weekend bestemming met goede apreski ervaringen Garmisch?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Garmisch-Partenkirchen

Beste wintersporters,

Naast mijn volle week skiën naar Oostenrijk met de familie.
Ben ik op zoek naar een skigebied voor een lang weekend met 2 goede vrienden,
Donderdag-zondag is het idee, en grote voorkeur voor vliegen.
Wie heeft de gouden tip?
opzoek naar een gebied wat niet al te ver van een vliegveld ligt en een goede transfer mogelijkheden heeft.
budget technisch ongeveer 400 euro pp voor accommodatie en vervoer en skipas. in een periode in maart of januari.
gekeken naar de skiweekenden van sunweb en bizztravel, Daar kwam voornamelijk Frankrijk uit.
Ik zelf zat meer te denken aan iets in Oostenrijk,zwitserland of italie.

Iemand van jullie ervaringen met Garmisch Partenkirchen als weekend bestemming? ligt redelijk dichtbij Munchen & qua grote skigebied prima
Maar ik kan nergens op internet vinden hoe de apreski daar is.

alvast bedankt voor de tips!

Niet bestaand, daarom ook niet te vinden ;)

Küthai, 35 km van Innsbrück. 41 km hoofdzakelijk rode pistes (en leuke schirmbar).

Skigebied Höchoetz ligt er pakweg 10km vanaf, zelfde skipas en ongeveer zelfde aantal pistekilometers, 80 in totaal dus. Qua prijs is acco in Oetz budget-vriendelijker dan Kühtai. De skigebieden zijn per skibus met elkaar verbonden en vanuit Oetz vertrekt een gondel naar Höchoetz denk ik.

Vandaag thuisgekomen, enkel geskied in Kuthai, Höchoetz opent op 15/12.

Prima regio voor enkele dagen!

Misschien iets verder, maar Afgelopen jaar een weekend naar Westendorf geweest van vrijdagavond tot maandagavond, gevlogen naar munchen en dan met huurauto (Ca 1 1/2 uur)
Wij kwamen rond middernacht in Westendorf en moesten maandag om 1630 weer terug, dus 3 volle dagen skiën.

Past redelijk in budget. Per persoon waren de kosten voor ons 420 (ticket 80, ski meenemen/huren 60, auto 30, pension met ontbijt 125, skipas 125).

Erg goed skigebied en veel apres ski mogelijkheden.

Wij opteren meestal voor vliegen op Genève, München ook al paar keer gedaan, ook één keer lyon maar dat was niet zo handig. Voordeel van deze eerste 2 bestemmingen is dat je er ongeveer elke dag meerdere vluchten naar toe hebt. Vanuit Zaventem naar Insbruck is het aanbod pakken minder interessant.

Wij opteren meestal voor vliegen op Genève, München ook al paar keer gedaan, ook één keer lyon maar dat was niet zo handig. Voordeel van deze eerste 2 bestemmingen is dat je er ongeveer elke dag meerdere vluchten naar toe hebt. Vanuit Zaventem naar Insbruck is het aanbod pakken minder interessant, althans kwam nooit goed uit voor ons.

Dat is best ver, Geneve-Garmisch. 557km.
.

Dat is best ver, Geneve-Garmisch. 557km.
.

DrPhil op 10 dec 2017 21:52

Dat is best dichtbij, München-Garmisch. 126 km.

Plaats een reactie