oud en nieuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fügen

Wij gaan voor het eerst naar Fügen met de jaarwisseling. Is er iemand daar mee bekend rond die periode?

Ja, ik heb daar leren skieen (in 1978!) En toen, net als nu, ook alles groen met oud en nieuw. Dus elke dag met de auto naar Hochfügen om te skieen.
Ook in die tijd waren er dus goede en slechte winters.
Wat ik me er nog van herinner is dat Hochfügen een leuk gebied was maar niet zo heel groot. Tegenwoordig is het met Kaltenbach verbonden en vele malen groter. Dorpje Fügen ligt niet erg hoog en dus niet heel sneeuwzeker.
Zelf had ik er niet zo’n erg in maar mijn ouders vonden destijds het kerstgevoel behoorlijk tegenvallen. Donkere korte dagen en veel mensen die snel binnen willen zijn. Voor ons nog altijd de reden om niet in die periode te gaan. Maar evengoed veel plezier gewenst (met veel sneeuw en zon).

Ben er vorig jaar met die periode geweest :)
Over wat wil je meer weten? Drukte, sneeuw?

Henk,

Wij zijn er enkele keren geweest en zoals reeds gemeld door Ruud is Fügen zelf een laaggelegen dorp. Hochfügen daarintegen biedt echter wel meer mogelijkheden. Daarnaast zit je aan het begin van het Zillertal en zijn er ook in de omgeving zeer veel mogelijkheden zowel laag- en hooggelegen.
We hebben ook wel eens een week elke dag de auto gepakt om naar een ander skigebied te rijden en als je het dal helemaal inrijdt kan je zelfs op de Hintertux (gletscher) skiën en die is zelfs in de zomer geopend. Overigens hebben wij Oostenrijk inmiddels ingeruild voor Frankrijk.
Maar als je voor het eerst gaat zal je wel in de omgeving van Fügen blijven neem ik aan.

Fügen is een gezellig dorp en met de bus zit je in een half uur in Hochfügen.

Zie hier voor meer informatie:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/23728

Ik ben er met de jaarwisseling bij, ik ga er over ruim 2 weken heen en kom in maart weer terug :)

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

Wij hebben dit ook een aantal jaren gedaan!!

Het is vooral gezellig in deze periode, denk dat het tegenwoordig wel goed zit met de sneeuw op de fugenerberg. Als je mazzel hebt dan is de dalafdaling open.

Oja Fugen ligt op 500m.

Of je neemt de gondels in kaltenbach ipv nrhochfugen te gaan

Misschien kan je vanaf dit seizoen in Fügen naar boven met de lift, dan nieuwe piste richting de nieuwe bakjeslift en daar de bus pakken ?

Want die nieuwe lift staat op de pas richting hochfügen en zo zou je al een pak minder met de bus moeten. Ik weet alleen niet of er een halte komt.

Helaas zijn de plannen van die nieuwe gondel niet doorgegaan… De lawinestrekke overbruggen met lift of piste was wat lastig. En het kostte allemaal teveel geld.

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

Er is een leuke vuurwerkparty 1-1 en 31-12 is hij in Kaltenbach.
Wij zijn 5 jaar geleden met oud en nieuw naar Uderns geweest, 1 dag HochFugen gehad, maar onze voorkeur ging uit naar Kaltenbach.
Ik vond wel dat er lange wachttijden waren bij de liften.

En dat vind ik dan weer het charmante van Hochfügen… Minder druk, minder mensen en als je toch even kilometers wilt maken kan je over de berg heen wippen naar Kaltenbach.

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

Je hebt gelijk Floris… alleen heb ik vaak weinig energie meer voor een wip tijdens de wintersport…

gaat nog druk worden in het zillertal.
wij zitten voor en na 1-1- in aschau.
en nancy wippen dus overal heen (kaltenbach- zell- hippach- of (liever niet hochfugen)

Je hebt gelijk Floris… alleen heb ik vaak weinig energie meer voor een wip tijdens de wintersport…

nancy op 23 nov. 2011 18:30

Ik ben nog jong en viriel en wip regelmatig over. Maar dit jaar, omdat ik een busje heb, ga ik ook nog even bij Mayrhofen, Zell am Ziller/Gerlos en Hintertux langswippen.

Maar ja, als je er 3 maanden zit dan heb je ook ruim de tijd om een wip-conditie op te bouwen.

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

Die conditie moet je ook wel hebben als skileraar… en een rood jackie doet wonderen!
Ik wens je veel plezier…

We beginnen redelijk offtopic te gaan, maar ik kan me niet herinneren dat ik seks heb gehad op wintersport. Ooit. Nou misschien 1x. Dus zo goed werkt het niet, een rood jasje.

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

We beginnen redelijk offtopic te gaan, maar ik kan me niet herinneren dat ik seks heb gehad op wintersport. Ooit. Nou misschien 1x. Dus zo goed werkt het niet, een rood jasje.

Floris (BeakerFlo) op 24 nov. 2011 20:01

Zou het dan toch niet aan het rode jasje liggen… die van mij gaat vanaf nu dus weer de kast in :-)

floris, wij gaan meestal met een gids wat off piste, bekend met een adres (gids) en plek ?hoor hochfügen en galtur? daarbij veel of wat tour werk maakt niet uit.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in gidsen in die streek. Wat wij deden/doen waren met locals (collega-skileraren) op pad en naast de piste met uitrusting waar nodig. Hochfügen is daar heel geschikt voor, je kan het heel eenvoudig houden en jezelf erg moeilijk maken.
Succes met de zoektocht!

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

Plaats een reactie