Sneeuwcondities in Galtur de paasvakantie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvapark Galtür

We twijfelen om tijdens de paasvakantie 2016 (eerste of tweede week) naar Galtur te gaan (en enkele dagen Ischl).
Hebben jullie ervaring met dit skigebied in deze periode? Ischl ligt hoog, maar ik zoek vooral ervaringen voor het skigebied Galtur.
We zijn een koppel met 2 kleine, skiende kindjes.

Ik ga elk jaar de eerste week van de paasvakantie nog naar Galtür. Altijd super.
Dit jaar zelfs de afsluit op 12/04/2015 meegemaakt. De week voordien nog mooie dump gehad.
Dorp ligt op 1600m hoogte hé.

Doen zou ik zeggen. :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Kan je inderdaad rustig doen. Je zou kunnen kijken voor accomodatie in Wirl. Galtuer zelf ligt net buiten het skigebied. Zo vermijd ke elke dag de bus. Je kan ook nog een dag in Kappl gaan kijken. Erg leuk skigebied !!

May the ski force be with you !!

Dank u voor de (positieve) reacties. Niet meer twijfelen, boeken dus!

Niet om het een of ander.
Maar zijn jullie de lawine van 1999 met 37 doden vergeten! Wat een drama was dat ! Ik ga er niet meer heen inieder geval niet meer slapen veel te gevaarlijk daar. En als je denkt dat komt niet meer voor.Nou in 2012 was het weer raak.Het is maar dat jullie het weten.Doe ermee wat je wilt.

Je kan ook maar beter in Nederland blijven…

Lawine risico is nooit 100% uit te sluiten, in geen enkel Alpendorp.

Ben ik met je eens.Maar Caltuer kan wel heel gevaarlijk zijn. En om nou als er extreem veel sneeuw ligt met 2 kindjes naar Galtuer te gaan lijkt me zeer onverstandig. In nederland blijven zoals je zegt is voor wintersporters geen optie. Je kan wel kiezen voor een minder risico vol gebied. Toch!

Als het lawine gevaar hoog is kun je besluiten niet te gaan, maar ik zou niet op voorhand een gebied afschrijven om die reden.

Plaats een reactie