Flaine eind maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Heeft er iemand ervaring met het Grand Massif (Flaine, Morillon, Samoëns) eind maart?

Vraag me even af hoe de sneeuwcondities daar gemiddeld zijn in die periode. Afgelopen jaar ben ik er in januari geweest maar nu willen we in het weekend van 29 maart nog een paar dagen gaan met de bus…

ik kan het je vertellen als ik terug ben.ik ga van 17 tot 24 maart.maar dat is waarschijnlijk te laat voor je.

Ik ben er wel eens half april geweest (in Nederland kon je toen al naar het strand). De sneeuw boven op de berg was nog prima en de dalafdalingen naar Flaine ook. De dalafdalingen naar lager gelegen dorpen waren toen niet meer open.

De temperaturen zijn op dit moment zeer hoog (deze week rond 16 graden in Morillon).

Alternatief is Les Deux Alpes overigens…

In 2 alpes kan je dan ook waterskien in het dorp hoor

Ik was vorig jaar de eerste week van april in Flaine. Het was toen niet meer mogelijk om naar de andere dorpen te gaan. In het dal was het 20 graden. Het was een geweldige week, we hebben heerlijk gesnowboard, de pistes bovenin waren goed te doen, vooral 's ochtends. In de middag werd het wel pap.

Ik ga met drie andere gasten de laatste week van maart naar Flaine. Zitten in een apt. tegenover The Flying Dutchman voor weinig via Bizz

Volgens de statistieken moet het wel goed komen. Check: https://www.wintersport.nl/skigebieden/grandmassif/sneeuwhoo… Of heb je dat al gedaan;)

En Flaine is ook minder ver rijden dan de L2A. Scheelt ook weer.

life is a beach, or a pile of snow

Wij gaan helaas niet meer… Mijn mede-reizigers hebben afgezegd wegens liquiditeitsproblemen… :(

Ik ben wel benieuwd hoe het was Jefrem, wil misschien met Pasen nog een weekend gaan.

het was super! weekend van de 17e dikke laag vers gehad van 40cm en alles ligt er nog heel netjes bij.zeker in de kom van flaine is het heel goed te doen.lager word het later op de dag wel een beetje pap.

Plaats een reactie