Skiles Skischool Total Spieljoch of Hochfügen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fügen

Vorige week hebben we heerlijk onze vakantie geboekt naar Fügen! Voor onze drie meiden (8, 10, 11) hun eerste echte wintersportvakantie, na vorig jaar een korte week oefenen in de Vogezen. Na drie leuke dagen les bij ESF, konden ze de 4e dag al best aardig de groene en blauwe (korte) afdalingen af, zelf in de sleepliften, bochtjes draaien en gezellig met ons mee skiën. Ze vonden het vooral erg leuk, dat was vorig jaar het belangrijkste ;). Dit jaar dus een fijne krokusvakantie in Fügen. Via Sunweb hebben we meteen de skilessen voor die hele dagen vastgelegd. Ik weet inmiddels dat de meiden les gaan krijgen bij Skischool Total. Weet iemand op welke locatie ze dan les gaan krijgen? En als ze bij de Spieljoch gaan lessen, is dat op de oefenweide in het dal, of ook lekker bovenaan bij de gondel? Ik kan hierover nergens info vinden (of ik kijk niet goed).

Ik had in een ander topic ook al gereageerd omdat ik daarop zelf wat had gezet en zo een bericht ontving.

Je zal 99% zeker les krijgen bij Spieljoch. Beneden bij de lift wordt bijna geen gebruik van gemaakt, als er al sneeuw in het dal ligt. Momenteel ligt er wel wat overigens…

Boven is ook een kinderweide met lopend bandje. Daar starten de meeste lessen, zelfs voor de kleinsten. Heel mooi skigebiedje om te beginnen; centrale gondel waar eigenlijk altijd iedereen langs komt. Kan je zelf eventueel nog op t terras zitten… Gebied is niet te groot dus als de kinderen eenmaal wat zelf kunnen dan ben je ze niet zomaar kwijt, maar toch voor elk nivo wat te krijgen…

zaterdagmiddag bij aankomst ff vragen bij de skischool onderaan de lift of alles is geregeld en waar en hoe laat te verzamelen… of misschien wel via sunweb? wij boeken nooit via een touroperator dus geen ervaring met sunweb.

Hartstikke bedankt voor alle info! Daar kunnen wat mee :)! Via Sunweb ja, eerste via een touroperator…

Ik ben het niet helemaal eens met @Nemrah. Bij mijn weten worden er juist heel weinig lessen gegeven momenteel door Total.
Waarschijnlijk huur je ook jullie materialen bij Sport2000? Als je dan bij Spieljoch jullie materialen ophalen, kun je daar gelijk vragen waar de meiden daadwerkelijk les hebben. In dit filiaal van Sport2000 heeft Total namelijk ook een infopoint😉.

Succes en wellicht tot dan, ik ben er dan ook😃

Waar ben je het niet helemaal mee eens dan?

@nemrah,
Ski schooltotaal geeft vooral veel les in hochfugen. Op spieljoch bij de kinderweide zijn ook wel lessen maar niet zo veel als in hochfugen.
@Renate329,
Wanneer je meiden blauwe pistes kunnen en sleepliften dan denk ik dat het voor hen leuker is om naar hochfugen te gaan. Er is daar meer mogelijk en meer uitdaging.

Ik ben het met Jethro eens dat het een goed idee is om in de Sport2000 te vragen zeker wanneer je daar toch de spullen huurt. Anders zou ik daar op zaterdag even heen gaan en vragen.

@nemrah,
Ski schooltotaal geeft vooral veel les in hochfugen. Op spieljoch bij de kinderweide zijn ook wel lessen maar niet zo veel als in hochfugen.

@Renate329,
Wanneer je meiden blauwe pistes kunnen en sleepliften dan denk ik dat het voor hen leuker is om naar hochfugen te gaan. Er is daar meer mogelijk en meer uitdaging.

Ik ben het met Jethro eens dat het een goed idee is om in de Sport2000 te vragen zeker wanneer je daar toch de spullen huurt. Anders zou ik daar op zaterdag even heen gaan en vragen.

