Ski les privé of ski school

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Hoi
We gaan voor het eerst skieen en vroeg me af of er iemand een ski leraar kan aanbevelen . Omdat mijn dochter dat ook voor het eerst doet, dachten we aan een ski leraar of raden jullie een ski school aan, maar dan worden we apart geplaatst.
Zag op website van flaine diverse leraren , iemand ervaring of een tip

Kk

Er zijn voor beide een aantal voordelen en nadelen en daar moet je een keus in moeten maken. In een klas is goedkoper en zijn ze vaak met andere kinderen van dezelfde leeftijd. Dit vonden onze kinderen leuk.

De laatste 2 jaar hebben wij bewust voor 2 x 2 uur privéles gekozen voor onze jongste op zaterdag en zondag zodat ze de rest van de week mee kan met de rest van onze groep. In die 4 uur leert ze veel omdat de aandacht 100% aan haar wordt besteedt. Nadeel is, dat de prijs die je betaald voor 4 uur meer is dan bij een hele week les.

kijk wel even naar de tijden voor privéles want vaak zijn die tijden voor of na klassikaal les, uiteindelijk zijn het dezelfde leraren.

Member of global cooling initiative

Jos , bedankt voor je tip. Denk dat ik dan voor privé les ga . Zag wel op website van flaine privé leraren .Bedoel je dat ze ook bij esi esf werken dan?
We gaan vlg week dus wil snel iets boeken voordat alles vol zit, of valt dat wel mee qua drukte ?

Hallo, afgelopen jaar hebben wij een prive les gehad via ESI EFI en dat viel me erg tegen (in Flaine) maar dit lag meer aan ons dan aan de skischool. We hadden drie totaal verschillende mensen met verschillende ervaringen in 1 groepje bij elkaar.
Een aantal jaren geleden heeft mijn zusje skiles gehad via een klasje in Flaine, en dat was haar absoluut goed bevallen. Je gaat met mensen binnen je eigen nivo skien en de langzaamste van de groep bepaalde het tempo, maar was je te langzaam, of te goed voor de groep, dan werd je later nog overgeplaatst.

Mijn persoonlijke voorkeur, eerst gewoon lekker starten in een groep. Misschien krijg je wel meer priveaandacht, maar wat is het fijn om tussendoor even je benen iets te ontspannen terwijl je kijkt hoe een ander de opdracht uitvoert. En hoe zit het met de leeftijd van je dochter, is ze echt nog een kind, of is ze al een tiener. Want het lijkt me als je tijdens de groepslessen al apart wordt geplaatst, dat ze bij privelessen dit toch ook zo kwalificeren? (geen idee van of dit ook zo is)

let's get this party started!!

Wij (ouders) gaan voor het eerst skieen …Dochterlief 13 jaar ook. Normaal zoeken we altijd de zon op. Maar mijn zoon was met een vriendje pas terug van lavigno en was zo enthousiast, dus hebben we maar besloten het zelf eens te ervaren. Eens kijken of het echt zo verslavend is. Alle tips zijn welkom. …

Is het juist niet leuk voor je 13 jarige dochter om een beetje met eigen leeftijdsgenoten les te hebben. Lekker genieten van iets nieuws met je eigen groep zonder de toezicht van je ouders maar met professionele begeleiding. Even moeilijk misschien voor de ouders, maar ik denk niet dat je veel te vrezen heb. Die leraren zijn professionele mensen en die nemen de jeugd niet mee naar plekken waar dat niet verantwoord is, zeker als ze beginners zijn.
En ondertussen kunnen jij en je partner samen in een groep les nemen.

let's get this party started!!

Dochter vind het eng, dus we gaan voor prive les.
We hebben nul komma nul sneeuwervaring
Heb 2 leraren gevonden, iemand ervaring met onderstaande personen?
http://www.skicat74.com/
http://www.skiyourbest.net/
Andere suggesties zijn altijd welkom.

@Arno5 geeft jerome ook skiles?

Alles vol.
Denk dat ik verkeerde job heb gekozen .

Bij de grotere skischolen geven ze ook priveles. Mogelijk een idee om daar ook eens te kijken.
Jammer dat je dochter het zo eng vindt. Ik vermoed namelijk dat dat even het eerste uurtje is, maar dat ze het daarna wel oké gaat vinden.
Kan je niet informeren bij de skischool of jullie toch als 1 groepje bij elkaar de groepsles kunnen volgen?

let's get this party started!!

Contact gewoon beide skischolen:
http://www.esf-flaine.fr/
http://www.esf-flaine.fr/
en vraag wat ze je nog wél kunnen bieden; groepsles of privé. Het is een superdrukke week, dus je mag al blij zijn als je nog iets kunt vinden…Succes!

Begin wanhopig te worden
pff
Antwoord van skischool

Hi,

we apologize but for your stay, the only availibilities for private tuition will be Friday 20th from 12 to 2pm
Also all our group lesson are fully booked(we limited at 9 per class)

We stay at your disposal if nay needs

Regards

Virginie ESI Flaine

En de ESF van Arno zijn link dan?

Winter is coming

Plaats een reactie