Ski met pasen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

We zijn op Zoek naar een goede locatie nog te skiën met Pasen.

We zouden graag vertrekken op vrijdag avond na het werk, overnachten om 1 a 2u van het skigebied doorijden op zaterdag om onmiddellijk te kunnen starten met skieen.

We zouden op dinsdagavond al terug huiswaarts keren, om woensdag terug te kunnen werken…

We zoeken dus een sneeuwzeker gebied met Pasen, liefst makkelijk aan te rijden en graag betaalbaar…

Zelf dacht ik aan Flaine, maar is dit sneeuw zeker met Pasen?

Eind maart is Flaine normaal gesproken nog zeer sneeuwzeker. Ben er wel eens begin april geweest toen was zelfs de dalafdaling naar Morillon (1100m) gewoon op en nog in best goede staat. Het enige risico is dat het wel eens een buitje kan regenen rond die tijd op die hoogte, maar dat heb je overal in die periode.

Born to Ride

Correct, meerdere keren heen gegaan rond Pasen. Altijd voldoende sneeuw geweest en dit jaar valt pasen relatief vroeg.
Verblijf zelf vaak in Morillon en heb daar dus met pasen later in het jaar een mooie combi vakantie gehad. Boven skien tot een uur of 3, naar beneden en daar potje voetballen en BBQ aan. Met mooi weer kan het beneden al echt aanvoelen als zomer.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Grand Massif is zeker een optie. Anders hoger in L3V of L2A of zo?

Grand Massif is zeker een optie. Anders hoger in L3V of L2A of zo?

Harm op 12 feb 2016 14:58

L2A al gedaan in januari, dit ga ik nie nog eens doen in maart dan.

L3V is wel een te overwegen optie

Bedankt

Pasen valt in maart dit jaar en laat dat nou de beste maand zijn voor Flaine!

Have fun :)

Absoluut voor Flaine gaan…

Even off-topic… maar is The Flying Dutchman nog open?

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Even off-topic… maar is The Flying Dutchman nog open?

Brrian op 14 feb 2016 09:49

ben er geweest in Januari 2014 en toen was deze nog open.

Plaats een reactie