verbinding flaine- morillon ( voor beginners)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

ik ga met mijn moeder en vriendin op wintersport.

voor mijn vriendin is het de eerste keer,
mijn moeder heeft zat ervaring maar het is alweer 10 jaar geleden voor haar ( ze is niet meer zo soepel als vroeger ;p )
dus ben ik wat routes aan het uitstippelen die voor mij als meer ervaren boarder leuk zijn maar die ook voor de rest eenvoudig zijn.

ik dacht zelf bv richting de marvel te gaan de eerste dag lijkt me leuker dan een hele dag op een baby piste staan.

nu is mijn vraag zijn de blauwe verbindingspistes eenvoudig? of durven die al eens eerder donker - blauw te kleuren?

hey,

als je richting Flaine gaat is de tourmaline een hele mooi brede blauwe… enkel laatste stukje kan soms lastig zijn vanwege de opgehoopte sneeuw in de namiddag.
En dan eenmaal beneden door naar de lift (Tete Des Verds) en daar dan de tanzanite die uitloopt in de “Serpentine” of ervoor al afslaan naar de “Quartz”…
Of de lift (Grandes Platieres) helemaal omhoog en daar de “Serpentine” nemen… zijn wel enkele vlakke stukken bij waar je genoeg snelheid als border moet hebben of je raakt er moeilijk… En bij de “Serpentine” kan je rode “Faust” (is mooie brede rode) en heel goed te doen als beginner

@yvespetrovic Ik weet niet precies wat jij zelf gewend ben aan pistes, maar als je het bijv vergelijkt met oostenrijk, is een blauwe piste in het Grand Massif in Oostenrijk al snel rood. Zeker in de Tourmaline en de Dolomie en het eerste deel van de Perce Neige zitten een aantal behoorlijk stijle stukken, welke in Oostenrijk zeker rood zouden zijn. Deze stukken zijn wel vrij breed, maar bevatten al snel veel bugels. Om te kijken of ze het qua niveau aankan om naar Flaine te gaan zou ik eerst kijken of ze de Sairon bij Morillon goed over de volle lengte kan. Wanneer ze deze goed kan zou ik er pas eens aan gaan denken om richting Flain te gaan, aangezien die pistes toch wel minimaal net zo moeilijk zijn als de Sairon. Maar buitenom dat zou ik sowieso aanradan om goed les te nemen, dus iedere dag gewoon minimaal een uur of 3.

Born to Ride

bedankt voor de informatie! zeker die tip over de sairon ga ik zeker toepassen.

ik heb haar ook aangeraden om les te nemen ( is overigens ook voor mij leuk want dan kan ik een paar uurtjes mijn ding doen).
maar dat wil ze absoluut niet… vakantie is voor haar vooral bij mij zijn.
dus het zal dan maar zonder les moeten :)

Als ze ter plekke geen les wil nemen is het misschien een optie om vooraf in Nederland een aantal lessen te nemen op een rollerbaan. Deze zitten goed verspreid door heel Nederland zodat je bijna nooit heel ver hoeft te rijden. Deze lessen zijn intensief maar geven je wel heel snel een goede basis. Totaal zonder enige vorm van les gaan wintersporten raad ik ten zeerste af.

Born to Ride

ik ben met haar in landgraaf wezen proberen, heb haar toen de basics uitgelegd en na een uurtje kon ze daar al zonder te vallen naar beneden ( de lange afdaling gewoon).
Uiteraard is les altijd de beste optie, maar op zich denk ik dat het ook zonder wel goed zal komen

Ik ga nooit meer op wintersport met iemand die geen les heeft genomen. Het heeft me echt opgehouden, en je zult enkel achter elkaar makkelijke pistes kunnen nemen, dus zoiezo geen tochten. Waar ik heen ga zijn de blauwe pistes ook nog eens zuid hellingen dus halverwege maart echt niet prettig. Mijn huidige vriend heeft lessen op de rollerbaan genomen en kan nu gewoon meekomen. Dat is voor beide veel leuker.

nu is mijn vraag zijn de blauwe verbindingspistes eenvoudig? of durven die al eens eerder donker - blauw te kleuren?

yvespetrovic op 3 mrt 2016 13:20

Ik neem aan dat je in Flaine verblijft? Zoals eerder gemeld, daar zitten niet de makkelijkste pistes. Maar om in Morillon te komen hoef je maar een paar iets lastige stukjes te overbruggen (Grenat/Dolomie vanaf lift Grands-Vans). De rest van de verbindigspistes naar de Marvel is eenvoudiger. Om terug te komen moet je wel de Tourmaline nemen en die is later op de dag misschien wel lastig.

Om gelijk met een tochtje naar Morillon te beginnen is misschien wat teveel van het goede want je bent zo een paar uur zoet. Je kunt ook eerst in Flaine de groene pistes in het dorp nemen en daarna b.v. de Gerats lift met zowel linksom als rechtsom een hele makkelijke korte blauwe piste.

Plaats een reactie