Is rood ook echt rood

Dit onderwerp gaat over de bestemming Grächen

Ik zie veel rode pistes, zijn deze ook echt rood (steil) of als je een (blauwe)skieër ben, zijn ze dan ook goed te doen. Hoe ver ligt het van Saas Fee af inkm. (of tijd).

Die rode pistes in Grächen daar zit vrij veel verschil op, daar zitten serieuze rode pistes tussen, maar andere rode pistes zijn dan weer minder steil. Je moet die rode pistes zeker niet onderschatten als blauwe skiër, maar normaal gezien zouden deze, mits de nodige voorzichtigheid wel te doen moeten zijn.
Saas Fee ligt op een half uur rijden van Grächen en is zeker een aanrader om eens naar toe te rijden.

De rode pistes zijn wel zeker rood, maar vaak komt dit door een aantal moeilijke stukken. Over het algemeen zijn de pistes goed te doen, als je dan op die steile stukken gewoon rustig langs de zijkant gaat. De pistes voelen ook heel veilig, omdat je geen afgronden hebt maar bos om je heen. Alleen met de Setallhorn zou ik even wachten als beginnen de skiër. Deze is toch wel erg steil, en heeft als enige piste wel echt zicht op afgronden.

De meeste beginnende skiërs die ik ken konden na een paar dagen skiën, op hun gemak, de rode pistes wel af.

En laat ons eerlijk zijn … als je basistechniek goed is kan je, zelfs als beginnende skieër zeker ook een rode af, zelfs de stijlere rode pistes. Het enige wat je opbreekt is angst waardoor je wat verstijft, naar achter gaat hangen, etc, etc.

Gewoon toepassen wat je hebt geleerd en je geraakt van zowat elke rode (desnoods in ploeg) af.

stijl de; m -en 1 manier van schrijven 2 de gezamenlijke kenmerken ve richting of periode in de kunst, ve kunstenaar 3 wijze van handelen, (goede) manier: dat is geen ~ geen manier van doen

steil bn, bw 1 min of meer loodrecht lopend: een ~e afgrond 2 niet meegaand; star, bekrompen

@Lars: je leest mijn gedachten!

‘gewoon’ vertrouwen op je techniek en gaan met die banaan. Een paar lesjes om je techniek te verbeteren kan nooit kwaad.

@Johan487: waarom denk’k dat het allerlaatste woordje in je reactie best wel op jou van toepassing is … hoe hard je dat ook maar wil ontkennen :D

Vertel eens.

@Johan487, zou je ontopic willen blijven. Als je niets hebt toe te voegen, kun je beter niet reageren.

Ja baas, zeg je dat ook tegen Lars!?

Dat zal Lars zo ook wel doen hoor … manohmanohman…

@José: sorry voor dit niet zo leuke deeltje ;-). Maareh, niet te bang zijn, goed techniek oefenen en gebruiken en je geraakt er wel van af ;-).

Rood - blauw … al deze kleuren kunnen
lichterder of donkerder worden naargelang weer en sneeuwkwaliteit.
Niet te lang bij stilstaan. Goed op je techniek werken en de zwaartekracht zijn werk laten doen :-)
Voor de taalpuristen onder ons == laat ons hier de passie voor het skiën delen aub!

Ooit zag ik een oude en een nieuwe pistekaart van Les 2 Alpes naast elkaar hangen. Een aantal pistes die op de oude kaart rood waren, bleken op de nieuwe kaart zwart te zijn. En een aantal blauwe pistes bleken nu rood te zijn.

De kaarten hingen in de ontbijtzaal van ons onderkomen en we vroegen de eigenaresse er naar. Wat bleek, met de ‘hardere’ kunstsneeuw nam het aantal ongelukken toe en hierop paste men de kleur van de pistes aan…

Plaats een reactie