Aanrijden Schruns

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schruns-Tschagguns

Ik vertrek volgende week voor een paar dagen naar Schruns.
Het is mijn eerste keer. Ook mijn eerste keer dat ik in januari ga; voorheen ging ik meestal in het voorjaar skiën.
Is Schruns makkelijk te bereiken? En bij slecht weer? Zijn sneeuwkettingen een must?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:56

Ja, makkelijk te bereiken. Wij hebben toen de besneeuwde wegen met winterbanden bereden. Was helemaal niet eng of steil, beetje je snelheid aanpassen naar omstandigheden. Kettingen zijn niet gebruikt.

Je moet natuurlijk altijd kettingen bij je hebben voor het geval dat, maar voor Schruns is de kans extreem laag dat je zal moeten gebruiken. Slechts 15 minuten van de snelweg zonder noemenswaardige klim.

Schruns is zo makkelijk te bereiken vanaf nederland. Hangt er vanaf waar je in nederland woon, als je in het westen woont of zuiden, zou ik via venlo gaan, en dan rechtdoor over de snelweg, langs stuttgart, en richting Ulm… Op het moment ligt het dal er echt dramatisch bij, maar de hoger gelegen delen zijn nog steeds van goede kwaliteit. ik ga zelf 25 jan weer heen, naar Gaschurn…ligt ietsje hoger, maar je kunt door hele gebied skien/boarden. veel plezier

Weet iemand of de tunnel inmiddels helemaal gereed is?

De tunnel is inmiddels gereed. Helaas zijn ze nu bezig de oude tunnel op te knappen. Dus iedereen nu hen en weer door de nieuwe tunnel. Volgend jaar beter.

Plaats een reactie