condities februari vakanties

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Is the flying dutchman nog open?

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Komt het allemaal toch nog goed hier tijdens de vakantieweken :)

Goeie sneeuw, bijna alle liften en pistes open en flink wat zon. Maar wees blij dat je volgende week/weken pas komt, want het was hier recorddrukte deze week, met alle Engelsen in 1 en dezelfde week!

Nee, de Flying Dutchman is helaas niet open dit seizoen

Kijk. Dat zijn de mooie berichten @arno5! Wij gaan 27 feb tot 6 naar naar Flaine.
Dit soort berichten maken mij wel blij ;)! Nog een weekje wachten voor mij :)!!

Ik zie Sixt nu al een paar dagen gesloten staan. Op de webcam ziet het er ook vrij bedroevend uit helaas :(

Ik zie Sixt nu al een paar dagen gesloten staan. Op de webcam ziet het er ook vrij bedroevend uit helaas :(

Ger435 op 25 feb 2016 16:29

Ja dat zie ik ook al een paar dagen. Gelukkig is het rest van het gebied wel goed! (toch…? :P)

Op de aankomstdag van een nieuwe Nederlandse vakantie week, zijn de condities boven de 1500m ronduit goed.
Op 1600m ligt zo’n 120cm en op 2500m ligt inmiddels 3 meter.

Omdat de sneeuwgrens steeds rond de 1300m ligt als er neerslag valt, vormt deze hoogtelijn een opvallende scheiding; Hieronder is het groen en daarboven ligt een mega pak!

Alle dalafdalingen zijn dan ook dicht (Cascades, Vercland en Morillon village), maar alles boven de 1400m is top!

Zo ik ben nu net terug vanuit Flaine. Veel sneeuw gehad maar de condities waren goed. Lager gelegen dorpen hadden wel moeite en daar lag minder sneeuw. Ook heeft het daar van de week geregend. Maar het was top!

null

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Wij zijn ook net terug van een week Samoens. Het weer was een behoorlijke spelbreker. We hebben zo’n beetje alles over ons heen gehad. Erg dichte mist, sneeuwstormen, regen en slechts een paar uurtjes zon.
Het gebied is enorm en bied voor een ieder wat wils. Jammer dat het weer niet mee zat.
Is dit een incident geweest of komt dit hier vaak voor?

@Tommot dit was gewoon het weerbeeld voor de hele Franse alpen. Het is wel zo dat als het sneeuwt, dan sneeuwt het in het Grand Massif net even wat harder dan in de rest van Frankrijk. Het staat echt bekend om z’n vele sneeuw, en dat maakt het ook weer een heerlijke bestemming, maarja op het moment zelf dat het sneeuwt is het soms even wat minder.

Born to Ride

Wij zijn ook net terug van een week Samoens. Het weer was een behoorlijke spelbreker. We hebben zo’n beetje alles over ons heen gehad. Erg dichte mist, sneeuwstormen, regen en slechts een paar uurtjes zon.
Het gebied is enorm en bied voor een ieder wat wils. Jammer dat het weer niet mee zat.
Is dit een incident geweest of komt dit hier vaak voor?

Tommot op 7 mrt 2016 12:03

Haha, wij zaten in Flaine afgelopen week. Dus ja, ik weet hoe je je voelt. Wij hebben ook alles gehad ;(! Denk dat we wel twee dagen kwijt zijn aan het weer geweest… Tegenvaller :(!

Op de mistige dag na (maandag 01-03) vond ik het weer op zich goed te doen! Bovenaan wel last van veel wind en sneeuwstorm, maar los van dat waren pistes die halverwege beginnen goed te doen! Vooral de woensdag en donderdag, wát een sneeuw! De 3 blauwe pistes in de rechter hoek (Calcedoine, Rubis, Comaline) waren super, in de middag stonden we op sommige delen op(!) de piste al tot de knieën in de poeder, heerlijk!
Mooi gebied, jammer dat Sixt nog gesloten was.

Leve de bosrijke pistes van Morillon en les Carroz, als het dumpt :)

Les Cascades ‘en prevision’!!! Het lijkt erop dat hij vandaag of morgen opengaat. Ik hoop dat ze hem open kunnen houden tot komende week. Wordt mijn derde jaar in Le Grand Massif, en wil nu eindelijk deze piste graag eens skiën.
Mocht iemand deze piste skiën, wat zijn de condities in het dal bij Sixt?

@RemcoIJzer als ik de webcam in sixt zo zie zijn de condities daar op dit moment zeer goed. Er ligt een mooie laag sneeuw tot in het dal en het is nog koud. Als de cascades open gaat zou ik zsm naar sixt gaan en daar een paar uur lekker skien.

Born to Ride

Piste de Cascades was de hele week geopend, dus ik heb eindelijk de afdaling geskied. Mooie uitzichten, de afdaling zelf is niet erg bijzonder. Laatste honderden meters zijn in slechte conditie, maar het was nog wel te doen. Sixt was wel de hele week gesloten, dus ik denk dat het seizoen er daar op zit.
Sneeuwcondities in de andere dorpen hebben wel wat te lijden onder het warme weer, maar sneeuw genoeg t/m de paas lijkt mij.

Plaats een reactie