Beste autoroute NL-Fiesch?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aletsch Arena

Zijn er mensen met ervaring met de autorit naar Fiesch? Alle fatsoenlijke treinarrangementen waren al snel uitverkocht en we gaan dus alsnog met de auto. Ik zie eigenlijk drie route-alternatieven. Alleen op de routeplannen afgaan is niet altijd slim. Soms lijken routes snel maar zijn dan - door allerlei dorpjes, passen of idioot veel toeristen - toch erg traag. Graag jullie ervaringen!

  • De route Basel-Luzern en dan vlak voor de Gotthard-tunnel bij afslag 40 Göschenen er af. Daarna kun je via de Furkastrasse naar Fiesch rijden, deels met behulp van de Furka-spoorlijn (60 CHF voor een retour). 935km, zonder files ca. 9,5 uur rijden.

  • De route Basel-Bern-Thun en dan via de Kandersteg-Goppenstein-trein (100 CHF retour)via Visp en Brig. 905 km, zonder files ca. 9 uur rijden.

  • De route Basel-Bern-Fribourg-Montreux-Sion-Brig zonder trein, allemaal snelweg. 1020km, zonder files ca. 9:45u rijden.

Welke van deze routes rijdt in de praktijk het gemakkelijkst en het vlotst? Is die auto-trein-combinatie een aanrader of kun je beter omrijden via Montreux?

Ik hoor het graag.

Groet
Daniel Depenbrock

De route via Kandersteg-Goppenstein is zeker aan te raden. Wij hebben de laatste drie jaar, op weg naar Blatten/Belalp met kerst gebruik gemaakt van deze verbinding. Is ons prima bevallen en gaan dit jaar zeker via deze tunnel.Is ook een leuke onderbreking.Overigens was er nauwelijks sprake van wachttijden. Daarbij is de route er naar toe ook lekker rustig.

Kandersteg-Goppenstein is eerste keus, omrijden via Montreux als tweede optie. Volgens mij (en bevestigd door website BLS) is ritje maar 25 CHF. Retour dus 50 CHF.

Dank voor jullie antwoorden. Hoewel het statistisch beslist niet te onderbouwen is, zie ik een absolute meerderheid voor de route Kandersteg-Goppenstein. En als het inderdaad 2x25 is voor de autotrein, wat me overigens erg leuk lijkt, dan is dat ook prima.

Groet
Daniel

het snelste is absoluut de trein. Hou alleen wel even je navigatie systeem in de gaten, want die wil je dus met alle plezier omsturen via montreux. Slimste is dus je eind bestemming Kandersteg in te toetsen en aan het andere eind van de tunnel Fiesch in te toetsen. Overigens, navigatie systemen kennen vaak het fenomeen auto trein niet, een bijgewekte TomTom heeft het dan ook steenvast over een "veerboot".

Oppassen met GPS. Deze met "flitslokaties" zijn absoluut verboden in Zwitserland ! Zelf ergens in de bagageruimte mag je dat niet bijhebben!

Ik ben het ook eens met de mensen hierboven. Wij gaan al jarenlang zomers met de trein naar wallis. Let ook even op bij de plaatselijke vvv (toerismusverband) en andere openbare gelegenheden of je hotel. Wij konden bij ons op de camping de kaarten voor de terugreis met 28% korting bestellen! Is weer een kopje koffie haha

beste route binnen Zwitserland: Basel, Bern, Spiez,(autobaan verlaten) autoverlad Kandersteg - Goppenstein, gampel-steg, visp, brig, fiesch

De auto tunnel van de MGB (furka pass) is overerigens ook heel goed te doen., pas alleen op bij hefige sneeuwval dat de passen niet dicht zijn, je rijd namelijk rond de 1800m. hoogte.

Wij gaan komend jaar voor het eerst naar Brig. Voorheen altijd naar Saalbach Hinterglemm. Kan iemand ons vertellen of je net als in Hinterglemm tochten kunt skieen?

'autotrein’is een groot woord voor de autoverlad Kandersteg-Goppenstein, het is maar een kwartiertje incl. op en afrijden. kaartje koop je gewoon aan het loket. wij hebben daar nooit oponthoud gehad. De afdaling naar Visp kost meer tijd. goed te doen dus

Plaats een reactie