Opening Grand Massif

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Hallo

Weet er iemand of Le Grand Massif vroeger open gaat? Op de site staat dat het gebied opent op 21 december. Maar wij zouden een week vroeger gaan: van 13 tot 16 december.

Zou het gebied vroeger open gaan als er voldoende sneeuw ligt?
Hoe groot zou die kans zijn?

Bedankt!

Vraag Arno van deze site eventjes. Hij woont in het gebied… ;)

Heb hem een PM gestuurd, bedankt voor de tip!
Moest iemand anders hierover nog iets kunnen zeggen, hoor ik het graag…

Kijk even op

21 december t/m 21 april is het skigebied Grand Massif open. Staat op http://hiver.grand-massif.com/domaine-skiable bij ‘dates d’ouvertures’ onderaan de pagina.

GRAND MASSIF
Van zaterdag 21 december 2013 tot maandag 21 april 2014

FLAINE
Van zaterdag 14 december 2013 tot zondag 27 april 2014

Jose

Ik heb de openingsuren op de site gezien. Vandaar of ik me afvroeg of het gebied vroeger zal open zijn als er vroeger genoeg sneeuw ligt… Kan iemand me hierover meer informatie geven?

@Jorn, kans is klein! liftpersoneel, pistebully personeel enz enz moet ook nog komen.

Misschien dat je geluk hebt, maar meestal staan die data daarom vast. Met een beetje geluk paar liftjes meer, maar zoals DamHert al Flaine is wel open.

Allemaal heel erg bedankt voor de feedback. Is altijd wat moeilijk de week voor de kerstvakantie… Vorig jaar zijn we naar Les Orres gegaan. Kan ik zeker aanraden voor een Shortski (als je de afstand ziet zitten).

Het wordt waarschijnlijk een tripje naar Les Menuires in Les Trois Vallées. Opening op 7 december dus zou safe moeten zijn? :)

Rij dan nog iets hoger naar Val Thorens. Die opent eind november (dacht ik) en daar zit je sowieso goed rond die tijd.

Buiten mn PM nog even een reactie via deze weg:

Flaine gaat (idd) op zaterdag 14 dec open. Dat wil zeggen; een lift of 3! Hiermee kun je de hele Flaine kom skiën MITS er voldoende sneeuw ligt. Hoeveel sneeuw er ook ligt, de verbindingen zullen niet open gaan, mede door bovengenoemde redenen.

Les Carroz wordt niet beheerd door de Compagnie des Alpes en houdt er een eigen beleid op na. Normaal gesproken gaan ook zij pas de 21e open, maar ze hebben de gewoonte het weekend van 14 en 15 te openen als er genoeg sneeuw ligt. Dit geldt ook voor Samoëns trouwens.

Kortom, wil je vanaf de 14 deze kant op, ga dan naar Flaine en hou rekening met een beperkt gebied. Maar als je geluk hebt kun je hele leuke dingen doen :)
Check: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/3049

Plaats een reactie