Hoe in Hochfügen te komen en de rest van het gebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fügen

Gisteren bij het reisbureau geweest, en deze kwamen met 4 appartementen in Fügen op de proppen.
Klonk allemaal erg goed, en ook goede beoordelingen op zoover, maar eenmaal thuis keek ik eens op een kaart (

null
) en daar zag ik dat Fügen helemaal geen goede aansluiting lijkt te hebben op de rest van het HochZillertal-Kaltenbach gebied. Je kan wel rechtstreeks naar het Spieljoch, maar hoe kom je van daar dan in de rest van het gebied?
Gaat dat met bussen? Of is de kaart achterhaald en zijn er ondertussen wel liften/skipistes van Spieljoch naar het andere gebied?

Er gaat een skibus van fugen naar hochfugen. Dit is 12 km de berg op. Je kunt natuurlijk ook naar kaltenbach gaan met auro of skibus. Dit gaat sneller.
Fugen is een apart skigebied. En Hochzillertal kaltenbach is een ander skigebied.
Skigebied van Fugen is mooi, maar erg klein.
In Kaltenbach komen naar mijn zin weer te veel bussen met veel snowboarderes in het weekend.
Wij gaan liever naar zillertal 3000. 150 km piste en minder snowboarders.

Als je met de auto bent, kan je zelf omhoog rijden er is een parkeerplaats bij Hochfügen, of als je liever in Kaltenbach begint is dat ook niet zo ver rijden. Tevens gaan er bussen vanuit het dorp omhoog.

Verder mocht je een aantal jaar geleden ook gratis gebruik maken met de trein in het gebied op vertoon van je skipas, weet niet of dit nog altijd zo is.

Eenmaal in Hochfügen of Kaltenbach kan je het hele gebied van Hochzillertal beskiën wat zich leent voor skiërs en boarders voor elk niveau.

Spieljoch ben ik zelf nooit gecharmeerd van geweest, denk dat ik meer dan 10 weken in het gebied heb gezeten en 2 dagen de Spieljochbahnen heb gedaan.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Dank voor je antwoord.
Tja de keuze is voor ons iets beperkt omdat we met de bus moeten (geen eigen vervoer) en omdat ons budget beperkt is (max 800 voor verblijf, vervoer, skipas, skihuur en 5 dagen les). Vandaar dat we nu in Kaltenbach uitkwamen. Maar als ik het goed begrepen heb kan je met de Zillertall superpass eigenlijk overal komen (met de bus/trein), en dus ook in het Zillertal 3000.

Frank, ook jij bedankt voor je uitgebreide antwoord. We zijn niet zelf met de auto, maar gaan met busvervoer, dus daardoor wat beperkter.

Maar denk dat we met Kaltenbach op zich wel een goede keuze maken. Aardig wat skigebied, en met de superpass kunnen we dus eigenlijk overal komen. En het is nog betaalbaar ook.

Fugen is op zich een goede keus maar ligt niet echt handig in het zillertal . Ben al vaker in zillertal geweest waarvan 1 keer in fugen. Ok wij moesten toen bussen en treinen.is op zich goed te doen. skibus naar hochfugen (minuut of 20 , mooie rit) of met het boemel treintje naar kaltenbach(gebied hochzillertal ) zell am ziller(zillertal arena naar gerlos en konigsleiten) of hippach mayrhofen(zillertal 3000) of zelfs vanuit mayrhofen met de bus naar HinterTux, maar dat kost je vanuit fugen wel erg veel tijd met openbaar vervoer…

Skibus en Boemeltreintje gratis op vertoon van skipas.

Het is goed te doen, Spieljoch is idd niet al te groot, voor de rest zijn mn ervaingen in alle gebieden van het zillertal wel goed, en dat met snowboarders bij Hochzillertal heb ik niet zo ervaren…

Wel fijne apres ski bij de Postalm in Kaltenbach!!

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Postalm is altijd goed, heb ook geen negatieve ervaringen met het gebied. Kaltenbach is een ideale uitgangspositie vind ik. Van daaruit kan je snel omhoog skigebied Hochzillertal in. Kaltenbach zelf is vrij uitgestrekt en als het echt druk is kan je altijd in Hochfügen gaan kijken.

Van daaruit ben je met de trein of bus redelijk snel in Zell am Ziller waar je toegang hebt tot een ander groot gedeelte van het gebied en ook Mayrhofen is om de hoek. Ben zelf eigenlijk nog nooit echt verder het gebied in geweest richting Hintertux, maar dat is volgens mij ook niet echt nodig.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@ Bart, Over het vervoer zou ik me geen zorgen maken. Je kan makkelijk met de gratis skibus naat Hochfugen. Gaat snel en er zijn veel opstappunten. Ik doe dit al jaren.

Beter ga je naar Kaltenbach.

Er zijn wel plannen voor een verbindingslift tussen Hochfugen en Spieljoch dacht ik…

Je kan best met auto/skibus naar Kaltenbach :D

Ja die plannen zijn er volgens mij ook. Als je het kaartje ziet, zie je een stippellijn tussen de twee die staat voor "project" dus ongetwijfeld zijn ze er mee bezig.

