Tips Flaine

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Hi,

Komende vrijdag ga ik met een groep naar Flaine. Zijn er mensen die tips hebben over pistes die we gedaan moeten hebben of leuke tochten die je kunt maken?

Groet,

Rikjan

Wij waren laaiend enthousiast over de Faust, de Mephisto en vooral (voor mij de mooiste piste van het gebied) de Sairon naar Morillon 1100… Die begint op de Téte de Saix. Prachtige blauwe piste door het bos, heerlijk brede racebaan… :D

En is Cascades een aanrader? Ziet er lang uit maar je moet weer terug met de bus. Die Sairon is wel extreem lang trouwens, gaan we de eerste dag maar eens kijken dan :D

Ga niet neer "The Flying dutchman" (Bar), 2 jaar geleden zeer beroerde service. Beter de V-Bar.

En ik kan bevestigen dat dit de mooiste piste van het gebied is:
"vooral (voor mij de mooiste piste van het gebied) de Sairon naar Morillon 1100"

Ook de piste "Timalets" richting Les Carroz was mooi.

Cascades was helaas niet open toen wij er waren maar ik zou hem zeker proberen als hij open is.

En nog mooie zwarte pistes?

Cascades moet je zeker doen. Wel bij mooi weer want dan kun je genieten van het uitzicht en de omgeving. Pak hem aan het begin van de midag, dan in Sixt lekker op het terras zitten, maar wel op tijd terug anders haal je de laatste lift naar Flaine niet meer.

Als je van carven houdt de Fred helemaal rechtsboven nemen en dan via de Lapiaz helemaal naar beneden naar Flaine.

Ik zat in Les Carroz en elke middag heb ik de Timalets terug genomen en die was inderdaad ook erg lekker.

Ik zou zeggen maak een rondje door het gebied en dan de laatste paar dagen terugkeren op de plekken die je vaker wil doen.

@Rikjan Toen ik er was waren alle zwarte pistes zware buckelpistes, dus als je daarvan houdt moet je zeker Diamant Noir proberen

Don`t eat yellow snow

En don’t eat the yellow snow, bedankt voor de tips ;)

Ik ben net terug van een weekje Flaine. De Cascades zou ik zeker een keertje doen als het mooi weer is, er zitten 3 vlakke stukken in en hij is niet heel uitdagend, maar ik vond het toch wel een hele mooie route. Aan het einde van het pad zit een tentje waar je wat kunt drinken als je op de bus moet wachten, en met de bus ben je in 10 minuten weer in Samoens. Als je tochtjes naar de andere dalen maakt moet je er wel rekening dat je op tijd terug gaat. Om weer terug in Flaine te komen moet je vaak langzame stoeltjes liften nemen die niet altijd even goed op elkaar aansluiten en omdat er geen skibus tussen Flaine en de andere plaatsjes in het Grand Massif rijd ben je op een taxi aangewezen als je te laat bent. Een taxi van Les Molliets naar Flaine koste mij 35 euro.

De Cascades moet je zien als een mooie halve dagtoer; fijner voor skiërs als voor boarders. Ideaal om een skidag mee af te sluiten als je in Samoëns verblijft. Als je in Flaine zit, beter 's morgens aan beginnen en halverwege lekker eten bij de refuge de Gers (doe Stephan de groeten van me :)

De Cascades is nu in prima conditie! Beneden pak je de bus, die rijdt in 15 mnt naar Samoens en met 3 snelle liften zit je weer terug in Flaine.

Als er verse sneeuw ligt, dan kun je natuurlijk via de poederbowl van Gers naar de refuge… :)

Wij zijn net terug uit Grand Massif, waarbij we verbleven in Les Carroz. Voorheen altijd in hogere gebieden in Frankrijk gezeten. Grand Massif is een leuk gebied, maar er waren een aantal zaken die ons wel tegenvielen.
Zo viel de lift van Flaine terug naar de andere gebieden uit (is maar 1 lift waarmee je terug kunt!) waarbij we instructies kregen om helemaal onderin Flaine te wachten op een bus. Daar was het onwijs druk en hebben we een uur staan wachten op 2 bussen die op en neer reden. Op een gegeven moment werd gemeld dat de kapotte lift het weer deed, maar wij wilden toch op de bus wachten omdat wij niet wisten of we het nog konden redden om weer in Les Carroz te komen. Bleek de bus die ons oppikte ons doodgewoon toch bij die lift af te zetten boven in het dorp Flaine!).

Verder gingen wij er (naar nu blijkt) er vanuit dat er een skibus was die de dorpen van het Grand Massif zouden verbinden als je eens gestrand was aan het eind van de skidag in het verkeerde dorp. Niet dus, zelf taxi wilde niet komen omdat die aan de andere kant van het dal was, verder werd ons verteld dat het nogal flinke rekening zou worden omdat je niet alleen stukje dat je vervoerd werd moest betalen, maar ook de rit van de Taxi naar oppik punt en weer terug naar dal! Advies zorg vooral dat je ruim op tijd weer aan de goede kant van de berg zit!

Cascades… met een snowboard niet doen wel mooie plaatjes maar vrij vlakke piste

Plaats een reactie