kwaliteit van de pistes/ sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Hallo,

Krijg verschillende berichten over het kwaliteit van de sneeuw. Iemand die mij kan vertellen wat de condities zijn?

b.v. alle pistes open?

Zelf ben ik de eerste week van januari geweest in Flaine, toen begon dit ‘gebeuren’ van voldoende sneeuw boven maar matig beneden en het is helaas sindsdien zo. Het is wachten op een nieuwe dump.

De kwaliteit van de sneeuw boven is geweldig. Beneden was het soms wat vereist maar de prepareermachines deden elke nacht weer wonderen. Daarnaast hebben wij gezien dat er zelfs verse sneeuw werd ingereden middels kiepwagens.

Ik denk daarom ook dat het op dit moment nog steeds goed is. Sommige pistes zoals Faust en Almandine zijn beneden de 1900 m. slecht of gesloten. Maar pistes als Serpentine, Crystal, Faust 1900 m., Memphisto zijn fantastisch. En ik denk dat ik het gehele gebied pistes zoals Marmotte(s) ook van goede kwaliteit zijn.

Het blijft helaas wachten op een nieuwe dump zodat Lapiaz ook eens open kan etc. etc. Hoop doet leven :).

Richard, of alle pistes open zijn kun je werkelijk OVERAL op internet vinden… Bijvoorbeeld op sneeuwhoogte.nl of op flaine.com om maar even 2 voor de hand liggende site te noemen…

Ben zelf ook op onderzoek gegaan, want ik vertrek zaterdag die kant op, en heb contact gehad met iemand via youtube die er nu is en die geeft aan dat het boven super is en beneden af en toe wat ijzig maar overall prima, mede door het mooie weer… Die dump komt er de komende tijd niet dus wij gaan ervan uit dat wij het met de huidige sneeuw moeten doen de komende week… Vorig jaar zelfde condities gehad in Alpe d’Huez (2 weken droog voordat wij gingen en in de week dat wij er waren 's nachts -15 en overdag rond vriespunt en zon!) en toen ook prima vermaakt…

We zijn op dit moment in Samoens en hebben de hele week in het hele Grand Massif geskied. Begin van de week waren alle pistes prima. Nu begint het wat minder te worden. er zijn een aantal pistes gesloten maar de meesten zijn open. De kwaliteit van de pistes is op de meeste plekken nog prima maar het wordt wel elke dag wat minder. ze kunnen goed wat verse sneeuw gebruiken. Als je aankomt denk je dat er bijna geen sneeuw ligt want de dalen zijn groen. afdalingen naar het dal zijn dan ook niet mogelijk. De pistes zijn wel vaak hard en soms ijzig

We hebben een schitterende week gehad met veel mooi weer. dat is ook veel waard.

Hallo,

Momenteel zie ik dat er in het gebied grand massif veel pistes en liften zijn gesloten. Heeft iemand een idee waarom deze pistes en liften zijn gesloten? Weet iemand wat de vooruitzichten de komende dagen/weken zijn met betrekking tot opening van nieuwe liften en pistes?

Het valt mij op dat die statistieken van liften en pistes vaak niet kloppen. Als je live wilt weten wat er wel/niet open is, kijk dan hier:
http://www.grand-massif.com/hiver/meteoconditions.php…

Afgelopen week was er in de Franse Alpen heel veel dicht wegens storm en lawinegevaar. Als dat geweken is kun je erop rekenen dat minimaal 90% open is. Een lift dit dicht blijft is de eitjeslift Aup de Veran; ivm een defect.

Plaats een reactie