Bruinsma op 28 jan 2019 14:45

Ik ben uitgegaan van het bericht wat op de site van Total staat. Ik weet dat ze ook bij Spieljoch zijn want dat heb ik zelf gezien. Renate wilde afwachten waar ze ingedeeld is of eventueel ter plekke nog wijzigen, dat lijkt mij niet handig dus het advies gegeven om zaterdag bij aankomst te informeren. Of ze de spullen bij sport2000 huurt kan ik niet lezen in haar bericht.

overigens lijkt het mij dat als je via sunweb boekt in Fugen en de skilessen erbij boekt, dat je in Fugen op Spieljoch les gaat krijgen, of ben ik zo naief? ze geeft zelf aan dat het de eerste keer vakantie in oostenrijk is, alleen ervaring in de vogezen. Samen met de opmerking die zij zelf maakt over het reizen naar Hochfugen, zou ik adviseren gewoon lekker vlakbij de Spieljoch banen te pakken. Dit alleen als je zelf zou willen kiezen.

Persoonlijk had ik nu ter plekke Sunweb opgebeld en gevraagd waar ze les hebben omdat de skischool in beide gebieden lessen aanbiedt. Zij zullen dan antwoord hebben of het voor je uit moeten zoeken. Dan heb je gelijk duidelijkheid.

Yethro, jij geeft nog steeds les daar bij Total?

Duidelijk @Nemrah,

Ik denk dat je ook een goed punt hebt om sunweb te bellen. Ben het met je eens dat zij dit zouden moeten zeggen.
Persoonlijk denk ik dat het voor haar dochters leuker is om te skien in Hochfugen. Een nadeel is er wel. Je zou elke ochtend met de auto (of verstandiger met de bus) naar hochfugen moeten.

Spieljoch is leuk. Maar wanneer je rode pistes kan skien na 2 dagen wel gezien.

@Nemrah ja ik geef soms les bij Total, net als Bruinsma.
Ik weet zo goed als zeker dat er nagenoeg geen les word gegeven op Spieljoch. En net als wat @bruinsma zegt, in Hochfugen is het veel leuker⛷😉

Dat zijn veel reacties! Wij zijn (gelukkig) geen beginnende skiërs, dus we weten wel hoe het een ander werkt, maar skiles voor de kinderen is even nieuw voor ons, vorig jaar in de Vogezen was dat lekker kleinschalig en alleen keuze voor ESF (wat overigens prima was!). Sunweb heb ik twee weken geleden gebeld en ze konden alleen vertellen dat de meiden les krijgen bij Total. We gaan idd materiaal voor de kids huren bij Sport2000 bij de Spieljochlift en dan zullen we daar even informeren. Hopen dat we een beetje vroeg aankomen op zaterdag. Onze meiden vinden gelukkig alles leuk, maar dan kunnen we ze vast een beetje laten zien en vertellen wat ze kunnen verwachten.

Ik ga er maar even stiekem vanuit dat het Hochfügen gaat worden dan, wekkertjes zetten op de lesdagen dus en vroeg de bus nemen 😂

Als het goed is krijg je bij je reispapieren van sunweb info over waar te verzamelen voor de skilessen. Wij hebben zelf nooit lessen geboekt . Overal het algemeen krijgje wel goede info van sunweb bij je papieren .

*bericht bewerkt door miepmiep op 28 jan 2019 19:03

Dat is fijn om te horen! Dank je wel voor je reactie. Jammer dat Sunweb aan de telefoon zo weinig info kon geven. We zullen de papieren volgende week wel ontvangen, denk ik 👍🏻

Dat is fijn om te horen! Dank je wel voor je reactie. Jammer dat Sunweb aan de telefoon zo weinig info kon geven. We zullen de papieren volgende week wel ontvangen, denk ik 👍🏻

Renate329 op 28 jan 2019 19:31

En anders skischool mailen .

