Fichtelberg en Klinovec aan elkaar?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fichtelberg

Ik wil dit jaar misschien afreizen naar Fichtelberg (je blijkt in Chemnitz te kunnen rijden op sneeuwscooters/tanks/pistebullies). Nu had ik de vraag of vanuit Oberwiesenthal ook gebruik kan maken van pistes van Klinovec het dorp ernaast net in Tsjechië? Zo ja, heb je hier een extra skipas voor nodig? Of is er een soort super pas(zoals in de Allgau)? Als deze gebieden inderdaad aan elkaar liggen, ontstaat er een prettig skigebied van bijna 50km aan piste.

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

Maar liefst 50km, wow!

Wij waren daar een keer. 't Zijn 2 skigebieden, maar niet ver van elkaar.

wij zijn daar verschillende keren geweest het zijn 2 verschillende skigebieden met verschillende skipassen
wel zijn ze er over bezig om het een gorrt ski gebied te maken samen met oberwiesenthal, bozidar en klinovec

@ Johan, ha ha, ja het is geen Alp D’Huez…
@ Joke en Janny, Dankje

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

Alpe d’Huez heeft ook maar 230km ofzo.

@ Johan487
Is inderdaad prachtig gebied, ben er verschillende malen geweest, helaas is dit voor het gezelschap niet mogelijk door hun beperkte ervaring, er gaan 3 echte beginners mee, maar zou ik niet opstap zijn met beginners is Alp d’huez een topper.

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

is er ook een camping in de buurt van dit skigebiet

Wij komen al sinds februari 2007 in Oberwiesenthal, het is een leuk klein skigebiedje.
Vanaf deze winter kun je ook met dezelfde skipas gebruik maken van het naast gelegen Klínovec, zonder dat je daar extra voor moet betalen.(bij een skipas van 2 dagen of langer.
Het hotel "Am Fichtelberg" is een net familiehotel wat beschikt over mooie ruime kamers(appartement/studio), en ook de apré ski bar "Pistenblick" is leuk. Het personeel is zeer vriendelijk.

Volgens mij is er de afgelopen jaren goed geinvesteerd in zowel Oberwiesenthal als ook Klinovec. Wij zijn van plan een dagje af te reizen naar het Ertsgebergte. Als je moet kiezen tussen beide, wat is dan de best keus?

Zoals altijd bij dit soort vragen is het advies: eerst op Alpinforum kijken.

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=4395…

Plaats een reactie