Openingsuren liften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Hallo,

Deze past in de categorie ‘domme vragen’, maar ik heb al de hele site van het Grand Massif uitgepluisd, en vind geen openingsuren van de liften terug. Ik weet natuurlijk ook wel dat daar afhankelijk van de periode, toestand van de pistes en weer(sverwachtingen) heel wat verschil op kan zitten, maar van de grote telecabines in bv. Samoens vind ik ook niks terug.

Niet alleen zijn we 's ochtends graag op tijd op pad, zonder een half uur voor een nog gesloten lift te moeten staan, als je nogal door het gebied zwerft is het ook wel fijn om te weten wanneer de verbindingsliften tussen de dorpjes weer sluiten. Van Samoens-Les Carroz en Morillon raak je wellicht wel met de skibus thuis, maar ik kom liever niet vast te zitten in Flaine met enkel een dure taxirit als oplossing.

Ik heb nu ook de app geinstalleerd, waar je wel fijn ziet welke pistes en liften op dit moment open zijn, maar sluiting vind ik niet.

Iemand een idee waar je dit kan vinden, of staat het ter plaatse goed aangeduid?

Over het algemeen staat het ter plekke prima aangeduid.
Verder is mijn ervaring in gebieden als PdS dat de liften eerder sluiten naarmate je verder in het gebied komt.
Er wordt dus rekening gehouden met het feit dat je ook nog verder resp. terug kunt.
Wij hebben het wel mee gemaakt, dat we als een van de laatsten met een lift meegingen en dat ze telkens achter ons dicht gingen.

Rob

Het hangt ook van de maand af. Verderop in het jaar heb je meer daglicht en blijven de liften vaak langer open. Belangrijke verbindingsliften blijven ook vaak langer open.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

In de praktijk in ieder geval niet iets waar je je echt zorgen om moet maken.
Wel in de gaten houden, met name als het weer minder stabiel is.
Als je aan de verkeerde kant strand, wordt het een dure grap om nog terug te komen.
Bv gebieden als PdS (CH <> F), Ischl - Samnaun (A <> F) - Zermat - Cervinia (CH <> I)

Rob

Tja, wanneer moet je je zorgen maken. Dat is nogal persoonlijk. Toen ik een paar jaar geleden met 3 vriendinnen onze eerste skidag in Grande Domaine wat aan het rondkijken was, moesten we echt haasten om de verbindingslift nog te halen. Bij de verbindingsliften stond wel aangegeven hoe laat je er moest zijn om terug te komen. Maar ja, als het dan mistig wordt en je niet meer precies weet welke lift hoe laat voor het laatst draait, dan ga ik mij dus echt zorgen maken. Uiteindelijk kwam het allemaal goed, maar een lekker begin van de vakantie was het voor mij niet. Kortom TS: bij de liften hingen een paar jaar geleden aankondigingen over de sluitingstijden. Dat zal niet veranderd zijn.

Vond nog een paar pluisjes in het naadje:
welliswaar van 2013/2014, maar dan heb je wel een indicatie:
http://www.zigzagski.com/wp-content/uploads/2013/10/GRAND-MA…

*bericht bewerkt door Marijnt op 24 jan 2017 12:26

Plaats een reactie