Maar goed de kogel is door de kerk, we gaan boeken in Kaltenbach. 1 Iemand moet nog even laten weten dat hij er mee accoord is, maar zodra hij akkoord is gaan we boeken bij een appartement in Kaltenbach.

Hoi, ik ben hier sb en skilerares geweest, heb miss nog wel wat info. Hochfügen en Kaltenbach liggen tegen elkaar aan inderdaad. Kaltenbach is veel drukker dan HF, maar heeft bv wel een funpark etc. In HF komen veel mensen voor de perfecte off piste afdalingen, plus dat er door de ligging altijd langer en meer sneeuw blijft liggen als de rest van het dal al de sloten in stroomt.
De Skibus naar HF is een halfuurtje vanuit Fügen, die rijdt ontzettend vaak en iedereen, inc leraren nemen die allemaal naar boven. Spieljoch is vooral rood en erg klein, niet echt mijn ding. De lift tussen Spieljoch en HF gaat er niet komen, het gaat dwars over een lawinestrecke, dus die plannen waren alweer afgeschoten (dat was de stand van zaken vorig jaat iig).

Met de skipas kan je gratis de trein in die oa Mayrhofen, Zell am Ziller, Hippach etc met elkaar verbindt. Wat wij vaak deden was vanuit HF naar Kaltenbach en daar de dalafdaling (1,5 uur) en dan de trein naar Mayrhofen (30 min), daar de gondel weer omhoog en dan de rest van de dag boarden in Mayrhofen! Daarna trein weer terug naar Fügen. (en daarna met je board het dorp weer insjouwen bergop… haha pfff)

Veel plezier in Kaltenbach!

Dankjewel Anke voor je uitgebreide antwoord. Volgens mij moet skilerares een geweldige baan zijn. Zou willen dat ik zo mn winter door kon komen.
Denk dat we in Kaltenbach prima zitten en van daaruit kunnen we ook zo naar Hochfugen. Al zijn we niet echt off-piste mensen. Ben heel benieuwd naar hoe het daar is. Helaas moeten we nog wachten tot februari.

Vorig jaar ben ik met m’n gezin in Fugen geweest. Dat doen we niet weer. De skibus naar Hochfugen doet er te lang over, vind ik. Opgeteld zit je drie kwartier tot een uur in de skibus per dag. Liever zit ik direct aan de piste of bij een dalstation van een skigebied dat groot genoeg is. Dat is Spieljoch niet.

Ha :) Collega Anke heeft al je vragen beantwoord. Toen ik kwam keek ik er tegenop om elke keer in de bus te zitten, maar eigenlijk is het nog wel even prettig om wakker te worden en van het uitzicht over het dal te genieten. Ik zou ook een dagje uittrekken om naar Zillertal Arena (Zell am Ziller) te gaan. Dat is ook een mooi gebied en kan je even Gerlos bezoeken.

Je hebt geen eigen vervoer, maar tenzij je buiten de bustijden van/naar de berg wilt kan je beter de skibus nemen. Het scheelt brandstofkosten en uiteindelijk kom je met je eigen auto achter zo’n bus vast en ben je feitelijk net zo snel, daarnaast hebben die chauffeurs ervaring met de bochtige weg.

Ik zat geen 45 minuten in de bus en ik heb er toch 2 maanden gezeten. Helemaal vanonder het dorp Fügen kostte het ons 30 minuten, iets minder als de buschauffeur door kan rijden.

Als je in Kaltenbach zit, bezoek de Postalm tijdens apres-ski-uren!

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

@Anke, jij schrijft: ik citeer: Met de skipas kan je gratis de trein in die oa Mayrhofen, Zell am Ziller, Hippach etc met elkaar verbindt. Wat wij vaak deden was vanuit HF naar Kaltenbach en daar de dalafdaling (1,5 uur)

Ik mag toch hopen dat je niet bedoeld dat je vanuit HF de Zillertal Shuttle omhoog neemt en richting Kaltenbach skied er 1.5 uur overdoet om in Kaltenbach aan te komen???

Wij hebben net een huisje geboekt in Fugen… Helaas was er niets meer verder te boeken voor een grote groep van 10 man. Ik zeg helaas maar is het eigenlijk wel helaas? Volgens mij ziet het er allemaal prima uit en kun je in Fugen ook niet gezellig een biertje drinken na het skien? Wat we namelijk wel zoeken is direct na het skien een biertje drinken. Dus niet eerst naar huis en dan naar de kroeg.

Dat kan makkelijk. Bij het dalstation van de Spieljoch en in Hochfugen kan je een lekker biertje drinken!!

Ik heb er toevallig vorige week een blog-post over geschreven:
http://www.vanenter.nl/blog/2011/uitgaan-in-fugenhochfugen/…

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

Ik heb er toevallig vorige week een blog-post over geschreven: http://www.vanenter.nl/blog/2011/uitgaan-in-fugenhochfugen/…

Floris (BeakerFlo) op 30 nov. 2011 12:36

Leuk stukje. Pizz pub in Fugen is zeker gezellig en voor de late uurtjes is Badwandl/nightzone ook gezellig. Misschien wel een beetje eenzijdig voor de hele week.

Kristallbar in Hochfuegen ook erg gezellig en onder aan de lift in Kaltenbach kan je je ook goed vermaken. Dus maak je maar geen zorgen Rogier

Plaats een reactie