wat zijn de leukere pistes in dit gebied?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Hoi. wij gaan voor het eerst naar Flaine. erg veel zin in… wat zijn een beetje de leukere pistes hier? en weet iemand een leuk frans tentje waar je nog betaalbaar een biertje kan drinken?
alvast bedankt!!! gr, Sebastiaan_hand@hotmail.com

Mooie pistes: Mephisto (rood, flaine), Gers (zwart, flaine), Cascades (blauw, flaine), cristal (blauw, flaine), Diamant Noire (zwart, flaine), Marvel (groen, Morillon), Sairon (Blauw, Morillon), Combe (blauw, les carroz), Aigle Noire (zwart, Samoens).
Kroegen: Le diamant noire (wsl goedkoopst qua bier), flying dutchman (beste sfeer, maar niet echt frans), Le perdrix noire (iets duurder, maar heel gezellig)
groetjes

Peter Bedankt… gr. sebastiaan

Hey Peter en Sebastiaan,

Wij staan ook op het punt te vertrekken. Bedankt voor de info.

gr.

Net terug van een weekje Flaine.

Mijn pistes; Serpentine & Crystal, Faust, Memphisto, en Tourmaline. Veel pistes helaas dicht als gevolg van onvoldoende sneeuwval. Maar dit waren hele leuke!

@ Bernard: Ik zag op de webcams idd dat er veel plekken niet wit waren. Hoop dat dit over een week of 5 veranderd is want dan ga ik naar flaine. Bernard, was de sneeuw die er lag wel goed?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Frank; Ik ga er zelf eind febr (voorjaarsvakantie) nog 'n keer heen. Hoop dat er dan zoveel sneeuw ligt dat ook Lapiaz/Lindars Nord open zullen gaan (die zijn uberhaupt weinig open heb ik 't idee). De sneeuw die er nu lag was goed, zeker bovenaan maar ook onder weinig te klagen. Veel mensen maken zich ook druk om een beetje fohn, maar die valt aan deze kant van de Alpen altijd wel mee, en is bij lange na niet zo erg als bijvoorbeeld regen want dat is echt desastreus! Laten we duimen voor veel meer sneeuw over 5 wkn ;).

Liefst over 2,5 week al Bernard… ;)
In het Grand Massif ligt gelukkig een mooie basis. Die paar dagen hoge temperaturen zullen een deel daarvan laten verdwijnen maar naar het zich laat aanzien komt de kou volgende week terug en ik hoop dat er dan nog wat moois valt alvorens wij er de 29e naartoe gaan… :D

Een vraag van mijn kant trouwens: ik heb de pistekaart eens bekeken en daarop zie ik dat de Cascade run helemaal links loopt richting Sixt. Van daaruit lijkt het echter alsof er geen liften terug omhoog lopen, klopt dit? Of kun je vanaf het laagste punt van de Cascade wel weer terug naar boven?

Dit is een van de leukste piste’s in Morillon. Beneden kan je direct aanschuiven voor een heerlijke lunch.

Mooi breed! Hoe heet deze piste?

Hoi Harm. Deze piste heet Sairon. Aanrader. Aan het eind van de Cascade staat een tentje waar je wat kan eten/drinken en vanwaar de bus je terugbrengt naar Morillion of Samoëns. Terugskiën is geen optie.

Kom net terug uit flaine en gelukkig een beetje sneeuw gehad want dat was echt nodig. mooie piste’s : de marvel (groen maar ook voor boarders genoeg hellingshoek) en de vele blauwe van Flaine zijn gaaf. Super breed en door de hogere ligging t.o.v. les carros e.d. nog goede kwaliteit sneeuw. de Serpient, Crystal zijn 2 van die mooie brede blauwe. heb je slecht zicht of sneeuwt het zorg dan dat je de bossen ingaat van les carroz bijvoorbeeld. De tourmaline is vaak alleen smorgens goed te doen. omdat dit een verbindingspiste is, wordt deze al snel aan gort gereden. Het Funpark was niet veel. 1 kicker en 3 boxjes. maar ook dit had te maken met te weinig sneeuw. Wil je off piste? Ga dan op de Grand Platiere naar links en dan net na de stoeltjes lift (aan de linkerkant) heb je een soort van natural funpark en een mooi poederveld. Net voorbij piste restaurant Le Blanchet (einde van Serpient) heb je rechts een natural halfpipe liggen welke bij ijzige condities goed is en als er net sneeuw is gevallen wordt het meer een snake run… super gaaf dus. als je goed kijkt vind je echt wel gave pistes die ook niet druk zijn waardoor je helemaal los kunt.

flaine, of nog beter gezegd het grand massif is een prachtig skie en natuur gebied.we er hebben dit jaar nog niet veel sneeuw gezien en dat maakt het voor veel mensen een afknapper.we blijven hopen voor pasen.wat de fohn betreft,sorry bernard die kan hier echt wel genadeloos zijn.zie maar naar de eerste week van dit jaar,met de voorjaars vakantie was het al zon wat de klok sloeg en konden we toch nog de cascade doen met op het einde dat leuke in de dooimist gelegen eethuisje.twas weer tof en we zijn blij dat we met pasen terug kunnen.

Vorige week nog met een big smile Gers gedaan met een 30cm verse poeder! Fantastisch! Can’t wait to go back!

Plaats een reactie