Fügen - Spieljoch 12-02-2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Spieljoch

Met 4 mannen hebben wij van zondag 12 februari tot en met woensdag een short ski vakantie geboekt.

Voor het eerst met het vliegtuig naar de sneeuw, en wat een super manier van reizen vind ik dat zeg, nooit meer met de auto zou ik zeggen.
Wij gingen om 07.15 uur de lucht in en stonden om 11.00 uur op de latten, heerlijk gewoon.

Het skigebied van Fugen is klein, maar erg leuk om te doen, sterker nog, we hebben meer plezier gehad in het skieen in Fugen dan in Kaltenbach en Hochfugen.
Dit werd mede veroorzaakt door de drukte overigens.

Met name de laatste dag van onze vakantie was verse poedersneeuw op de Spieljoch.

Apres ski hebben we gedaan in Kaltenbach bij de Postalm, wat een feest en een super afsluiting van de vakantie.

Het hotel in Fugen, Crystal is echt een aanrader, voor weinig geld hebben wij 4 super dagen gehad.
De kwaliteit van het hotel en met name het eten was voortreffelijk.
Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam, zelfs de eigenaresse kwam even een praatje met ons maken, zeer vriendelijke mevrouw die de pensioensgerechtelijke leeftijd ruimschoots heeft bereikt.

De skibus naar Hochfugen vond ik persoonlijk een drama, zeker wanneer er tegenliggers waren.
De bus zat propvol, bloedheet en duurde een eeuwigheid, voor ons was de taxi de oplossing.

Het was een (te) korte vakantie, maar heb enorm genoten, top hotel, goede ski condities en een leuke groep vrienden.

Het was 4 dagen zonder vrouwen op wintersport, voor mij de eerste keer en is goed bevallen.
Eens een keer geen gezeur dat het te koud, te warm, te veel of te weinig sneeuw was, heerlijk!

Volgend jaar naar Solden met de mannen

Tof; spieljoch is ook een leuk gebiedje :)

Waarom ben je eigenlijk met de skibus naar hochfugen gegaan en niet naar het dalstation in kaltenbach?

Tof; spieljoch is ook een leuk gebiedje :)

Waarom ben je eigenlijk met de skibus naar hochfugen gegaan en niet naar het dalstation in kaltenbach?

Niels op 26 feb. 2012 21:20

Tsja, dat had inderdaad een betere optie geweest, niet aan gedacht :-)

Als je vanuit Kaltenbach naar Hoch Fugen wil skieen ben je weer een aardig stukje met veel liften onderweg, beter is inderdaad, starten in Hoch Fugen en daar een paar liftjes pakken en op het laatst terug skieen via Kaltenbach!

Vind ik persoonlijk veel leuker!

Plaats een reactie