Ik ga er maar even stiekem vanuit dat het Hochfügen gaat worden dan, wekkertjes zetten op de lesdagen dus en vroeg de bus nemen 😂

Renate329 op 28 jan 2019 17:46

en toch zou ik het heel erg vreemd vinden van een reisaanbieder; je zit in Fugen en krijgt dan les, zonder dat het er expliciet bij staat, in HochFugen… :(
@jethro @bruinsma
het zou helemaal top zijn als jullie kunnen informeren bij Total? haha!

Verder hebben wij zelf ook kleine kinderen die les gehad hebben in Fugen/Spieljoch. Voor ons ideaal met kinderen. Zonder kinderen gingen we regelmatig naar HochFugen, dat is wat uitdagender/afwisselender.

Het geeft in elk geval iets verwarring als op de site staat dat op beide plekken lessen worden aangeboden en je nioet weet welke dan voor jou van toepassing is.

Ik ben benieuwd wat het geworden is, Spieljoch of toch HochFugen, ik zet mn geld op Spieljoch…

@Nemrah je hebt helemaal gelijk hoor, het is allemaal erg onduidelijk!
En ja ik was allang van plan om het aan de skischool te vragen, maar belofte maakt schuld…😉

@Nemrah je hebt helemaal gelijk hoor, het is allemaal erg onduidelijk!
En ja ik was allang van plan om het aan de skischool te vragen, maar belofte maakt schuld…😉

Jethro op 29 jan 2019 12:17

held!

@Nemrah hoeveel geld zet je in? De vraag is onderweg😉. Ik zet een halve liter weissbier op Hochfügen🤣😉

Doe ik een halve liter voor spieljoch! Ik ben begin maart in Zillertal te vinden…

Haha, even een paar dagen gekeken en weer wat nieuwe reacties. Ik wacht de reispapieren even af, die zullen volgende week wel binnenkomen 👍🏻. Ik laat het weten, dan kunnen jullie afspreken waar en wie er bier gaat kopen 😂.

Haha, even een paar dagen niet gekeken en weer wat nieuwe reacties. Ik wacht de reispapieren even af, die zullen volgende week wel binnenkomen 👍🏻. Ik laat het weten, dan kunnen jullie afspreken waar en wie er bier gaat kopen 😂.

Renate329 op 31 jan 2019 08:09

Ik heb ge appt naar de skischool, maar deze vraag hebben ze nog niet beantwoord, daarom kon ik het ook niet beloven😉. Dus ik ben erg benieuwd wat er uit de reispapieren komt @Renate329😉. Dan komt het volgende probleem. Als jij aankomt in Fügen @Nemrah, dan ben ik alweer weg, ben er maar 1 weekje. Dus als ik win loop ik mn halve liter mis. Maar als jij wint, zorg ik dat er in de Pizz pub een halve liter bier voor je klaar staat😃😉

Haha Held… of had ik dat al gezegd?

Jep👍

Dit stond vandaag in de reispapieren:

Verzamelplaats ski-/snowboardlessen:
Tiroler Schischule Total Hochfügnerstrasse 102
A-6264 Fügenberg

Ik denk dat de meiden dus lessen in Hochfügen en dat we moeten verzamelen bij de Lamarklift…

Hochfugenerstrasse is ook dalstation spieljoch…

sport2000 bij spieljoch is Hochfugenerstrasse 88…

Ja, ik zag het 😊. Maar nu ook een bevestiging van de skischool 👍🏻

dus kost het mij een Weizen?

en vind ik het bizar dat de reisorganisatie dit zo geregeld heeft; bed en bad in fugen,skilessen een stuk verderop terwijl in hetzelfde dorp ook lessen zijn…

En zo slecht informatie geeft. Is de eerste (en wsch ook de laatste) keer dat we de hele boel in een keer reserveren via een reisorganisatie. Volgende keer weer zelf een huisje of pension regelen…

dus kost het mij een Weizen?

Nemrah op 6 feb 2019 12:39

Ja:)

Plaats een reactie