Le Grand Massif vs Massif des Aravis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Vanwege de gunstige schoolvakantie gaan we dit jaar met krokus voor de eerste maal naar Frankrijk en heb ik twee gebieden in het vizier, namelijk Massif des Aravis en Le Grand Massif.

Op een boogscheut van elkaar, ongeveer even groot maar toch een groot verschil in skipas, nl 177 €/6dagen bij Massif des Aravis tegenover 210 €/6 dagen bij le Grand Massif ?

Is er iemand die beide gebieden gedaan heeft en het prijsverschil kan verantwoorden naar kwaliteit ?

Wij zijn vader en zoon, intussen al wat meer ervaren snowboarders die wel houden van een beetje off-piste.

Filip, ik heb beide bezocht, Massief des Aravis bestaat uit 2 skigebieden 1 bij Le Grand Bornand (+/- 90km) en 1 (+/-130km) bij la Cluzas dus moet je in de skibus of wat wij deden met eigen auto.
Wel een leuk gebied best veel variatie en niet al te druk. En veel off-piste mogelijkheden.
En toen wij er waren vorig jaar maart viel het me op dat de pistes perfect onderhouden werden.

Le Grand Massif is meer aaneengesloten ook een gevarieerd gebied. En ook veel off-piste mogelijkheden.

Moeilijke keuze, toch zou ik voor Le Grand Massif kiezen toch iets meer afwisseling, al heeft een wat onbekender gebied als Massief Aravis ook zijn charme.
Groet,
Wilbert

Le Grand Massif ken ik niet, ben wel een aantal keren naar La Clusaz geweest met grotere kids die ook snowboarden. Ik vindt het een mooi gebied voor elk wat wils, je kunt er een rondje skien in het gebied. La Balme is echt wat voor snowboarders, veel off-piste mogelijkheden.
Wij zijn alleen in la Clusaz gebleven en niet eens naar Grand Bornand gegaan. Gezellig dorp ook.

Dienten Die Alte schule

Ik ken het Massif des Aravis weer niet maar vond het Grand Massif super vet! Heerlijke brede pistes, super off piste mogelijkheden en ontzettend sneeuwzeker…

Flaine is verre van gezellig, maar je hebt er alles wat nodig is dus daar moet je die week maar even doorheen kijken…

Ik zou zelf voor La Clusaz kiezen, al was het alleen maar omdat het nou eens NIET de voor de hand liggende keuze is. Sowieso minder grote touroperators daar, en oorspronkelijker. Vrijwel alle grote reisorganisaties hebben Flaine, en veel Samoens in het programma. Maar La Clusaz?

La Clusaz
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=433…
http://www.thomasgr.de/Skiberichte/content/LaClusaz.html…

Grand Massif
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=432…

The older I get, the better I was

ik zou voor gran massiefheel mooi ski gebied Niet lang wachten bij de lift
pistes goed onder houdenbo
en boeken bij blizz travel altijd met skipas en mooie grote appartementen

100% Massif des aravis!!

Super mooi gebied! typisch dat de standaard nederlander voor grand massif kiest omdat ze alleen dat gebied kennen (door touroperators). Er zijn super mooie authentieke skigebieden in frankrijk die de nederlanders niet kennen omdat er geen nederlandse touroperators zijn (zijn vooral in de betondorpen)…

Ik ben verblijf in de winter 5 maanden in Val Thorens maar ga regelmatig een kijkje nemen in le massif des Aravis!! Super mooi skien (naaldbomen) en super mooi offpistes die je in weinig gebieden vind! Verder zijn het allemaal redelijk kleine dorpjes in het gebied! dit maakt het super mooi authentiek, goede sfeer!

Ik hoop dat er ook geen Nederlandse touroperators komen, het gebied blijft zo lekker rustig!

Plaats een reactie