Appartementen Les Terrasses d'Hélios

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Hallo Forumleden,

Even een vraagje. Ondertussen al 3 x in Le Grand Massif geweest, maar weet even niet meer waar een bepaald appartementen complex ligt.
Het gaat op Les Terrasses d’Hélios. Ligt deze naast Les Terrasses d’Eos of is deze jongstleden nieuw gebouwd aan de overkant van de straat iets dichterbij het dorp?
in 2013 waren wij in Les Terrasses d’Eos, maar kan me niet herinneren dat daar iets anders naast stond. En als dat nu wel zo is, wat is het verschil tussen de complexen?

Als je op Google-Earth kijkt Les Terrasses d’Hélios zoekt geeft hij een plek aan waar op dat moment gebouwd wordt en dus aan de andere kant van de straat is dichtbij het dorp.

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :-)

Omdat wij ook voor een vakantie in het zelfde gebied aan het kijken zijn ben ik wat verder gaan speuren. Uit onder andere recensies op tripadvisor maak ik op dat het complex pas sinds de kerst van 2014 open is en dat het hoogstwaarschijnlijk van de zelfde eigenaar is als Les Terrasses d’Eos.

Als ik dan ook nog eens de foto’s/filmpjes bekijk, durf ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat het inderdaad op de plek ligt waar op google earth nog wordt gebouwd.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sneeuwbaard

Dank je wel voor je reactie. Ik vind het dan wel raar dat er gezegd wordt dat je vanuit Les Terrasses d’Hélios kunt skiën/boarden terwijl het omgeven is met wegen? Of is er een tunnel gebouwd? Mijn gevoel is dat Les Terrasses d’Hélios naast Les Terrasses d’Eos ligt, maar dat geeft Google Earth niet aan.

Google Street View hebben ze daar helaas niet :D

beide complexen liggen naast elkaar , met de weg aan de voorzijde en de berg aan de achterzijde. Piste loopt aan achterzijde gebouwen langs. je glijdt/prikt een beetje naar beneden, pakt de stoeltjes (gerats) omhoog, ga bovenaan rechts en je komt uit bij onderzijde lift grand vans.
(terug vanaf dit punt, neem slepertje foret, dan de stoeltjes(gerats) omhoog, bovenaan linksaf , piste afzakken tot je weer bij jouw gebouw bent. Je komt op terugweg wel tunneltje onder een app complex / weg door)
Is allemaal heel relaxed, je moet wel beetje opletten op sluitingstijden lift, maar anders komt de skibus nog voorlangs door de straat vanaf flaine.

@wintersporter666

Dus toch!? In d’Eos gingen wij ook bijna elke keer zo naar de lift Grand Vans. Dan weet ik niet als d’Helios nieuw is, maar wel dat hij dus niet ligt waar Google dat aangeeft. Nu de verschillen intern nog even uitzoeken tussen beide appartementencomplexen en dan boeken! :-) Bedankt!

Plaats een reactie