De gletsjers zijn dan nog wel open. De Stubaier Gletscher biedt dan denk ik de beste mogelijkheden (pistekilometers). Hoge Franse gebieden als Val Thorens of Tignes zijn dan ook nog volop in bedrijf. Maar of zo’n groot gebied (en bijbehorende prijs van de skipas) een meerwaarde is, is de vraag uiteraard.

Feichten is een leuk dorpje. Hele gemoedelijke sfeer. En met een zwembad. Maar dan moet je wel met de skibus naar de gletsjer, die (inderdaad) ideaal voor beginners is. De sneeuw zal dan vermoedelijk ook nog erg goed zijn, echt niet tr vergelijken met de lagere skigebieden. De weg ernaar toe is prachtig. Wat dat betreft hoef je je in de bus niet te vervelen.

SFL aan de overkant van de vallei en Ischgl zijn dan ook nog (quasi volledig) open, maar dat zijn wel grote en prijzige gebieden natuurlijk.

Hochoetz-Kühtai is volgens mij dan ook nog open

Volgens https://www.kaunertal.com/de/aktivitaeten/winterurlaub/ski-s… duurt het skiseizoen in Fendels tm 22 april 2019, dus 2e Paasdag.

En SFL gaat één dag langer door (t/m 3e Paasdag): https://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/winter/preise-saisonsze…

En Kühtai inderdaad nog die hele week: https://www.kuehtai.info/winter/skigebiet/preise.html… . Dat lijkt mij de beste keuze als je die week wilt en niet naar een groot (maar wel sneeuwzeker) gebied wil.

*bericht bewerkt door 77steve op 25 aug 2018 16:39

Ik zit momenteel net met dezelfde afweging. Ben ook aan het kijken voor Fendels. Alle dagen naar de gletsjer lijkt me niet ideaal, want dat is 1u rijden. Ik vroeg het eens na in het hotel waar ik ook informeerde om te verblijven en kreeg als antwoord dat het skigebied in Fendels open is tot 22 april.

En Hochzeiger-Jerzens. Op de dalafdalign na, een leuk gebiedje in deze periode.

Wij zijn de week van 30 maart tot 6 april 2018 gaan skiën in Fendels. Het is inderdaad een heel leuk gebied voor beginnende skiërs en kindjes. Ook de skischool is super.
Maar het was toen de laatste week van het skiseizoen. Het lijkt me dan ook bizar dat er nu 2 extra weken opening voorzien wordt. De hoteluitbater zei ons ook dat het meer dan 10 jaar geleden was dat het mogelijk was te skiën tot het dal (weet niet of dit waar is).
De sneeuwhoeveelheden waren natuurlijk super vorig jaar, maar zelfs dan werd het op einde van die week een stuk minder.
Conclusie: nog later gaan in april lijkt me geen optie en een te groot risico. Je zal dan waarschijnlijk naar de gletsjer moeten gaan en dat was toch een serieus eindje rijden.

*bericht bewerkt door DaanDM op 07 sep 2018 08:57

@ DaanDM Dat is niet Bizar. dit is gewoon omdat Pasen veel later valt. De meeste gebieden gaan volgend jaar het seizoen proberen uithouden tot Paasmaandag 22 april. Traditioneel sluiten de meeste Oostenrijkse gebieden wanneer de vakanties gedaan zijn in Duitsland, aangezien de meeste toeristen uit Duitsland komen. Dit valt meestal gelijk met de eerste week van de Belgische Paasvakantie. Volgend jaar is het dus exeptioneel laat door Pasen.

*bericht bewerkt door Joy85 op 07 sep 2018 09:54

Ah, vandaar dat ik zag staan 7 april. Mij persoonlijk lijkt alles na 7 april inderdaad erg risicovol qua sneeuwcondities.

Kaunertal is ideaal met beginnende kinderen. Wij zijn er 2 keer met de kinderen heen gegaan met de kerstvakantie. Prima condities en de weg naar boven is prachtig, al ben je wel een half uur aan t rijden. Feichten heeft trouwens voldoende accomodaties. Lijkt me dat je nog best wat moet kunnen vinden dan.

*bericht bewerkt door G11ling op 07 sep 2018 21:10

Plaats een reactie